Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kan legge til at det er ganske elendig batteritid på wind , snitt på 2 timer? med masse lys på skjermen. mandriva funka helt greit på wind. men må mest sansynlig ha windows drivere for trådløst netverk. jeg orka bare ikke instalere det for å teste. ubuntu funker ikke i det heletatt.

ellers så havna mitt kjøp på wind pga tastaturet. jeg kan ikke ha noe som er mindre en det er på wind. har ikke testa de andre tastatura så mye. men er de mindre en på wind er det nesten ubruklig.

Lenke til kommentar

Frykter fanboy-tendenser i denne tråden :O

Men altså, etter litt frem og tilbake har jeg kommet frem til at aceren har den perfekte maskinen til mitt bruk, like over winden (eee'en var aldri et alternativ egentlig, likte den rett og slett bare ikke).

Før jeg kom over desse vidundermaskinene, hadde jeg tenkt til å finne den billigste pcen til notatskriving og surfing. Winden falt mest i smak med det første pga harddisk og design, og ikke minst at den har windows. Men etter å ha lest litt mer om aceren, la jeg merke til prisforskjellen og syns den var stor. Ellers kom jeg fram til at linux oset dekker det meste jeg trenger, og at det er mulighet for å etterinstallere xp på den (noe jeg sannsynligvis ikke gidder). Greit nok at lagringskapasiteten til winden er bedre, men er det specs vi er ute etter når vi kjøper en slik maskin? Skal du gjøre det samme på desse miniatyrpcene som de 3 ganger større bærbare? Knøttepcene er vel for de fleste sekundærmaskiner, og siden jeg ikke syns det var en avgjørende forskjell på maskinene i forhold til mitt bruk, bestemte jeg meg for å spare en tusenlapp ved å velge aceren. Det er først når jeg skal ha "skikkelig" pc at jeg lar tusenlappen gå andre veien =)

Uansett, dette var min subjektive, og kanskje litt for lange mening. 4 gig er nok for meg med tanke på at jeg kan tømme den på min stasjonære anytime, og bytte ut musikken og filmene etterhvert som jeg ser dem. Brukte aldri mer enn 40 gig på min 160 gig laptop, men det vet jeg sikkert bare er meg. =)

Lenke til kommentar

Jeg sitter fortsatt hjemme på min stasjonere pc og venter som en gal på min hvite Acer Aspire ONE, bestilt med 6 cellers batteri, som kommer seint i august da 8gb og Linux ikke er noe alternativ, tilogmed 80gb blir forlite for meg...

Planen var egentlig og kjøpe en helt vanlig bærbar 15,4" pc med greie specs til 5000kr, beregnet for det meste på skolebruk og surfing hjemme da jeg har den her til spill og tunge programer.

Så så jeg på ONE, og tenkte med en gang at denna sku jeg ha, den er knøttliten, har specs jeg trenger til office og firefox og ikke minst en oppgitt batteritid på 7timer med 6cellers batteri, PERFEKT.!

Så begynte jeg å se rundt på forumet og fant ut at det fantes flere små pc'r, så litt på EEE, mindre enn ONE var den intresang, men tastaturet ble jo i miste laget (skal sies at jeg ikke har prøvd noen)

og harddisken ble vanvittig liten, og jeg fant ikkeno større batteri til den, dermed var den utelukket.

Så videre og fant Wind, den ble jo igjen større enn både EEE og ONE, noe jeg ikke helt likte, veldig positivt med større skjerm, men igjen, batteritid... og det at jeg egentlig ikke likte Wind noe serlig, prisen og har noe å si.

Uansett, min ONE er bestilt med 80gb og xp, 6cellers batteri, en WD Passport 250gb disk, Logitech V220 mus, minnepenn på 8gb og ørepropper til musikk og film på togreiser. Håper jeg blir fornøyd med den.

Min mening =)

- Espen

Lenke til kommentar

det er veldig bra at acer asus og msi lager pc'r som er såppas forskjellige. og jeg har prøvd acern også. den er helt grei. har kult design, og et veldig kult skrivebords miljø. jeg tipper du kommer til å bli fornøyd uansett hvem av merkene som valget faller på egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig i tvil om jeg skal ta Acer One med Linux eller MSi Wind.. Får jo Acer med 80gb og xp også men prisen med Linux er jo veldig bra. Dell kommer jo også med en liten maskin. Dell Inspiron Mini eller noe.. Noen som vet når den slippes?

Lenke til kommentar

I følge prisguiden blir jo ikke acer one med 1GB minne og 80GB hd så dyr heller. Står oppført som ca 2900, hvilket jo er en del billigere enn msi wind. Får bare håpe den kommer til butikkene snart. Er den eller msi wind det står mellom for min del. De burde da være tilnærmet identiske hardware messig, burde de ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...