HaterDiskus Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hva er normal hvilepuls for oss gutter mellom voksen og ungdom? Er selv 19 år. Målte flere ganger tidligere i dag og landet på +/- 60. Hvor ligger det i forhold til "normalen"? Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 å store allpakka! Du er sirka gjennomsnittlig, damn, skulle ønske jeg også var gjennomsnittlig. Jeg er 1 meter og 10 høy og har en hvilepuls på 90. Fra spøk til revolver. Normal hvilepuls er fra 60 til 80, mens godt trente gjerne ligger godt nede rundt 30 til 40. Folk med dårlig form vil gjerne ligge på rundt 70 til 90. Alt etter hva de har gjort tidligere på dagen/dagen før, og stressnivået. Tipper jeg ikke har hvilepuls hvis jeg våkner etter "night terror". Hva var grunnen til at du ville vite hva som var normalt? Hvis jeg hadde hatt grønnt blod, 190/130 i blodtrykk og 15 i hvilepuls, så kan jeg skjønne det. JFGI Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Hva var grunnen til at du ville vite hva som var normalt? Etter å ha levd et forholdsvis stillesittende liv med godteri og mye drittmat har jeg i det siste blitt veldig opptatt av kroppen min. Jeg har begynt å ta vare på den, sånn man skal ta vare på den. Og i den sammenheng tenkte jeg at dette kunne være en kjekk ting å finne ut av. Hvis jeg f. eks. hadde ligget skyhøyt over gjennomsnittet så hadde ikke det vært i tråd med "mitt nye liv", så da måtte jeg gjort noe med det. EDIT: Skrivefeil. Endret 2. august 2008 av Mimir Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Det er godt å høre. Hadde vært litt leit om det var kjempehøyt. Har jo forandret livsstil totalt. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det er godt å høre. Hadde vært litt leit om det var kjempehøyt. Har jo forandret livsstil totalt. Bra jobba! Lenke til kommentar
fragaria Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det er enkelte ting som også spiller inn på hvilepulsen. Medisiner for blodtrykk, astma ol. vil også påvirke pulsen. Så om du måler hvilepuls mens du har medisiner i kroppen kan målingen bli feil. Noen er også født med naturlig høyere puls enn andre generelt sett, så selv om to personer har ulik hvilepuls kan de ha like god kondisjon. Den beste måten å måle kondisjonen på er å få pulsen opp mot makspuls for så å slappe helt av og se hvor raskt du er nede på normalpuls igjen. Har ingen måletall på dette, men det er nok mulig å finne. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Det er enkelte ting som også spiller inn på hvilepulsen. Medisiner for blodtrykk, astma ol. vil også påvirke pulsen. Så om du måler hvilepuls mens du har medisiner i kroppen kan målingen bli feil. Noen er også født med naturlig høyere puls enn andre generelt sett, så selv om to personer har ulik hvilepuls kan de ha like god kondisjon. Den beste måten å måle kondisjonen på er å få pulsen opp mot makspuls for så å slappe helt av og se hvor raskt du er nede på normalpuls igjen. Har ingen måletall på dette, men det er nok mulig å finne. Interessant. Dette skal jeg nok prøve. Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Inatt hadde jeg på det laveste en hvilepuls som var 39. Igår hadde jeg 38, foregårs på 39... På dagtid ligger jeg på under 60, og som regel på 54 - 55. Er 26 år, og langt ifra noe treningsnarkoman. Er uforklarlig med så lav puls. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Antar den øker betraktelig hvis man bruker niktoin også? Eventuelt andre stimulerende midler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå