CaZpeR Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Sliter med å få Mobilt Bredbånd til å virke på en maskin med Windows XP SP2 maskin. Etter innstall så får jeg inn drivern til kortet og de 2 portene. Men de 2 portene er det gult anropstegn som sier: "Denne enheten kan ikke starte". Når jeg da avinstallerer driverene til disse og legger inn igjen så kommer de og mobilt bredbånd virker. Helt til jeg restarter. Da er det samme regla om igjen. Noen tips? Har også prøvd å disable norton internet security. Prøvd et annet modem, eldre modem, eldre drivere og også de nyeste fra globetrotter, men ingen til nytte Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hvordan installerte du kortet? Den rette prosedyren på Mobilt Bredbånd er å installere programvaren før du setter inn kortet. Ellers kan ting gå galt. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Hvordan installerte du kortet? Den rette prosedyren på Mobilt Bredbånd er å installere programvaren før du setter inn kortet. Ellers kan ting gå galt. Han la vel inn først med den innebygde programvaren i kortet. Så har jeg avinstallert dette... Avinstallert driverne, Tatt ut kortet, lagt inn nyeste og så satt inn kortet. Men har funnet ut at om man legger inn nyeste driverne. Og starter maskina med kortet sittende i maskina så fungerer det knirkefritt. Merkelig... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Merkelig ja. Du kan sjekke porten om den er full av støv. Kanskje det er dårlig kontakt der. Rensk den om det er mulig. Jeg regner med at maskinen bare har en PCMCIA-port? Om ikke prøv den andre. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Merkelig ja. Du kan sjekke porten om den er full av støv. Kanskje det er dårlig kontakt der. Rensk den om det er mulig. Jeg regner med at maskinen bare har en PCMCIA-port? Om ikke prøv den andre. Er USB-modemet fra Telenor. Har prøvd i 2 forskjellige porter og enda så er det samme. Har også prøvd å blåse (er forsåvidt en eldre Dell laptop det her). Lenke til kommentar
jH- Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Løste et lignende problem for en kunde på jobben ved å bytte de 2 COM-portene som modemet tar i bruk. Prøv deg frem med forskjellige, slå av og på igjen port-driverne for å starte dem på nytt. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Løste et lignende problem for en kunde på jobben ved å bytte de 2 COM-portene som modemet tar i bruk. Prøv deg frem med forskjellige, slå av og på igjen port-driverne for å starte dem på nytt. Dette har jeg også prøvd (løste et liknende problem før med å skifte COM-portene), men hjalp ikke denne gangen. Men kunde ble utålmodig og virka som at han kunne leve med at han må ha modemet stå i pcen mens den starter opp for at den virker. Var tross alt en steingammal dell, men hadde fortsatt USB2.0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå