Speik Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Særhet innen filmverdenen kulminerer i den totalt 6,5 timer lange Cremaster Cycle av Matthew Barney. Dette post-moderne kunstverket i filmform er egentlig 5 separate filmer, men bør sees i rekkefølge. Filmen gikk aldri på kino, men vises med jevne mellomrom på anerkjente kunstmuseum rundt om i verden. Filmskaperen kaller filmene for kunstverk som ikke skal være tilgjengelig for mannen i gata, og derfor finnes det heller ingen DVD-er. 20 minutter av del 3 finnes dog på en DVD kalt ved navn The Order. Endret 5. august 2008 av Speik Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Mitt lille bidrag: The Rocky Horror Picture Show (1975) Withnail & I (1987) Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Her er to gode eksempler: Raging Bull (1980) The English Patient (1996) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 David Lynch sin filmografi Nja, Lynch har jo sine "normale" filmer han også, The Elephant Man for eksempel. Skal mye til for å ikke like den. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 The Dark Knight. Elsker filmen. Topp underholding, jeg hadde det sikkelig morro. Hater at den er så over diskutert. Den har de mest aggresive fanbase jeg har noen gang sett/opplevd! Fans angreper deg om du ikke gir den minst en 9 av 10, våger du å si den er dårligere blir du flamed og forsøker å overbevise deg at den er en 10. Filmen er tåpelig hypet opp og i media overalt.....ALLE bruker The Joker avatarer i forum. Folk går med Joker t-sjorter og sier replikker som Joker sa i filmen og da særlig "Why so serious" og "Hit me!". Den er så intens "elsket" at det er ukult. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Jeg tenker ikke på filmer som TDK når jeg sier Elsker/Hater. Se første innlegg. Jeg leter ikke etter filmer som er elsket av media, hovedpunktet er filmen selv: Er det en elsk-hat film? Endret 5. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 The Boondock Saints er den første jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 AvidGamer: Ah, så filmer som er veldig populære er mindre kule? For en tankegang. Du kan vel heller ikke høre på et band om det blir for populært og derfor "sellouts. ^^ omp9: Finnes det folk som ikke liker Boondock Saints? andre filmer: Natural Born Killers Memento Monthy Pythonfilmene Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 MementoMonthy Pythonfilmene Det er vel fåtallet som virkelig hater disse to? En film jeg kom på her om dagen: Ett Hål i mitt hjärta (2004). Den er definitivt en elsk/hat-film. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 LarsP: Mange nok som hater den typen humor Monthy Python har. Og Memento er nok et stykke over gjennomsnittet forvirrende. Mister man en scene eller to i filmen er man fucked Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Sex and the City Dirty Dancing Cocktail Bridget Jones' dagbok Notting Hill Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 LarsP: Mange nok som hater den typen humor Monthy Python har. Og Memento er nok et stykke over gjennomsnittet forvirrende. Mister man en scene eller to i filmen er man fucked De med _short attentionspan_ vil nok ikke finne filmen noe særlig i det hele tatt, men selv om man får med seg alt så er det ikke gitt at man finner filmen så bra som mange skal ha det til. Jeg for min del synes det er en film som på ingen måte er Nolans beste, den prisen burde gå til The Prestige eller The Dark Knight. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg tenker ikke på filmer som TDK når jeg sier Elsker/Hater. Se første innlegg. Jeg leter ikke etter filmer som er elsket av media, hovedpunktet er filmen selv: Er det en elsk-hat film? Jeg leste første posten din. Det er vanskelig å forstå. Du selv har jo postet "mainstream" filmer, ingen sære der i min meining. Og heller ingen grunn til at du elsker/hater dem, så det gjør hele dette greiene en bedømmings sak på hva du vil. AvidGamer: Ah, så filmer som er veldig populære er mindre kule? For en tankegang. Du kan vel heller ikke høre på et band om det blir for populært og derfor "sellouts. ^^ Var faen ikke det jeg sa. Les igjen du. Der ser du, typisk angrep av en fan. Jeg sa at ikke at filmen er ikke kul men at det er ukult måten folk oppfører seg på (altså intens elsket). Endret 6. august 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Les første post a folkens.... Boondock Saints er ikke en sær film. Mange elsker den, noen tenker "nok en actoin" og noen sier "ja den var ok". Sex and the City.... Det er en jentefilm. Ingenting sært med det. Dirty Dancing, Cocktail, Bridget Jones' dagbok, Notting Hill. Lurer på om du bare kødder, for det er helt vanlige filmer. Kan kanskje foreslå Cube-filmene selv. Spesielt Cube2 (som jeg husker best). Handlingen skjer inne i ett rom og filmen er ganske enkelt enkel, men med et a-ha sluttplott. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Les første post a folkens.... Boondock Saints er ikke en sær film. Mange elsker den, noen tenker "nok en actoin" og noen sier "ja den var ok". Sex and the City.... Det er en jentefilm. Ingenting sært med det. Dirty Dancing, Cocktail, Bridget Jones' dagbok, Notting Hill. Lurer på om du bare kødder, for det er helt vanlige filmer. Kan kanskje foreslå Cube-filmene selv. Spesielt Cube2 (som jeg husker best). Handlingen skjer inne i ett rom og filmen er ganske enkelt enkel, men med et a-ha sluttplott. Men alle filmene OPen postet er heller ikke "sær". Media elsket alle de som han listet opp, alle de fikk veldig bra omtale (utenom The New World). Rotete emne dette. Tror jeg dropper dette. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Les første post a folkens.... Sex and the City.... Det er en jentefilm. Ingenting sært med det. Dirty Dancing, Cocktail, Bridget Jones' dagbok, Notting Hill. Lurer på om du bare kødder, for det er helt vanlige filmer. You're my man. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Four Rooms http://www.imdb.com/title/tt0113101/ Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Barry Lyndon må da være et godt eksempel. Har opplevd like mange som ikke liker den, og kaller den Kubricks dårligste, som jeg har vært borti folk som mener den er undervurdert og kanskje Kubricks beste. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Sphere: Kan godt være at mange er uneig med at det er en elsk/hat film. Men etter å ha sett filmen med flere folk, og diskutert filmen med en håndfull filmentusiaster, blir Sphere, for meg,fremstilt som en elsk/hat film. Jeg elsker filmen for hva den er (boken likeså), og det forblir fortsatt en av mine favorittfilmer, selvom det er et par flaws her og der. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Eraserhead Aftermath Dette er noen virkelig elsk/hat filmer-filmer, i alle fall noe av det særeste jeg noen gang har vært borti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå