Parashurama Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hei. Jeg sliter litt med å lage en gjennomsiktig div bakgrunn, men å vise normal tekst. JEg klarer å lage hele laget gjennomsiktig men det gjelder også desverre teksten Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Tror du er på litt feil forum. Det har ikke noe med php å gjøre. Det er også vanskelig å hjelpe deg når du ikke forklarer så veldig nøye. Legg ut koden du har for eksempel. Men denne bør vel flyttes til Web-design, HTML og CSS forumet. Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Det har du helt rett i, beklager. Må ha vært sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Vet ikke hvordan jeg skal forklare bedre enn at jeg vil ha et div layer med gjennomsiktig bakgrunn, men at det bare er bakgrunnen og ikke teksten som skal være gjennomsiktig, men kan legge ut koden min: Her er css formateringen jeg har på div layeret: { text-align: center; position:relative; background:white; left:50%; margin-left:-300px; top:10px; width:600px; height:110px; z-index:1; visibility: visible; filter: alpha(opacity=10); -moz-opacity: .10; } Dette gir gjennomsiktig bakgrunn og tekst. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Legg teksten du ønsker å vise i <p>-tags, så lager du en egen klasse for <p>-tags som finnes i den diven hvor du setter opacity til 100. .classname p { filter: alpha(opacity=100); -moz-opacity: 1; } Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 lag et 90% gjennomsiktig png bilde og bruk det som bakgrunnsbilde i div'n. for å få det til å fungere i IE må du legge til følgende css property: filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='/images/transparent.png', sizingMethod='scale');'); Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Tusen takk for flotte svar! Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Koden min er nå: <div id="Heading" class="text1"> <p> Tekst! </p> </div> med css fil som inneholder den tidligere oppgitte css formateringen og denne: .text1 p { filter:alpha(opacity=100); -moz-opacity:1; } Teksten er fortsatt gjennomsiktig. Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Fant ut av det. Bruker bare: background-color:transparent; i css filen. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå