Klossmajor Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hei, Hvordan importe en userform laget i VB.net til vb for application i Excel 2007? Finner ikke ut hvordan jeg kan lagre formen laget i VB.net som .frm som VB for application kan importere. Mvh Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hei, Hvordan importe en userform laget i VB.net til vb for application i Excel 2007? Finner ikke ut hvordan jeg kan lagre formen laget i VB.net som .frm som VB for application kan importere. Mvh Kjenner ikek til VB for applications, men hvis det er .NET kompatibelt så kan du vel bare lage deg en Class DLL og bruke denne i programmet ditt. Bare gjetter litt her altså Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det skal da være fullt mulig å skrive scripts i Excel 2007 i .net? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvordan importe en userform laget i VB.net til vb for application i Excel 2007? Det tror jeg ikke du kan, det er forskjell på VBA (som vel bygger på gamle VB6) og VB.net... Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan importe en userform laget i VB.net til vb for application i Excel 2007? Det tror jeg ikke du kan, det er forskjell på VBA (som vel bygger på gamle VB6) og VB.net... Av det jeg har sett av VBA i Excel 2007 så er det ikke store forskjellen mellom tidligere versjoner. Og i VBA har du desverre ikke muligheten til å lage Forms slik som du kjenner det i VB 6.0 eller .Net. Derimot er Office 2007-produktene blitt mer vennlige med tanke på add-ins (DLL), så jeg tror nok dette er veien å gå. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Du nkan lage forms til Visual Basic for Applications, men du kan ikke bruke .NET forms direkte. Derimot kan du bruke .NET dll-er gjennom COM-interop hvis jeg ikke tar helt feil. Derimot synes jeg ikke det er vil være henisktsmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå