GorgonPlex Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Jeg har ved flere anledninger vært borti maskiner som "henger" fra tid til annen i 20 - 30 sekunder når man er tilkoblet Internett. Jeg har aldri fått skikk på dette, men nå har jeg fått en slik maskin selv og må gjøre en innsats. Symptomet er som følger; sporadisk kan man oppleve at det er null respons når man klikker på en ny link i IE, det skjer ingenting på TCP/IP før det plutselig løsner igjen. Det virker som om hele prosessen med ekstern tilkobling tar seg en pause..... Jeg kjører en EverCom PIV 1,7 GHz, EICON Diva 2.01 S/T (satt et ASUS der fra før, men har kastet ut det..) Noen forslag? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Har du ett nettverkskort innstallert? Hvis du har det og du ikke har fast IP (IP fra DHCP) så vil PC'n stoppe opp, spørre om IP og vente på svar. Dette kan forklare disse sekundene som alt stopper opp. Hvis du er som meg og reiser på LAN Party av og til, så Disabler du nettverkskortet til neste party. Skulle du ikke ha ett nettverkskort, ja da må vi få mere opplysninger her om systemet ditt, programmer o.l. Mvh André Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Har du en eller annen firewall installert? Hvis det er noe som ber om tilgang, mens du ikke svarer, venter det helt til det får svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå