Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Out of Memory

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan være fordi pagefilen(swap minne) din er for liten.

Har ikke windows her, så det er mulig at jeg ikke husker rekefølgen helt, men mener det er noe slik i XP:

Høyreklikk på min datamaskin og velg egenskaper. velg så fanen avansert. Der finner du valge ytelse(perfomance). Velg avansert taben der også. Her finner du et valg som heter virtuelt minne. Trykk endre og sett det til systemstyrt istedefor custom size som jeg tipper at den står på nå. Om du vil, så kan du sette at den skal bruke flere disker til swap også, men en holder. Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Hallo Igjen...

Har litt problemer igjen. Som dere ser på Task Manager bildet over ligger den på 5,37 GB. Nå noen dager senere ligger den på 7,15 GB har Restarta Maskinen manger ganger og ingen flere programmer kjører..

Noe må være galt?

Lenke til kommentar

post-67235-1217801365_thumb.jpg

Det er jo ikke noe som bruker så mye her? bortsett fra Add-Aware men det startet jeg etter jeg så at det var over 7 GB og den har ikke økt etter jeg starta Ad-Aware :S

Skjønner ingen ting, Maskinen kan ikke bruke 7GB ifølge det som står der...

Lenke til kommentar

Virker som du kjører et eller flere program som har en minnelekasje. Avslutt alle program du kan (også de som kjører i bakgrunnen, mange av de har ikon i systray hvor du kan avslutte de) og se hva minnebruken er da. Er det fortsatt veldig høyt kan du prøve å disable alt fra oppstart (bruk f.eks msconfig og ta vekk hakene for all under oppstart) og restarte og se da. Er det fortsatt veldig høyt bør du koble fra tilleggsutstyr etc for å sjekke om det er dårlige drivere.

Når minnebruken er normal, for xp bør det vel være under 500MB avhengig av drivere som lastes til maskinvare/tilleggsutstyr, så starter du et og et program, venter litt og ser om minnebruken tar helt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...