hqonline Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 I følge prisguiden blir jo ikke acer one med 1GB minne og 80GB hd så dyr heller. Står oppført som ca 2900, hvilket jo er en del billigere enn msi wind. Får bare håpe den kommer til butikkene snart. Er den eller msi wind det står mellom for min del. De burde da være tilnærmet identiske hardware messig, burde de ikke? Ser ut som Acer One ikke har innebygget Bluetooth.. også bittelitt mindre skjerm da men ellers like Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hadde egentlig bestemt meg for en Wind, men er lei av ventetid... 1. Er batteriet utbyttbart på Wind-en? 2. Hvordan er tastaturet på Wind-en kontra Aspire One? Har store fingre og maskinen skal brukes til skole 3. Fungerer XP på Aspire One med bare 512mb minne, eller blir det for smått? Endret 3. august 2008 av Trussl Lenke til kommentar
Brunebriller44533 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) ------------------------ Endret 11. mars 2014 av Brunebriller44533 Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hadde egentlig bestemt meg for en Wind, men er lei av ventetid... 1. Er batteriet utbyttbart på Wind-en? 2. Hvordan er tastaturet på Wind-en kontra Aspire One? Har store fingre og maskinen skal brukes til skole 3. Fungerer XP på Aspire One med bare 512mb minne, eller blir det for smått? 1. Wind kommer med 3-cellers batteri men man vil få kjøpt 6-cellers batteri etterhvert. Det samme gjelder vel Acer one tror jeg. 3. Vil ikke anbefale å kjøre XP med 512mb. Oppgrader til 1gb med en gang. Minneprisene er såppas lave nå, og du vil bli mere fornøyd med en gang. Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Trussl spurte: "2. Hvordan er tastaturet på Wind-en kontra Aspire One? Har store fingre og maskinen skal brukes til skole." Etter min mening er det særlig en vesentlig forskjell på tastaturene. Aspire One har en høyre shift-tast som er rimelig stor og god, og som vel å merke også er godt plassert i forhold til de andre tastene, særlig pil-tastene, som man kan komme til feilaktig å treffe (mis-print) hvis den høyre shift-tasten er plassert slik som på Wind- og EEE-tastaturene. Særlig gjelder dette pil-oppover. Dette kommer av at på Wind- og EEE-tastaturene er den høyre shift-tasten plassert for nær inntil shift-tasten og dessuten plassert "inni" tastaturet, slik at det øker risikoen for å pil-oppover når man skal treffe den høyre shift-tasten. Eksempelvis har Lenovo, Sony (f.eks. modell TX) og en del andre modeller denne gode plasseringen, slik som også er tilfellet for tastaturet til Aspire One. For meg, og mange andre som skriver mye, er dette en vesentlig detalj. Lenke til kommentar
Brunebriller44533 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) ---------------------------- Endret 11. mars 2014 av Brunebriller44533 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) eier en wind, og har testa en acer i ca 70 sec. jeg har egentlig veldig lite nyttig å si om acern bortsett fra at jeg likte oset. edit, trudde siste melding var til meg :S var vist ikke helt våken her. Endret 5. august 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 linuzbox skrev: "Kjekk info:) Men har du testet begge modellene live og gjort deg en mening?" Nei, har ikke testet Wind "live", men har jobbet med mange tastaturer som ligner sterkt eller som ser slik ut, at jeg for mitt vedkommende vet hvordan de fungerer for meg på dette punktet. Flere andre som skriver mye, er også opptatt av dette punktet. Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er det noen her som har testa Vista på Wind eller Aspire One?? Vil det funke noe særlig. Må evt. ha 2gb med ram... Lenke til kommentar
Brunebriller44533 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) ------------------------ Endret 11. mars 2014 av Brunebriller44533 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Dell kommer jo med sin "E" serie også nå i august, kan jo også være en mulighet? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Herre min hatt, jeg lider av valgets kval, og er sikkert ikke den eneste ... Jeg hadde liksom bestemt meg for Wind, siden eee900 er for svak og Acer One ikke falt i smak. Men jeg liker dårlig at den ikke kommer med 6-celler, de dårlige høyttalerne, et halvspekket nettverkskort og at den ikke selges fra komplett! (grunnen til det siste er at jeg har en bekjent som jobber for importøren deres og og jeg får gode priser) Jeg har derfor begynt å titte litt på eee1000 og etter hva jeg leser ser ut som et godt kjøp: Godt tastatur (!), god batteri tid (!), grei ytelse, stor nok skjerm, gode høyttalere... Eneste er at jeg skal ha norsk tastatur og må isåfall vente på at den kommer til Norge... Muligens dumt spørsmål men er det noen som vet ca. tidspunkt Asus eee 1000 kommer til Norge? Kan avslutte med å spørre om det er noen som er uenige i valget mitt (gjør jeg noe galt så stopp meg får det er for sent ), og en link med info og en kjekk sammenligning av eee familien: http://www.asus-uk.com/eeepc/about/ EDIT: eee901 er også et alternativ men pc'n vil i hovedsak bli brukt til skolearbeid og da er et behagelig tastatur digg... Endret 5. august 2008 av Deem Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg leste en compare test mellom 1000 og Wind, der vant egentlig Wind, men de er ganske like. Jeg sitter og på gjerdet på hvilken jeg skal ta, jeg skal til USA snart vil gjerne ha min med på flyet, og med 6 celler wind kan jeg nesten se film over halve turen og det er bra. EEE901 er og aktuell men ingen info om når den er i Norge Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Et litt dårlig bilde, men er ikke store størrelsesforskjellen mellom Wind og Aspire One som dere ser. Ved å holde dem, klarte jeg ikke kjenne forskjell på vekta heller.. Men fin maskin den Acern og, men Wind'en er mitt valg *skrive dette fra Wind'en sin* Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Eneste store feilen med Wind som jeg ser er at den har den dumme FN tasten der CTRL skal være og omvendt Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Var å testa Acer'n i dag og den var veldig kul, MEN skjermen var liksom bitte litt for liten. Det er jo det som er meninga at den skal være liten men tror jeg heller vil gå for MSi Wind med 10". Var forresten inne på MSI Norway sine hjemme sider, og der har dem lagt ut bilde av en MSI Wind U90 med 8,9" skjerm for de som er interessert.. EDIT: ..og rett etter jeg skrev dette kikka jeg på hw.no og der stod det om den andre modellen http://www.hardware.no/artikler/rimeligere..._pc/54604?pid=1 Endret 7. august 2008 av hqonline Lenke til kommentar
Brunebriller44533 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) -------------- Endret 11. mars 2014 av Brunebriller44533 Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Min erfaring med touchpadden og knappene er bra.. Merker lite til at den ikke er "delt", jeg veit liksom hvor venstre og høyere er uansett. Jeg trudde før jeg fikk den at selve touchpaden kom til å oppleves for liten, men har overhodet ingen problemer med det heller Knappene på touchpaden er heller ikke for harde. Synes ikke de er klumsete i det hele tatt, men dette er vel en ganske subjektiv meining Jeg synes knappene på Aspire'en var mye mer klumsete, spesielt høyreknappen. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Har alle disse "4:3"-mus? Har de mulighet for scrolling, leste at en av de hadde mistet muligheten for det, og at en annen ikke hadde hatt i det hele tatt. Mulig jeg roter nå, er litt overøst med informasjon, men scrolling er ganske viktig for meg for jeg glemmer ofte å ta med skikkelig mus på skolen. Noen som vet hvilken av disse som er raskest ved bruk og under oppstart? Ser Acer med linux har kjapp oppstart, hvordan er de andre? Har en stor og klumpete Dell Inspiron fra i fjor med 17" skjerm, ekstra stort batteri og treigt Vistasystem, vil ha en liten og RASK maskin til skolebruk + mulighet til å se en hel film uten hakking. Om f.eks Acer One oppleves som raskest av de tre, er dette da med XP eller linux? Har hatt linux før, er vel ikke redd for det forsåvidt. Edit, kjenner akkurat nå at jeg igjen heller mot Acer One med linux, men lurer på hvordan den klarer seg med 5-6-7-8 faner i firefox? Har en vane med å surfe hardt når jeg først er i gang Endret 20. august 2008 av knetrom Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Acer'n med Linpus, linuxdistroen som følger med, er rask i oppstart og generell bruk. Men, med Ubuntu bruker den etter min mening lengre tid å starte opp enn min Wind med XP. Min med XP starter opp på godt under minuttet, klar til dyst, men Acer'n med Ubuntuen var ganske treg. Fungerte dog greit etterpå, under bruk. Ingen problemer med et par faner. Wind'en har 4:3 mus, Acer'n har vel 3:2 mus ser det ut til, asus har jeg ingen anelse om. Min Wind med synaptics-touchpad har scrollefunksjoner og alt jeg ønsker meg, har forstått av min kollega at Acer'n hans også har det, bare de plagsomme knappene som ligger på sia.. (se bildet) Jeg er ihvertfall hjertlig fornøyd med Wind'en min, kollegaen min er skuffet over diskplass og ingen mulighet til å sette inn 2.5" disk i sin Aspire One 110L. Han vurderer å bytte den ut mot 150L/X, så han får mulighet til å sette i en normal 2.5" SSD disk/HDD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå