Gå til innhold

Strømkabel til M-Audio AV20

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt M-Audio AV20 i Canada og tatt den med hit. Høyttaleren har en AC-select-greie på baksida så man kan skifte til 230V og bruke den i Norge. Det eneste jeg mangler er en strømkabel.

Kabelen jeg fikk med er:

2-conductor standard (keyed) power cable

10A 125V

Når jeg sjekka på baksida av høyttaleren er kontakten firkantet på den ene siden og rund på den andre --> [ | )

(sikkert derfor det heter "keyed" :p).

I butikken i Canada sa de at jeg f.eks. kunne bruke playstation 2 sin strømkabel. Men denne er rund på begge sidene (hvertfall i Norge) --> ( | )

Kan jeg bruke PS2-en sin kabel? Eller må jeg få tak i en annen kabel? Er det noe fare for at høyttalerene kan bli ødelagt hvis jeg bruker feil kabel?

Takker for alle svar :thumbup: !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som vet om jeg kan bruke playstation 2 sin strømkabel på høyttalerne? Gjør det noe om pluggen på strømkabelen til PS2 er to rundinger, mens kontakten er en firkant og en runding?

(Strømkabelen til PS2 går inn i høyttaleren, men jeg vet ikke om det vil sprenge høyttalerne eller no, så jeg har ikke slått på høyttalerne ennå)

Lenke til kommentar
Med mindre det er adapter på kabelen vet du jo hvor mye spenning som kommer inn, som er 230V.

På selve pluggen på PS2-kabelen står det "2.5A 250V~". Gjør det noe at det er høyere spenning på kabelen?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...