Gå til innhold

Rage vil se dårligere ut på X360?

LarZen

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvordan du kan problematisere det så voldsomt kremkatten. Et stort antall dvder er ikke ensbetydende med fantastisk grafikk. At det kan bli og blir en svakhet etterhvert er jeg ikke i tvil om, men at den er "den trangeste av flaskehalser" er jeg sterkt uenig i.

Vil nok tro at dette er noe som _foreløpig_ har bekymret utviklerene mindre enn f.eks. alle problemene med ps3ens arkitektur. Jobber som systemutvikler selv, dog ikke med spill, men ville selv vært mer bekymret dersom arkitekturen på konsollen gav hodebry enn hvordan man skal dele spillet på flere dvd'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, dette er noe jeg har sagt hele tiden. Det er også godt å få dette bekreftet fra høyeste hold. Er vel bare toppen av isberget dette. Noe de fleste utviklere sikkert har tenkt, men ikke våget å si før nå. DVD formatet er trolig akilleshælen til xboxen. Den trangeste av flaskehalser.

Så du mener Carmack er fra "høyeste hold"? Fint, for han sier også at 360 sin hardware er overlegen PS3 sin.. bortsett fra, ja lagringskapasiteten.

Lenke til kommentar
The differences in PS3 and Xbox 360 hardware capabilities have been debated since the dawn of next-gen, but has the Xbox 360 finally revealed its Achilles heel? John Carmack of id Software states that the PS3 version of the upcoming cross-platform first person shooter RAGE will look better than the Xbox 360 version of the game.

http://www.gameplayer.com.au/gp_documents/...?catid=Features

Hvis dette fortsetter skal jeg begynne å kjøpe multiplatform spilla på Ps3

Lenke til kommentar

For et helt sykt opplagt flamebait denne posten er..

Finn i alle fall et spill noen bryr seg om før du begynner å skal lokke folk inn i en krangel. Siden Doom 3 sugde som en nigeriansk hore på karl johan, så skal jeg ikke ha noe mer med Carmak og det talentløse drittet hans å gjøre.

Lenke til kommentar
For et helt sykt opplagt flamebait denne posten er..

Finn i alle fall et spill noen bryr seg om før du begynner å skal lokke folk inn i en krangel. Siden Doom 3 sugde som en nigeriansk hore på karl johan, så skal jeg ikke ha noe mer med Carmak og det talentløse drittet hans å gjøre.

Smaken er som baken, Doom 3 var da både skummelt og bra.

Lenke til kommentar
Her må jeg si Microsoft virkelig ble eid av Carmack. :fun:

Ingen tvil om at manglende plass på DVD er en stor arkitekturisk svakhet. Setter jo virkelig en stopper for kreativiteten, dette. -_-

Jaha? Rart hvordan ca alle spill opp til nå har greid seg uten problemer på en DVD da. Hvorfor skulle dette spillet plutselig trenge så mye mer?

Vil heller se Carmack lansere ett bra spill, Doom3 hadde ikke blitt ett bra spill uansett hvor pene teksturene hadde vært. Om Rage blir bra er vel mulig, men til nå er iallefall jeg skeptisk om jeg skal basere det på forrige spill de spydde ut.

Lenke til kommentar

Tjaaaaaa, skal spilles på PC uansett.

Menne, at det ikke blir like god grafikk er pga. programmererne er late.

Leste en plass at det var fordi at teksturene ikke var komprimerte etc. etc. fordi da ble grafikken dårligere eller noe sånt, det er da man finner en løsning ved å PROGRAMERE.

late griser.

Det jeg lurer på er hvordan de klarte å få Far cry 2 til xbox med 20-30fps konstant (devs sa det var 10fps i starten, men de optimaliserte det) og Far cry 2 har bedre grafikk enn RAGE ettersom det jeg har sett.

Lenke til kommentar
Tjaaaaaa, skal spilles på PC uansett.

Menne, at det ikke blir like god grafikk er pga. programmererne er late.

Leste en plass at det var fordi at teksturene ikke var komprimerte etc. etc. fordi da ble grafikken dårligere eller noe sånt, det er da man finner en løsning ved å PROGRAMERE.

late griser.

Det jeg lurer på er hvordan de klarte å få Far cry 2 til xbox med 20-30fps konstant (devs sa det var 10fps i starten, men de optimaliserte det) og Far cry 2 har bedre grafikk enn RAGE ettersom det jeg har sett.

Id er ikke late. De er noen av de mest talentfulle utviklerne i verden. Vis de litt respekt.

Og les saken en gang til.

Rage could actually look worse on Xbox 360 "due to the compression needed to fit the game's assets on two DVDs," reports Shacknews.

Tech 5 som Rage bruker er overlegen alt til nå når det gjelder multiplattform. Det bruker samme assets på alle plattformene. Og med det sparer motoren veldig mye ressurser på å lage spill på flere plattformer. I motsettning til Far Cry 2 på konsoll, kjører Rage 60 bilder i sekundet.

Når det gjelder sammenligning i grafikken ser jeg ikke helt hvordan Far Cry 2 er noe bedre enn Rage. Litt vanskelig å sammenligne to helt forskjellige grafiske retninger.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at Rage ser en del bedre ut enn Far Cry 2. Får dem denne grafikken til å gå i 60FPS på PS3 og Xbox360 vil jeg heller si at dem gjør en fantastisk jobb.

En ikke så liten del av problemet er at MS tar bortimot 2GB av DVD plata til DRM. Så for 2 DVD plater har man mistet 3.6GB. En langt mindre plasskrevende innhold beskyttelse hadde kanskje vært en løsning, en betydlig del av denne beskyttelsen har jo allerede blitt knekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...