Skurupu Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Flytter inn til oslo på mandagen sammen med 2 kompiser. Leiligheten ligger i sentrum. Hvilken leverandør leverer de feteste linjene? Det er viktig med en god utlinje, 20/1 holder rett og slett ikke. 10/10 hadde vært optimalt. Ser Lyse leverer dette, men ser ingenting på siden dems om de har etablert seg i Oslo enda. Da jeg fulgte med for noen år siden var det primært Stavanger og Bergen som var fokusert. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) www.vikenfiber.no - leverer ikke de i oslo? www.dataguard.no - de leverer i oslo tror jeg... www.canaldigital.no - de leverer de fleste plassener i oslo (midlertidig har de max upload på 3mbps). De skal oppgradere linjene deres veldig snart, og vil tilby 100mbps lineje (ikke syncron) regn med 100/40 elsn www.Get.no - de kan levere 26/3mbps, de som canaldigital ryktes og at de snart skal oppgradere til 100mbps, (docsys 3.0 <-- akkurat som CD) Endret 5. august 2008 av GuggenJR Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Sånn generelt : bredbandsguiden er kjekk. Får du en liste over de forskjellige leverandører og hvilke hastigheter som er tilgjengelige. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) www.vikenfiber.no - leverer ikke de i oslo? www.dataguard.no - de leverer i oslo tror jeg... www.canaldigital.no - de leverer de fleste plassener i oslo (midlertidig har de max upload på 3mbps). De skal oppgradere linjene deres veldig snart, og vil tilby 100mbps lineje (ikke syncron) regn med 100/30 elsn www.Get.no - de kan levere 26/3mbps, de som canaldigital ryktes og at de snart skal oppgradere til 100mbps, (docsys 3.0 <-- akkurat som CD) Takk for hjelpen, men ingen av de var tilfredstillende. Kanskje det ikke finnes et godt nok tilbud for privatkunder i oslo? Endret 3. august 2008 av Skurupu Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Vel jeg kjenner detsverre ikke til noen som leverer 10/10 eller lignende hastigheter i oslo da, MEN jeg vil anbefale og vente litt, da Canal digital skal oppgradere linjene deres før 2009 (tror jeg da) og da går det i internett over kabel-tv kabelen (coaxial kabel) Endret 7. august 2008 av GuggenJR Lenke til kommentar
arokh Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 bbse.no tilbyr 10/10 for 399,- og 100/100 for 799,- i Oslo. Kun noen borettslag. Jeg har hatt bbse i to år i Nydalen, men har nå flytta Guggenjr: såvidt jeg kan se har canaldigital 1,6mbit opp? Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 bbse.no tilbyr 10/10 for 399,- og 100/100 for 799,- i Oslo. Kun noen borettslag. Jeg har hatt bbse i to år i Nydalen, men har nå flytta Guggenjr: såvidt jeg kan se har canaldigital 1,6mbit opp? Aktiv: 3.2mbps opp på 8mbps linja og 16mbps linja. (det koster seff litt mer, 79kr/mnd mer elns ) Lenke til kommentar
Sam47 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 bbse.no tilbyr 10/10 for 399,- og 100/100 for 799,- i Oslo. Kun noen borettslag. Jeg har hatt bbse i to år i Nydalen, men har nå flytta Solsiden, eller Gunnar Schelderups? Lenke til kommentar
Sam47 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Men da snakket med dem for et par månader siden, sa de at jug kunne ikke far Bredband eller TV fra dem, fordi de var ikke tilknyttet til sameiene i Solsiden? Endret 9. august 2008 av osamede Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 bbse.no er tilknyttet Nydalen Alle 5 på solsiden ihvertfall, der jeg bodde. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Apropoholiho, skulle "the grid" bli noe av for hvermannsen sånn i fremtiden? Var jo snakk om usannsynlige usynlige hastigheter. Noe sånt som overføre en dvd på få sekunder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 det kommer litt ann på hvor du skal bo i senterum, hvilken leilighet. mange av husene i Oslo er gammle, og dermed dårlig kabler i huset. har selv 20mbit fra NGT men får bare ca 10mbit, grunnet dårlige kabler. de fleste steder kan man ikke bare legge opp nye kabler osv. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 bbse.no tilbyr 10/10 for 399,- ... 299 betaler jeg for 10/10 fra bbse (smalgangen på grønland). Lenke til kommentar
arokh Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 bbse.no tilbyr 10/10 for 399,- ... 299 betaler jeg for 10/10 fra bbse (smalgangen på grønland). Da har du en pris utenom den vanlige ihvertfall: http://bbse.no/bcp/KO3P/ListServiceModels....roviderid=10450 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Det ble 20/1 fra NGT. Missfornøyd med den lave utlinjen, men etter litt research ser jeg virkelig ingen andre muligheter. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det kommer helt an på hvor du bor i Oslo. Dataguard/bbse kan levere 10+ mbit ut, men de har bare avtaler med borettslag og sameier slik som de fleste andre som leverer fete linjer. Det er for lite lønnsomt og grave fiber ut til alle og enhver (i Oslo, i resten av landet ser det ut til å gå fint. GO GO kraftselskapene!) og kabelselskapene som Get og CD har ikke oppgradert skikkelig ennå. Og du skal jo ha nett NÅ, ikke om noen år. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Sjekker du vikenfiber.no igjen, så ser du at de har jekket opp til symetrisk hastighet:) (10/10,30/30,50/50) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det kommer helt an på hvor du bor i Oslo. Dataguard/bbse kan levere 10+ mbit ut, men de har bare avtaler med borettslag og sameier slik som de fleste andre som leverer fete linjer. Det er for lite lønnsomt og grave fiber ut til alle og enhver (i Oslo, i resten av landet ser det ut til å gå fint. GO GO kraftselskapene!) og kabelselskapene som Get og CD har ikke oppgradert skikkelig ennå. Og du skal jo ha nett NÅ, ikke om noen år. Det legges fiber til en rekke eneboliger nå fortia i Oslo. Jeg bygger ut for vikenfiber i ny og ne, og det begynner å bli ganske mange som har FTTH nå. Gjelder spessielt på østsiden av oslo. På vestsia begynner det å bli litt der og. Kan iallefall anbefale dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå