Zhyl0 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Først, for å avklare noe; Ja, jeg vet at jeg antakelig burde bruke 64bits OS for å få støtte for mer enn 4GB minne. Men jeg fisker etter metoder for å lure/by-passe dette. Og hvorfor akkurat 3327MB? Hvorfor kunne de ikke ha satt grensa ved 4096MB? :S Og om man bruker 64-bits OS, er det jo flere programmer som kreperer, fordi de ikke er ment/lagd for 64-bit. Hadde vært en bonus med 8GB om jeg oppgraderte til 64-bit, men tanken på orienteringsløypa med daue spill og programmer dreper lysten. Og en siste ting: Ikke spør hvorfor jeg vil ha 8GB. Hvem vil vel ikke ha det?(uten problemer, altså) Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Grensa er 4096, men PCI/PCIe-kort tar også opp sin del av dette Såvidt jeg kjenner til er det ingenting du kan gjøre med dette, utenom å da gå over på 64bit Endret 1. august 2008 av Vizla Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Grensen har de satt på 4096MB men problemet med 32bit er at flere ting kan bruke minnet. Kan det stemme at du har et skjermkort på 768MB? Det er dette som gjør at du kun får brukt 3327MB. Vis du hadde hatt ett skjermkort som bruker 512MB så hadde du sett 3585MB. Lenke til kommentar
Folemonken Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 http://blogs.msdn.com/hiltonl/archive/2007...am-problem.aspx Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det med at 64 bit os ikke støtter en dritt lenger kan du ta tilbake. Har ikke hatt NOEN problemer hvor programmer ikke lar seg kjøre på 64bit. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Bytt over til 64bit, jeg har kjørt Vista Business 64-Bit siden det ble sluppet og hadde noen få problemer i starten, men nå finnes det absolutt ingen problemer med verken drivere, spill eller programmer. Så at 64-Bit ikke støtter noe er en gammel utdødd myte, er i tilfelle meget spesielle og sære programmer som har problemer under 64-Bit. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Vista Ultimate 64-bit bestillt :!: Så du sier det ikke lenger er problemer med drivere til 64? Var vanskelig for en kamerat å finne drivere (64bit), i fjor. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det kommer jo selvfølgelig ann på hvilke programmer du bruker. Men jeg har selv hatt 64bit i over ett år og det er ikke mange problemer som ikke har støttet 64bit. Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Siden pcen fortsatt bare er noen dager gammel, strømmer det fortsatt et par updates til den, tidlig idag; vista sp1.. Nå viser vista 8GB ram, men dette betyr vel uansett ikke at 32 bit har støtte for å utnytte 8GB? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 I SP1 har de bare endret visningen til å vise hvor mye ram du har i slottene , istedet for hva som utnyttes. Bruk System Information Start - run(kjør) - msinfo32 Der står det på system summary siden Total Physical Memory XXXXMB Availible Physical Memory XX,XGB <--Denne viser hva du kan utnytte Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Du vet at du ikke trenger ny vista-lisens for å få 64bits ja? Alle normale vistalisenser funker både på 32bits og 64bits media. Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Har brukt Ultimate 64-bit i litt over en uke, og det eneste jeg støter på som ikke virker med 64 bit er bare diverse homebrews, apps og spill(eks til g15-tastaturet). Kikker jeg innom msinfo ser jeg at jeg har 6,50 GB tilgjengelig, og jeg ser jeg bruker 18% akkurat nå, betyr at jeg bruker 1.5 GB av 8 GB. Og til jzono1; Jeg hadde ikke en ledig vista key fra før, jeg kjørte på 30-dagers perioden, så jeg hadde behov for å kjøpe ny vista uansett, lurte bare på i første post om jeg slapp re-formatering. Det verste jeg vet, er å formatere pcen 3 dager etter man har lagt inn OS på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå