bosannes Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hei Jeg er ikke helt sikker på hvorfor, men kabelen som koblet touchpadden til en laptop fikk svidd bort litt for mye isolasjon her om dagen. Derfor lurer jeg på hvordan jeg kan erstatte den. Første jeg tenkte var å kjøpe flatkabel på elfa for så å kappe og ordne selv, men da trenger jeg kanskje spesielle verktøy? Går det ann å få kjøpt slike kabler ferdig noe sted, eller finnes det butikker som kan gjøre det for meg, gjerne på en lørdag? Et annet alternativ er jo om det er noen i Oslo som har lyst til å hjelpe meg med det? Til slutt et bilde av den døde kabelen. Det er (om jeg klarte å telle riktig) 12 ledere på 6mm. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det der ser ikke ut som en vanlig flatkabel. Det er vel en spesialkomponent (flexiprint) laget spesiellt for den laptopen. Det er uansett liten vits i å bare å bytte den, når printbaner brenner er det gjerne fordi elektronikken har kortsluttet. Det er derfor stor sjangs for at PC ikke vil fungere med ny 'kabel'. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Så det er ikke vanlig at man kutter til FFC-kabel selv? Ser Elfa selger 12-pols FFC-kabel med 0,5mm pitch, men det er jo i lengeden 200mm, noe jeg tviler på jeg får plass til. Skulle gjerne ha prøvd med ny kabel før jeg begynner å se meg om etter en ny touchpad. Grunnen til brannen tror jeg forresten er at jeg ikke satt den i helt rett etter å ha koblet den fra. Kabelen kan vel neppe ha selvanntent ved å sitte 1pin off, men det kan jo hende at touchpadden da har fått for mye strøm, men overlevd, mens kabelen måtte bite i gresset. Eller? EDIT: Fant denne på ebay, men det vil jo ta langt tid, samt bli relativt dyrt. Endret 2. august 2008 av bosannes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå