Gå til innhold

Kommer masse feil på skjermen når jeg overklokker!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg overklokka min C2D E6550 2.33GHz til 2.6GHz uten noe problemer, stilte kun opp bus speed. Jeg stress testa den 50 min og den var stabil:) Jeg gikk fra pc'n og når jeg kom tilbake var det massa ommeråder på skjermen som det var feil på. Sånne horisontale striper som det bare var masse farger på. Jeg stilte alt tilbake og så ble det borte. Noen ider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva stress testet du med?

for det kan være at tempraturene ble for høye og skapte problemer, eller at du ikke har sterk nok strømforsyning rett og slett at skjermkortet fikk litt problemer med det.

Lenke til kommentar
Hva stress testet du med?

for det kan være at tempraturene ble for høye og skapte problemer, eller at du ikke har sterk nok strømforsyning rett og slett at skjermkortet fikk litt problemer med det.

Jeg brukte Prime95, det er ikke tempen, cpu ligger aldri over 55 grader og jeg stilte ikke noe på vcore så tror ikke det er strømforsyningen. men klokker jeg pci-express porten også når jeg stiller fcb? den står på 100 i bios;) Som sakt kjørte jeg prime95 i ca. 50 min, 2 min etter jeg hadde stoppet testen skjedde dette. kan det henne at den var ustabil alike vell, selv om dette ikke skjedde under testen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

test med occt i 1 time det er stress test program som vil gi deg svar på når den er ferdig om pc-en er stabil eller ikke. tester ram og CPU

OCCT

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Nå kom det til å med uten at jeg har overklokka pc'n! kan det henne at skjermkortet er ustabilt? selv om jeg ikke har rørt det.

Det kan være skjermkortet sjekk at det står skikkelig fast i pc-en, så sjekker du hvor mange watt strømforsyningen din har. kan være at den er for svak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...