Gå til innhold

Windows XP på flere maskiner?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har en Windows XP cd, og har den på en pc, vil det fungere å installere den med samme cd(og samme cd-koden som følger med den) på en annen pc jeg har? Er det begrenset hvor mange ganger man kan bruke den eller noe? Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. Husket en kompis som drev og installerte samme cden på alle pcene han skaffet seg.. Mulig det bare var oppskryt? Men om man skal formatere, fungerer det pga at det er samme pcen? Det rare er at jeg har brukt samme windows-cd og lissenskode for denne pcen som på den gamle..? Husker jeg veldig dårlig bare? Mange må jo i tilfelle gjort feilen med å installere på flere, og da kræsjer jo man en gammel type windows, og ender opp med en pc uten operativsystem? Sorry hvis det ble mange spørsmål her.. x)

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt mulig å installere med samme kode på flere PCer. Spesiellt da XP var ny var det mange som brukte noen generiske piratkoder som ikke krevde aktivering. Men det ble problematisk å oppdatere, så du kan jo spørre kompisen om han har nyeste Servicepack og alle oppdateringer? Hvis ikke er han lett bytte for virus etc.

Microsoft lagde etter hvert noe de kaller WGA, og det er nå svært vanskelig å aktivere uten å ha gyldig lisens. Og uten aktivering vil XP nekte å starte etter 30 dager.

Mulig at noen får det til, men det kan i såfall ikke diskuteres her...

Å reinstallere på samme PC er det dog ingen problemer med. Lisensens er knyttet til diverse serienummere i hardware.

PS: det heter lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...