Gå til innhold

TG må betale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

første gang jeg gidder og kommentere en artikkel på hw.no. men denne gangen skal jeg ta av.

 

ok dette er til den NORSKE STAT!

 

HVA GJØR DERE FOR OSS UNGDOM?

 

JO nemlig! det eneste dere ikke tørr å røre er BSU (bolig sparing ungdom!) hvorfor? jo fordi dette er den eneste og KUN den eneste gode tingen, ikke tingene, men tingen.

 

Dere HÅVER innpå med penger fra oljen deres, avgifter og alt som dere klarer og sette avgifter på! hva får vi tilbake? nedslitte sykehus, eldreomsorgen er helt ute å kjører. barnehageplasser osv. Og dette har IKKE noe med regeringen å gjøre fordi! det er ingen av dere der inne som faktisk klarer vende om på denne onde sirkelen.

 

Dere bruker heller flere milliarder på et operahus. men vi som er unge og gamle må slite med alt som er fordi det KOSTER penger for å ha det gøy i Norge....

 

Jeg er heller ikke det granne noe fan av TG, men jeg synes det er fantastisk at noe vil kjøre igang noe så stort for å lage en sosial sammenkomst.

 

Hvor søker vi støtte fra hvis vi trenger penger til slike ting som dette?

Jo private organisasjoner/fond som er VILLIGE til å gi oss den UNGDOMSTIDEN vi ikke skal gå glipp av, fordi vi faktisk kun lever en gang.

 

TAKK RIKE NORGE. DET ER ET DEILIG LAND OG BO I! å jeg mener det ikke negativt altså for det er deilig å bo i Norge. men dere som leser skjønner sikkert at jeg tenker på avgifter.

 

LYKKE TIL AVGIFTSLANDET NORGE! Dere skaper nok mange blide ungdommer i fremtiden...

Lenke til kommentar

Morten A:

Ungdommer i dag er så bortskjemte at det ikke går ann, dere skulle prøvd å vokst opp på 50-70 tallet. Tror jeg har sett noen av de verste sytefrasene her inne noensinne.

 

EDIT:

Dog er jeg enig i at eldreomsorgen burde være bedre. Før i tiden var det vanlig at man tok vare på sine egne eldre, i dag er det uhørt. Hmm...

 

Men du har rett, jeg tror ikke staten klarer å snu den onde sirkelen som "økende bortskjemthet" faktisk er. Vi er i en situasjon hvor ungdommer ikke tar jobber lenger og lever på "mamma og pappa" til omtrent mosen gror under rumpa på dem. Man har store problemer med å få ungdommer til å ta jobber de gladelig tok før.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

selv om staten flyter over av penger sp kan det ikke røres . det skal heller spares og sløses bort på alskens akser som går op og ned i verdi( tap av flere miliarder ). da er det farlig å bruke noen tusen kr på tg . eller retere sagt la være å ta fra dem noe av intekten.

Det er tullete og ikke bruke overskuddet til gode investeringer til infrastrukturen , men de pengen tørr ikke staten å bruke for de ser det som tap og ikke investering

 

er ikke TG frivillig og gratis arbeid for mage av dem som jobber for det ? da er det ren kynisme staten driver med .

 

hvis alle tok med det som trengtes ( inkludert maten) da kunne ikke staten krevd moms for de de hadde ikke noe inntekter

Lenke til kommentar

Mye klaging her, tydelig at saken har skapt reaksjoner rundt omkring :)

 

Personlig vil jeg nå si at TG er så mye kultur som det går an. Om folk får kulturstøtte for å stikke hull i kroppen sin, eller klatte litt oljebasert fargesøl på et lerret, ja da er dataparty flerkulturell høykultur :p

 

MEN. Det er mye klaging her på avgifter og skatt og lite tilskudd fra staten. Hvordan mener så dere at vi burde ha det? Så langt jeg kan huske tilbake, så har skatten som vi betaler, gitt oss godene som gjør Norge til et av verdens beste land å leve i.

 

Nuvel, vi betaler for at kongen skal ha frisk sjampis i glasset til enhver tid, og at Mette-Marit skal få ny hatt til hvert arrangement hun drar på. Men tenker dere noensinne på at vi har et helsevesen som åpner dørene glatt for deg om du har 1,5m stål igjennom mageregionen? Veiene våres er dårlige, men hadde sett ut som innsiden av Vesuv uten skatt til å dekke de få reparasjonene som faktisk gjøres.

 

Det virker som at dere vil ha skattepengene tilbake cash kontant i lomma. Vel, om du kræsjer med bilen og havner i rullestol, så vil staten antakeligvis bruke det tredobbelte av det du har betalt i skatt igjennom livet, kun for å sørge for at du får ting tilrettelagt og kan leve et tilnærmet normalt liv til tross for et stort handicap. Sånt skjer ikke med deg? Vel, jeg tør ikke gamble på sånt, og er glad for at sykehuset har åpne dører og varm mat til meg når jeg blir syk :)

 

Nei, jeg er grådig uenig i at KANDU skal betale moms. Men argumenter nå for at det er en feil avgjørelse fordi TG er kultur, istedenfor å klage på skatter og avgifter som faktisk holder samfunnet vårt i nogenlunde god stand ;) Det skal koste litt å bo i et av verdens beste land veit dere :D

Lenke til kommentar

Hvis det er noe som er kultur, så er det jo data sammenkomster som TG. Dette er kultur! Det gir folk glede og bygger bro! Kan ikke nerdene få lov å ha en plass å kose seg av og til da?

 

Synes at slike fredelige og koselige sammenkomster som TG, burde blitt støttet av staten, fremfor å bli avgifts belagt.

 

Men det er snart ikke mye som sjokkerer meg lenger med hvordan man styrer landet.

Lenke til kommentar
Bolson har selvsagt helt rett.

 

Folk som klager over hvor jævelig det er i Norge, kan jo bare flytte til et bedre land, hvis de finner et.

 

Det er blitt en sutre og klagekultur i Norge, som er i ferd med å bli rimelig smakløs. FRP har jo svingt seg opp på dette, og har skapt myter om at det meste er håpløst i dette landet.

 

Hvem har sagt at Norge skal være best i verden på absolutt allt?

 

Bedre veier i Sverige? Jada, det kan tenkes, men ser man på bakgrunnen, er det slett ikke så rart. Norge har halvparten så mange skattebetalere, og en geologi som gjør veibygging mye mer komplisert.

 

 

Undommer som sitter her å slenger om seg med meldiger om at Norge er et høl, bør pakke sekken, og at en titt på verden.

 

 

- Vi har verdens beste kjøpekraft.

- Vi har gratis skolegang og utdannelse

- Vi har gratis legehjelp

- Vi får penger til livets opphold hvis vi ikke kan jobbe.

- Alle som vil kan jobbe.

- Vi har verdens beste muligheter til å realisere våre personlige drømmer.

- Vi kan gjøre nesten akkurat hva vi vil.

- 95% av verdens befolkning ville byttet med oss uten å blunke.

 

 

Jeg er så enig i at TG burde få leve. Det er jo udiskutabelt et unikt kulturarrangement. Politikerne burde definitivt verdsette dette høyere, men jeg tror egentlig de gjør det.

 

Nå dreier sakens seg om rene skattejuridiske vurderinger. En runde eller to i rettsvesenet ville klart vært en fordel.

 

Kulturdefinisjoner er av natur vanskelige, og vil alltid skape konflikter.

 

På 50 tallet ble superstraighte "Shadowsband" med en cm hår over øret, jaget og banka opp av rasende horder som mente dette var piggtrådmusikk. Bare ti år senere, var dette 100% uskyldig.

 

Dagens unge mennesker, har et helt annet forhold til data enn de unge hadde for noen få tiår siden.

 

At dette ikke er 100% stuereint enda, er ingen overaskelse.

 

Kultur må kjempes for, og er kultren sterk nok, vil den seire på litt lengre sikt.

 

Er folkene rundt TG flinke, finnes det garantert en løsning på dette.

 

 

Keep up the good work!

 

 

E

 

Fordi at vi har det bra i her i Norge, betyr det at politikerne kan gjøre hva de vil?

 

Greit, vi har:

 

- Vi har verdens beste kjøpekraft.

- Vi har gratis skolegang og utdannelse

- Vi har gratis legehjelp

- Vi får penger til livets opphold hvis vi ikke kan jobbe.

- Alle som vil kan jobbe.

- Vi har verdens beste muligheter til å realisere våre personlige drømmer.

- Vi kan gjøre nesten akkurat hva vi vil.

- 95% av verdens befolkning ville byttet med oss uten å blunke.

 

 

men å si at ungdommene kommer til TG, pga nettlinja er intet annet en rein bullshit!

 

som du sier, lista med de tingene der, trenger vi virkelig den millionen med skattepenger? en millon i året, hva faen er det for rike Norge? En million, det er faen ikke mange liter olje, mange skattere, mange moms-varer.... vi har pengene vi trenger, la nå kulturen i være i fred. Hvis Norge skal fortsette å være et av verdens beste land å bo i, ikke ta fra oss det vi har. Vi er stolte av å ha verdens beste dataparty, vi er stolte av å være nordmenn, men de kan faen ikke begynne å ta fra oss godene vi har å skylde på at det er for vårt eget beste!

FUCK staten!

 

ikke skrevet edru tilstand, så skriveleifs kan muligens eksistere.

 

God natt og takk for meg

Lenke til kommentar

Jeg betaler skatten min med god samvittighet. Det jeg ikke har god samvittighet ovenfor er bilavgiftene, men det er en annen sak.

 

Her sitter vi med massevis av datakunnskap, selv likte jeg ideen med et voldelig protesttog. Men hva med noe innenfor sjangeren? F.eks litt Ddos angrep på regjeringen.no elns?

 

Kandu burde kanskje ta diskusjonen om å henvende seg til PirateBay(mange stemmer å hente), om de ikke har tatt den allerede.

Lenke til kommentar

Om TG går konk er det vel ikkje det verste som har skjedd på jorda.

Dere kan jo bare starte oppigjen på nytt, med noke enda bedre.

 

Dette burde dei passa på for lenge sida. Er jo klart man skal betale inn moms på tjenester her i norge.

 

Det er kun deira eige feil, at dei ikkje satte av penger fra starten av til å betale krava som kjem tikkende inn seinere.

 

Må tide å lære seg litt basic økonomi tenker eg... Man bruker bare ikkje opp alle pengene sine når man veit man får rekninger seinere i postkassa.

Lenke til kommentar
Dette burde dei passa på for lenge sida. Er jo klart man skal betale inn moms på tjenester her i norge.

 

Tjenster? Litt av poenget her er å skille mellom hva som er kultur og hva som ikke er det. En festival er kultur og de slipper unna dette. Siden ingen "bakmenn" sitter å tjener seg rike på TG, bør ikke dette være problemet. Så den eneste grunnen til at dette tydeligvis ikke er et kulturarrangement er fordi skattemyndighetene ikke liker pc-spill..

 

Men er det egentlig så mye bedre å drikke seg sørpefull på Hove, enn å sitte å svette foran en PC på Hamar? Og hvis du samtidig tenker på alt annet som foregår på slike arrangement så er det rart at skattemyndighetene ikke tar til fornuft og innser at dette er kultur. Håper at Giske kommer på banen nå og ordner opp!

Lenke til kommentar

De får rydde opp i tjenester som går innunder moms. Men slik sett er jeg ikke enig i at Baneteles gratis sponsing av 1Gbps internettilgang skal være momsbelagt, dette er bare tull.

 

Derimot de som selger mat, utstyr osv. selvf. Men at TG som helhelt er momspliktig blir også tullete.

 

Klarer de ikke se TG som kultur så er det virkelig trist for Norge. Gutta som leide skedsmohallen i 1992 fortjener bedre behandling enn dette for å ha lagt livet i en slik kulturopplevelse.

 

For meg blir dette like meningsløst som at de skal legge ned Norway Cup og alle lignende idrettsarrangementer, det er ikke kultur.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Off T:

 

Har nå lest igjennom 15 sider med innlegg, som mange kanskje blir litt flaue av at de har skrevet :p. Folkens vær så snill og ihvertfall vær litt mer saklig i fremtiden på dette forumet. Skjønner at dere er opprørte, men det er grenser. Det er heller ikke grunn til og skrive spydige innlegg som sneier alle som skruver her under samme kam, men takk for den saklige innformasjonen som var i innleggene dine og du viser at du har satt deg bedre inn i temaet en de fleste andre her. ihvertfall underteknende :D (Er 17 år så kanskje ikke så rart)

 

On T

Syns det er beklagelig at de kan ta så feil av TG. Er selv kraftig bortskjemt med en 24Mb linje så ikke snakk om at jeg stikker på TG for og få meg bedre linje.

Håper det blir lovendring.

 

Må stikke skal på en 8t biltur hjem :(

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Mange som tar opp reggla med skatter og avgifter, er mektig lei av å høre at vi har det så fryktelig godt i norge, vi betaler da godt over 50% totalt sett I skatter og avgifter for å nettop kunne få ha det slik og da er det jo ikke heller rart at vi "bør" ha det godt her i landet.

 

I motsetning til andre jalla land så har vi faktisk ikke noen enorme utgifter på krigførende enheter, vi har temmelig lite profesjonelle tropper og enda mindre jagerfly så bade forsvars og angrepsevnene til Norge er lave og derfor koster langt mindre enn hva andre land har (men hele forsvaret vårt er fortsatt et stort pengesluk).

 

Ingen som reagerte på at 270.000.000.000 (270 Milliarder) har blitt spilt bort på børsen av pengeforvalterne våre? Er det fortsatt nødvendig at vi pøser penger inn i et luftslott som kan si pang når som helst og la oss sitte igjen med 1/10 del av det vi investerte? Jeg er ganske så sikker på at om vi investerte 270Milliarder på veier, forskning og på skoler så hadde vi fått langt mere tilbake enn om vi setter dem i et fond som vi kanskje får utrekning for som pensjonister (er jo tydelig at det er noen som tror at morgendagens ungdom ikke kommer til å jobbe).

 

Da synnes jeg personlig at saker som the Gathering blir prinsipielt viktig at man mobiliserer seg, lar man statsmakten få viljen sin her så sier man jo at det er greit å betale skatter på stadig flere ting som egentlig burde være avgiftsfri, og dermed så viser man jo til statsmakten at motstandsviljen er lav og at de bare kan kjøre på (til glede for avgiftskåte politikkere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...