wewwen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hei! Jeg tenker på ny telefon, og har sett på SE G900. Prøvde den av en kamerat for lenge siden, og lurer på om telefonen enda er "up to date" og noe å kjøpe? Eller er det andre telefoner jeg bør kjøpe? hva er eventuellt negativt? Jeg kan ikke ha disse telefoenene med nedskyvbart tastatur, knuser bare kjermen på disse. Jeg ska også skifte til "fri venner" abonnomentet, er det lurt å kjøpe det med telefonen eller skifte abonnoment etterpå. Har nå Netcom young Talk. Takker for svar på forhånd, men er det noe som er utydelig så bare spør! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har selv snuset på G900 og har funnet ut at dette er dens sterke egenskaper : *Knallgod lydkvalitet. *Med siste Firmware så er den langt mer responsiv enn den var før. *God kombinasjon av trykkskjerm og tastatur. *Radio. *Greit kvalitet på kameradelen og bildekvaliteten. *Wifi. Negativt : *For liten skjerm for at den skal duge ordentlig til å se video på. *Mangel på gps og geotracking (geotracking stedsmerker hvor bildene er tatt, kjempekjekt om du bruker kameradelen mye, for eksempel ved reiser). *Litt høy Sar verdi (1.43W KG (10g) ). *Kanskje litt utdatert teknologisk allerede? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Snuser en del på denne telefonen selv, og tenkte jeg kunne stjele litt fra tråden.. Andre enn malvado som har tips, ulemper, fordeler de mener er viktige med G900? erfaringer? Andre anbefalinger... jeg liker spesiellt godt at G900 har både touch og vanlige taster. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Tenker samme tanken selv. Blir G900 eller n82.. Det som trekker denne opp vs. Nokiaen er touchscreen. Ellers lurer jeg på det samme som ErikFN Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) +: En Symbian touch- fon i normal mobil- størrels. Bedre batteritid enn normalen på smarttelefoner. UIQ- programmer (eller: mulighet til å installere uavhengig utviklede programmer uten at telefonen henger seg, slår av system- apier, eller kræsjer bakgrunnstjenester, samtidig som hele telefonen går saktere, etc). Mye ram (foreløpig mest på markedet, sammen med 2.gen UIQ telefoner - w960, p1i, g700/900). -: Dårligere batteritid ved vanlig bruk i forhold til p1i, selv om man tar høyde for at batteriet har mindre kapasitet (mindre skjerm.. mere batteriforbruk? Hæ?). Idiotiske problemer SE driter i å utbedre, selv om dette ville vært enkelt, fordi.. ledelsen liker WM, og tror "Open Source" er synonymt med å gi bort industrihemmeligheter. Og UIQ er rett og slett den tynne enden på kilen. Mangel på oppdateringer og utbedringer av feil eller svakheter i design, fysisk eller programmatisk - SE har avsindig service. Hvis du ikke er fornøyd med telefonen ut av boksen, med de programmene det går an å kjøpe eller laste ned gratis: selg den. Kjøp en k660 eller noe annet, og spar deg bryet med hele driten. Vent på en laptop eller "MID" med en Tegra chip, eller med en RISC- basert en- chipsløsning. Mangel på Opera 9.5, selv om Opera 9.5 ble laget ferdig til UIQ lenge før noe annet OS (og finnes på prototypen av den neste UIQ fonen som ble kansellert). Nok en gang grunnet policy fra SE. Om å prøve å kjøre smart- telefonene deres på ræva. SE mener at å lage programmer med vedlikeholdte, fornuftig separerte moduler, slik at de kan brukes på mer enn en telefon - er noe tull, fordi da kan en bruke tid på annet enn å porte en minimalt funksjonabel løsning fra bunnen av hver gang - og det vil man ikke ha noe av. SE's proprietære programmer følger kun konvensjoner eller anbefalte retningslinjer hvis designerne kom til å gjøre det ved et uhell. Hvis du tok et uendelig antall aper, satt dem foran et haug datamaskiner - så har du Sony Ericsson. ---- Med andre ord anbefaler jeg uten tvil denne over Nokiaen. Uansett, hva du enn gjør - ikke hør på folk som sier: "men jeg er fornøyd med Nokian/iFoon/p1/Vjuty/DiMon - og det er en FANTASTISK TELEFON SOM KAN GJØRE NESTEN ALT, JA DET ER NESTEN SOM EN PC MED WINDOWS FERDIGINSTALLERT, BARE UTEN AT DET GÅR AN Å GJØRE EN DRITT MED DEN SELV OM DU ER EN HACKER, OMFG HVIS JEG SKRIVER LITT TIL NÅ, SÅ KANSKJE JEG KLARER Å SKRIKE OVER STEMMEN I BAKHODET MITT SOM SIER AT JEG HAR BLITT LURT TRILL RUNDT OG ANGRER PÅ AT JEG KJØPTE EN DÅRLIG TELEFON TIL OVER FEM JÆVLA TUSEN!!! p.s. Kjøp telefonen uten abonnement og bindingstid. Så shopper du mobilabonnement etterpå, og spør etter hva operatørene kan tilby. ....I motsetning til å si: "duverden, for bare 25 måneders binding med et abonnement jeg egentlig ikke trenger, eller bruker, så kan jeg ignorere konkurrenter som faktisk prøver å komme med et bedre alternativ - og dette vil jeg "spare" en tusenlapp på når jeg kjøper telefonen. Ja, det høres ut som en god deal! Lenge leve kapitalismen, slik den var ment å være, med konkurranse og sånt!". Endret 24. august 2008 av nipsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå