cruelphotography Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Litt uten om det jeg vanligvis presenterer, det er ett candid shot ifra ett bryllup, her i Februar tror jeg? Husker ikke helt, kom bare plutselig over på Photobucketen min igjen idag. Tatt med d80 + 70-200 2,8. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Syns desverre du mangler litt i bredda eller høyden for å gi noe spesielt uttrykk. Nå ser man bare to barn som holdes av bestemor, sikkert fordi de fryser, men syns det blir litt trangt, blasst og vet ikke helt hva det er vi ser, og i hvilken sammengheng vi ser det. Skal det vise noe som skjer under et bryllup? Det var teksten din som ga meg bryllupsassosiasjoner, selve bildet syns jeg gir for mye rom for egen tolkning, noe jeg personlig ikke liker. Får håpe dette ikke får andre til å hive seg på, men heller si motsatt av meg, noe mange her inne er ytterst flinke til Lenke til kommentar
Carny Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Dette ble j**lig kult! Eneste som er å pirke på er den lyse kanten oppe til høyre, langs overarmen til mannen. Liker fargene, uttrykkene, klærne og de grove hendene som passer (omtenksomt) på barna. Nå ser man bare to barn som holdes av bestemor ? Hmm...ser ut som manne-hender for min del, da.... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ha ha ha. Du kan ikke si slik, Carny. Fy skam. Men bildet er kult det, men jeg vil ikke kalle det et candid-portrett. Det er for lite personlighet i bildet, så det fungerer bedre som reportasjebilde. Men for de som kjenner dem så fungerer det sikkert på en annen måte også. Uansett er det et fint reportasjebilde jeg ser. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Dette kunne lett vært en filmplakat syns jeg. Mye fine detaljer. Skulle vært komponert litt mer mot venstre, så hele hodet til jenta hadde kommet med, og den hvite kanten øverst til høyre ikke hadde blitt med. Et uheldig snøfnugg i ansiktet til gutten kunne blitt fjernet. I digg, I digg. Endret 1. august 2008 av pederk Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Marius, det er bestefar som er her, ikke bestemor. Selv synes jeg den trange beskjeringen hjelper til med å skape en litt mere dramatisk stemning, så er ikke helt enig der. Pm, trodde vi var inne i en periode her på akam der vi tolker det meste som portetter men mulig du har rett. repotasjebildet er nok mere passende. Pdrk, enig i at jeg burde ha komponert litt mere til siden, ja, mest fordi da ville den lysestripen ha forsvunnet. kan jo fjerne den i post, men da blir jo formen på mannen litt rar =) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Vi var i en periode da alt kunne tolkes som portretter. Såvidt jeg husker dukket det opp bilder av døde ting som ble kalt portretter i tråden som annonserte fotokonkurransen i juni. Eller var det mai? Det er nå ikke så viktig likevel. Men der ble det i alle fall henvist til bilder som selv jeg finner å være veldig drøyt å kalle portretter. Edit: Bildene som ble kalt portretter var ikke konkurransebilder, men de ble vist som eksempler på hva som kan være et portrett. Endret 2. august 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Bildet skildrer en stemning, ingen tvil om det, og det skildrer den godt. Men jeg skulle ønske jenten ikke var beskjært. Jeg synes forresten det er for estetisk til å være et reportasjebilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå