Gå til innhold

TG må betale

Anbefalte innlegg

Joda, staten snakker om hvordan de skal satse på kultur. Hva skjer? Østlandspiffen får et gedigent operabygg, mens TG erklæres som et internettuteleie-byrå. Ok, nå har ikke regjeringen direkte kontroll over skattemyndighetene. Så staten kan si hva de vil, men det forandrer ikke det faktum at skattemyndighetene kan se ting på en annen måte. At Giske sier han støtter arrangementet hjelper derfor lite. Jeg synes alikevel det er direkte idioti å nekte for at TG er et kulturarrangement.

Hele poenget med at man man får et operabygg er jo at det ikke skal være forbeholdt fiffen, billettene er såpass billig at hvermansen fint kan være innom operaen, og jeg kjenner mange som skal besøke den, som ikek har høy inntekt. Den har også et åpent tak, og er i mine øyne et ganske folkelig bygg. Jeg skjønner ikke helt at folk synes det er så forferdlig at vi har en eneste opera her i landet.

Forøvrig er jeg enig i at momskravet mot TG er litt underlig. Kanskje like greit å dra det opp i retten, og få det avgjort en gang for alle.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ble ikke akkurat overasket over dette. det er jo så jævli grådige og det er klart de ikke kan la denne sjansen gå fra seg. de trenger vell penger till det neste ubrukelige bygget ala operabygget.

At deres argument er at folk drar dit for og låne internett er jo helt på tryne. Er jo ett bevis på at de ikke forstår hva TG faktisk er. Uvitenhet lenge leve.

håper ikke dette er TG's død. Billetten er jo dyr nok, og aner ikke hvor dyr billetten må være for at det skal bli flere TG'er. Men håper det ikke må mer till enn en hundrelapp.

Lenke til kommentar
Går The Gathering konkurs pga dette så må det bli opprør!

Hvor mye C4 tror dere må til for å jevne Operahuset til jorden? Er luta lei elitekulturen som Regjeringen/Giske er så fan av!

Det er vel netopp slike utalelser som for meg til å lure på hvor mye TG har med kultur å gjøre. Et miljø hvor tanken på å sprenge Norges fremste kulturbygning luftes, (om enn ikke helt seriøst) må vel heller betegnes som ukultur. Foresten morsomt at du betegner Giske som tilhenger av elitekultur, da han vanligvis for kritikk for å bruke for mye tid på folkekultur som Rally og rockefestivaler, og for lite tid på elitekultur som Opera.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor TG ikke klarer betale 25 % moms, hvor har det blitt av 75 % av inntekten fra billet salget?

Går The Gathering konkurs pga dette så må det bli opprør!

Hvor mye C4 tror dere må til for å jevne Operahuset til jorden? Er luta lei elitekulturen som Regjeringen/Giske er så fan av!

Det er vel netopp slike utalelser som for meg til å lure på hvor mye TG har med kultur å gjøre. Et miljø hvor tanken på å sprenge Norges fremste kulturbygning luftes, (om enn ikke helt seriøst) må vel heller betegnes som ukultur. Foresten morsomt at du betegner Giske som tilhenger av elitekultur, da han vanligvis for kritikk for å bruke for mye tid på folkekultur som Rally og rockefestivaler, og for lite tid på elitekultur som Opera.

jeg tror han bare spøkte! Lets put a smile on that FAcceee

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor TG ikke klarer betale 25 % moms, hvor har det blitt av 75 % av inntekten fra billet salget?

Dekker utgifter i forbindelse med årets arrangement. Eller kanskje du tror at det er gratis å arrangere ett av verdens største LAN-treff, og at de sitter på en haug penger nå?

Lenke til kommentar

Dekker utgifter i forbindelse med årets arrangement. Eller kanskje du tror at det er gratis å arrangere ett av verdens største LAN-treff, og at de sitter på en haug penger nå?

nei, det er ikke gratis. likevel må man da klare å betale 1 mill. er latterlig hvis "et av verdens største lan treff ikke klarer å gulpe opp 1 mill. Og hvis de har Så store utgifter, og at de sitter med veldig lite igjenn, må de droppe internett tilkoblingen til neste gang da.

men er fullstendig enig, det med at argumentet for at de skal betale moms er latterlig.tror ikke at skattemyndighetene har et klart bilde av hva TG er...

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Dårlig forarbeid av TG å ikke forhøre seg om slik først. Da vi arrangerte LAN fikk vi skattefritak, men da var vi i dialog med skattemyndigheten FØR vi arrangerte. Der finnes en enkel løsning på denne saken, har arrangørene av TG betalt mva. på leie av internett kan de se seg som fritatt fra å betale mva. på billettsalget. Har de ikke betalt mva. på leie av internett er det bare rett og rimelig at de skal bla opp.

Lenke til kommentar

Noe usikker på om jeg mener TG er kultur selv for å være ærlig, men at arrangementet samler tusenvis av mennesker fra rundt om i hele Norge, burde være nok til at TG får leve. Skattemyndighetene vet at momskravet mest trolig betyr døden for TG, men det virker ikke helt som om de bryr seg noe særlig om hvordan det her skuffer og ødelegger for oss som liker TG.

Lenke til kommentar

Jeg blir så forbanne irritert over den den jævla rødgrønnde regjeringen. Jeg klarer ikke å se logiken i dette.

4 MILLIARDERkroner på operahuset, men alikavell må de syte over i underkant av en millionkroner fra et arrangemant som det ikke er noe profit fra!

Også gir samtlige politikere utrykk på at de er på vår side.

Noen må seriøst få nedlagt denne latterlige regjeringen, og få en ny regjering som ikke sitter på ræva og kun er interissert i å gi penger til det de er interisserte i.

Og nå som Norge pumper ut millioner av kroner hver forbanna dag.

Vis dette blir det siste tg, så er det meget trist. Men dette beviser bare hvor latterligt byråkratiet i Norge er. 4,5 millioner mennesker bor det i Norge, alikvall er det 0 orden. Tenk på andre land som har 100 vis av millioner inbyggere.

Over og ut.

Lenke til kommentar
Jeg blir så forbanne irritert over den den jævla rødgrønnde regjeringen. Jeg klarer ikke å se logiken i dette.

4 MILLIARDERkroner på operahuset, men alikavell må de syte over i underkant av en millionkroner fra et arrangemant som det ikke er noe profit fra!

Også gir samtlige politikere utrykk på at de er på vår side.

Noen må seriøst få nedlagt denne latterlige regjeringen, og få en ny regjering som ikke sitter på ræva og kun er interissert i å gi penger til det de er interisserte i.

Og nå som Norge pumper ut millioner av kroner hver forbanna dag.

Vis dette blir det siste tg, så er det meget trist. Men dette beviser bare hvor latterligt byråkratiet i Norge er. 4,5 millioner mennesker bor det i Norge, alikvall er det 0 orden. Tenk på andre land som har 100 vis av millioner inbyggere.

Over og ut.

Det er ikke regjeringen som syter, de som tar inn skatt er en helt annen gjeng enn de som forvalter penger til operaen. I tilegg er det meningsløst å fokusere på summene på den måten, skal jeg argumentere med at jeg personlig bør slippe skatt, fordi jeg skatter mindre enn operaen koster? Essensen er om det er kultur eller ikke, ikke hvor store summer det er snakk om.

AtW

Lenke til kommentar

Dommeste jeg har hørt! TG er jo laget for de som liker å spille data og har det som hobby, der alle sammles for å spille å ha det arti! Det er jo meget sossialt samtidig! Neppe at TG kommer til å gå konkurs, håper for all del att dette ordner seg! :) :)

Lenke til kommentar

Så dyreplageri, skriking, og Tusenfryd er kultur, og dataspill, datatreff osv. er forretning?

Her driter futen seg selv på skoen. Og alt snakket om at "jammen vi må ha sykehus" osv. er ren digressjon. Alle andre kulturformer er fritatt moms, og det er DET vi snakker om, og ikke hvorvidt vi skal ha sosialdemokrati eller råkapitalisme.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært på TG, og kommer neppe til å dra, men i denne saken stiller jeg meg bare TG og KANDU. Maken til forskjellsbehandlig og lite gjennomtenkt opplegg. Dett bekrefter nok en gang at Giske er norges rikshykler. Hadde det vært litt bein i nesa hans hadde han stått opp og betalt regningen om kemneren, fred være med dem, trekker kravet.

Edit: Hah, det ble dobbletpost i samme post.

Endret av strek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...