Alastor Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) "Produsert for nordisk klima" har jeg hørt før, for å si det sånn . http://www.toshibavarmepumper.no/?vis=produkter Se her. På begge seriene står det at de er produsert for lave temperaturer. Produktene: http://www.toshibavarmepumper.no/?system=daiseikai-10s-nd http://www.toshibavarmepumper.no/?system=daiseikai-13sr Endret 5. august 2008 av Alastor Lenke til kommentar
huldal Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 ok, så da kan jeg se bort fra Polar modellen. Men siden jeg da skal velge mellom RAS 10 og 13 kan jeg vel like godt spare en 1000 lapp til og velge RAS10? I og med at rommet som skal oppvarmest er avstengt med dører? Rommet er ca. på 50 m2 (stue og kjøken) Lenke til kommentar
huldal Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Hva er den vesentlige forskjelen på Toshiba Design og Toshiba Daiseikai Design Tilbuda som jeg postet tidligere var Toshiba design... Lenke til kommentar
huldal Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 heisann. Eg kjøpte denne toshiba pumpen. Eg betalte 17900 inkl montering. Innedelen å utedelen bråker minimalt. Å eg er meget fornøyd med varmingen å kjølingen til pumpen. Men den ligger litt over din prisklasse, men det sparer du kanskje inn igjen på strømforburket ii løpet av noen år ? Og det var ikke denne, du betalte 17900,- for? Den du henviser til har jeg fått et tilbud på 22990,- Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 heisann det er jo helt umulig å bli klok på de varmepumpe greiene da... Panasonic har jo en hel drøss med forskjellige modeller...Selv om specen er lik, er det stor forskjell på kvaliteten. Du må være nøye med at du ikke kjøper panasonic (gjelder sikkert andre merker også) som ikke er paralell importert..Går firmaet konk eller noe da, så sliter du med garanti. Jeg hadde selv en panasonic 9'er pumpe før..bytta til en toshiba 12'er pumpe... Det var som dag og natt. Den er veldig mye stillere. Den er også mye mer effektiv, men det har jo mye med at den er større også da. Men som sagt, jeg synes det selv er håpløst å kjøpe varmepumpe. Det er komplett umulig å snakke med selgere.. Dem forguder sine modeller og alle andre er helt håpløst i følge dem. Marius Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Men som sagt, jeg synes det selv er håpløst å kjøpe varmepumpe. Det er komplett umulig å snakke med selgere.. Dem forguder sine modeller og alle andre er helt håpløst i følge dem. Marius Like håpløst som å spør anonyme personer på nettet om råd. For alt du vet er de selgere hele gjengen i denne tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Vanskelig å få gode svar, ja. Mye fordi det komme nye modeller hele tiden. Personlig erfaring: Kjøpte en Panasonic E9-CKE i 2003. Stillegående innedel, funket bra i nesten 2 år. Da gikk lagrene i viften i innedelen, som ble byttet. Noen måneder etterpå røk kompressoren i utedelen, rep på 8500 (gråimport + importør konkurs = ikke garanti). Har en bekjent som har nøyaktig samme modell som har gått fint i 5 år, en annen som har E12-CKE, hvor viftelager ble byttet etter vel 1 år, og kompressor (hele utedelen) etter mindre enn to år. Etter litt frem og tilbake kastet jeg Panasonicen, og monterte en Toshiba RAS-10 Daiseikai. Utedelen støyer mindre enn Panasonics, men innedelen har mye mer støy. Jeg kan ikke ha viften på Auto, slik jeg hadde Panasonicen, men må låse den til trinn 1 eller max 2 (av 5). Den støyer mer på trinn 1 enn Panasonicen gjorde på 3 (subjektivt inntrykk). Mulig nye modeller er bedre. Håper imidlertid at den varer lengre enn Panasonicen gjorde, det er dårlig butikk å måtte bytte hvert 2-3 år. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 heisann. Eg kjøpte denne toshiba pumpen. Eg betalte 17900 inkl montering. Innedelen å utedelen bråker minimalt. Å eg er meget fornøyd med varmingen å kjølingen til pumpen. Men den ligger litt over din prisklasse, men det sparer du kanskje inn igjen på strømforburket ii løpet av noen år ? Og det var ikke denne, du betalte 17900,- for? Den du henviser til har jeg fått et tilbud på 22990,- Eg fikk den hvertfall for 17900 med montering. Vis du ikke tror meg kan eg legge ved kvitering. Foresten, har du fått kjøpt deg noe eller ? Lenke til kommentar
huldal Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Har bestemt meg for Toshiba RAS 13 designmodellen..... 17990 inkl montering Holder på å pusse opp stua..... venter med montering til den er ferdig Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 hva med pumper fra FOMA? var på bygmakker idag og de hadde flere modeller fra 7-11K gjør det selv prosjekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hørt mange som har problemer med disse. Koblingene begynner å lekke etter en stund, slik at det må lages nye flenser og etterfylles med kjølemiddel. Kjenner også en som har fått pumpe nr 3 på kort tid pga feil på de to første. Gjennomgående har de også dårligere varmeverdi. Du skal ha denne i mange år, legg heller på noen kroner og får fagmessig montering og kvalitetsvarmepumpe. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Ser lenger oppe at det er en som vurderer Foma.... Ligg unna... Da jeg kjøpte min for 2 år siden så var vi 3 stk. som kjøpte i lag. 1 har vært mye problem med og de 2 andre har fungert utmerket, men........ man får hva man betaler for..... Har nå hatt min nye toshiba varmepumpe en stund og denne er i en helt annen liga en Fomaen. Fomaen gjør riktig nok nytten sin, men den bruker enormt mye strøm i forhold til toshibaen og den bråker vesentlig mer. Hvis man sammenligner Toshiba og Foma så er de priset omtrent likt. Det som utgjør prisforskjellen er montør. Mitt tips er å betale litt ekstra for å få en skikkelig varmepumpe; jeg skal ikke påstå at toshiba er verdensbeste varmepumpe, men er er ekstremt fornøyd. Montøren jeg handlet med sa også at prisene blir oppjustert fra 1. feb. 2009. Så løp og kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå