Timeo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Kjøpte i går et dataspill (MS flight simulator X) på Spaceworld. Dette lot seg ikke installere på maskinen min, men stoppet opp på cd2, maskinen min oppfyller systemkravene som er nevnt på baksiden av spillet med høy margin. Leverte tilbake spillet på Spaceworld i dag, og fikk da en ny utgave, men jeg har allerede lest på internet at folk som har hatt lignende problem ikke har løst det ved å installere en ny utgave. Jeg sa dette på Spaceworld, men de ansatte sa at hvis ikke spillet lot seg installere, så var det ikke deres ansvar, da lå problemet i datamaskinen min. Så det de mener er altså hvis jeg ikke får den utgaven jeg har nå til å fungere, så har jeg kastet 400 kroner i søppelet. Men jeg kan da ikke på noen måte akseptere at dette skal være rettferdig, når jeg har en maskin som installerer alle andre typer spill uten problemer, og har det som ellers krever for å kunne kjøre spillet både når det gjelder operativsystem og maskinvare. Men jeg har et kort i bakhånd, for nå har jeg jo et uåpnet, forseglet spill. Så da kan jeg vel gå på en annen spaceworld butikk og si at dette er noe jeg har fått i presang, men at jeg ønsker å bytte det i noe annet? Jeg godtar uansett ikke at de skal svindle meg for 400 kroner. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg vil ikke si at de har svindlet deg, når det er pcn din som ikke kan installere spillet. Skriv litt mer fordypende om hva problemet som oppstår er, så er det sikkert noen som kan helpe deg her. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Men jeg har et kort i bakhånd, for nå har jeg jo et uåpnet, forseglet spill. Så da kan jeg vel gå på en annen spaceworld butikk og si at dette er noe jeg har fått i presang, men at jeg ønsker å bytte det i noe annet? Jeg godtar uansett ikke at de skal svindle meg for 400 kroner. Du godtar ikke at Spaceworld "svindler" deg, derfor skal du faktisk svindle dem istedet. Logikk er en fin bil. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Ok, jeg slo fra meg svindeltankene mine, selv om det var fristende. Prøvde å installere på nytt med den nye utgaven, men samme problemet. Installasjonen skjønner ikke hva disk nr2 er for noe, og internett flommer over av rapporter av andre som har det samme problemet. Hvis man skal ha hjelp fra microsoft, så vi de ha nærmere 500 kroner for supporten (for de gir ikke support til dette spillet hvis det ikke er installert først), og hvis man først får support så flommer igjen internet over at denne er til ingen nytte. Er det ingenting jeg kan gjøre for å få pengene mine tilbake? Dette er et produkt som ikke fungerer på en datamaskin det skal - etter hva produktet selv setter som betingelser - fungere på. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) § 18. Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel Ved bedømmelse av om tingen har en mangel, skal det tidspunktet da risikoen går over på forbrukeren, legges til grunn, selv om mangelen først viser seg senere. Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art. Selgeren svarer også for en mangel som oppstår senere, dersom den skyldes kontraktsbrudd fra hans eller hennes side. Spaceworld er de som må bevise at dette produktet ikke fungerer med din pc. Det er ikke din jobb å bevise at PCen din er ok. Ta med denne paragrafen tilbake og ta gjerne med pcen din også . Plan B kan jo være å laste ned og innstallere fra nedlasta kilde. Og så bruke medfølgende cd-nøkkel samt cd for å få det igang. Endret 1. august 2008 av Alastor Lenke til kommentar
neadii Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Du kan rippe CD'ene over på pcen, åpne de eventuelle iso. filene (eller andre filer som lett kan åpnes med f.ex. magic iso). så starter du setup'en via .exe fila isteden for å bruke cd. Det kan funke. Og ja, jeg gjør det når jeg lasta ned spill før, bare at da hadde jeg ikke noe cd, men opplegget er nok det samme uansett. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Jeg hadde et lignende problem da jeg skulle legge inn wow, installasjonen stoppet faktisk også på CD2! ^^ Jeg kopierte CD2 og brant en ny plate, da fungerte det. Eventuelt kan du lage ISO av cden og mounte den i deamon tools eller lignende program. Endret 2. august 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå