ilpostino Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) PÅ jobben har vi noen switchview (linken er for å vise hva jeg menerfor illustrasjonens skyld) som har begynt å svikte. jeg skal derfor kjøpe inn et par nye. problmet med de som er per idag er at skjermen detter ut med jevne mellomrom og i verste tilfelle må en restarte en av maskinene for å få opp bilde igjen. noen som har noe å anbefale? edit: spesifiserte topic litt bedre. Endret 1. august 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
skille Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ville tatt en titt her jeg. http://www.blackboxas.no/ Har ikke noe å anbefale nå, spørs litt på behov, antall maskiner som skal fjernstyres. Har vært mye i kontakt med de før, er bare å ringe dem så kommer de med forslag / tilbud til deg. -Trond Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kan også anbefale Black Box. Har brukt, og bruker ofte et oppsett med fire serviceplasser (fire sett med: 1 nettverkskabel, 1 usb kabel (mus, tastatur), 1 VGA kabel). Nettverkskablene går inn i vanlig nettverks switch mens resten går inn i en liten boks som gjør at signalene kan sendes via cat5 kabler til Black Boxen. Det er tilkoblet 2 sett med skjerm, tastatur og mus til boksen som gjør at disse to settene kan jobbe uavhengig av hverandre på den servicestasjonen som man velger i grensesnittet (valgfri tast på tastaturet for meny). Bruker også Black Box fra datamaskin til infoskjermer (boks i begge ender av nettverkskabel med lyd og bilde) Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 vi har sett litt på: http://www.realvnc.com/products/KVM-over-IP/index.html Fordelen er at du ikke er avhengig av en "console" skjerm, men kun bruke VNC fra f eks din egen maskin til å connecte. Problemet er at mange VNC-programmer ikke krypterer passordet ved pålogging, og ingen krypterer passordet lokalt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 jeg har ihvertfall veldig god erfaring med Aten CS1734A bruker 3 slike bokser på 3 forskjellige arbeidsplasser på jobb, uten problem. takler glatt oppløsning på 1920 x 1200, støtter vist opp til 2048 x 1536 standard KVM switch, ingenting spesiellt med den. det er vel ca 50 stk av dem i daglig bruk her jeg jobber, aldri noe tull med noen av dem. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 så det er ingen som har vært borte i at skjermen faller ut/blir sort? eneste jeg kan tenke meg som er grunnen til det er enten for høy oppløsning eller noen strømspareralternativer i os'et. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) på en KVM Black Box ServSwitch Jr. opplevde jeg det til tider. det var verken oppløsning eller strøm som gjorde dette, men selve boksen, de er rett å slett elendige. byttet ut boksen min 3 eller 4 ganger i løpet av ett år pga akkurat det at skjermen falt ut. om dette er tilfelle hos deg aner jeg ikke men... Endret 20. august 2008 av aklla Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Har KVM Switch fra HP. I noe ala det blackbox som har blitt anbefalt ovenfor. Er kjempe fornøyd, verdt innvisteringen http://h18004.www1.hp.com/products/servers...ex-console.html Endret 10. oktober 2008 av Rartnamn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå