Trynemjoel Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Mitt første forsøk på et lite portrettaktig fotografi etter jeg fikk mitt første speilreflekskamera. Håper på noe tilbakemelding. Får legge til noe EXIF info for de interesserte når jeg kommer hjem til RAW-filene EXIF: Endret 1. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Veldig fint bilde! Har du erfaring med foto fra før av? Ser slik ut. Om det er noe jeg ville ha hatt annerledes så så hadde det vært å komponert bort hva enn det øverst til høyre er. De utbrente partiene på venstre side er ikke så fine, men lite å gjøre med det siden resten av bildet er riktig eksponert. Hvilket kamera har du fått deg? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg har ingen erfaring fra fotografi fra før nei. Ble først litt mer etter jeg begynnte å se på en del bilder og høre på programmer av forskjellige slag jeg nå tok meg råd til en speilrefleks for å selv lære meg å kunne kapre forskjellige øyeblikk. Det har blitt med knipsing med digitalkamera frem til nå, men har ikke før gjort noen forskjellige tanker komposisjon og lys som jeg nå har rettet oppmerksomheten til. Jeg har fått meg et D80, dette ble tatt med en 55mm linse med 1.8f som jeg synes gir en fin fokuseffekt for bilder av personer (eller dyr) der en ikke har anledning til å gjøre noe med bakgrunnen, gjerne da pga. tid Jeg får se hva jeg kan gjøre med det stolbeinet som forstyrrer på høyre side uten å ofre for mye av halsbåndet som strekker seg i sollyset. Endret 1. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Jeg fikk cropet bort stolbeinet oppe til høyre og la til en liten ramme (uten at jeg vet om det er noen regler rundt det). EFIX lagt til i første post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå