Submoose Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har en E6400 stående i en PC med en Silverstone Nitrogon NT05 kjøler. Den har et problem med at den holder en _ekstremt_ høy temperatur. Hvis jeg tar på toppen av kjøleren med fingertuppen min, så svir jeg fingeren. Noen ganger starter ikke PCen med advarsel om at CPUen er for varm. Jeg har bytta goop flere ganger uten lykke. Er det en helt ødelagt prossessor? Hvor lenge vil den leve hvis den fortsetter slik? Den har vært sånn siden jeg fikk den, men det har blitt verre og verre. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Er det snakk om bærbar? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Hvis kjøleren er varm, betyr jo det at den har sannsynligvis god kontakt med CPU-overflaten. Men hvordan flytter du varmen ut av kabinettet? Og er det vifte på kjøleren? Hvordan er det med støv/skitt i kjøleren og på vifteblader? I et kabinett uten god luftgjennomstrømming vil det bli varmt. Endret 5. august 2008 av Caze Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Det er en slik kjøler, så ja, det er vifte på den. Har "rensa" den nå. Både viftebladene og aluminiumsfinnene. Temperaturen inne i kabinettet er ok. Har en annen PC med ca samme temperatur i kabinettet, men den har ingen problemer. Luftgjennomstrømningen er ikke topp, men lufta passerer gjennom kabinettet. Det er bare CPU-en som har problemer med varme. EDIT: Det hjalp ikke å rense den :/ Endret 5. august 2008 av Submoose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå