Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC kutter oppstarten etter ett halvt sekund

Anbefalte innlegg

Halloen godtfolk! Etter en mer eller mindre "behagelig" reise med vår kjære venn Posten AS så har det seg slik at PC-en fikk seg en liten smell. Når jeg trykker på på-knappen så starter CPU- og PSU-viftene samt en liten RAM-LED, så kuttes alt etter cirka ett halvt sekund.

HK: K8 Triton GA-K8NS med nForce3 250 chipset

PSU: Fortron ATX-300PNF

Noen som har noen ideer?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje ikke noe svar på ditt problem men det er nøyaktig det samme som skjer med min PC etter en omgang i tordenværet.

Hva problemet er jeg ikke sikkerpå, men da dette skjedde med min i tordenværer er det mest sannsynlig HK eller PSU som er gåent.

Hva som kan ha skjedd under frakt fra posten har jeg ingen aning om.

Lenke til kommentar

Aner ikke men du kan prøve og kortslutte PSU. v/ å ta hovedledningen inn til HK.

Der putter du en binders inn i to av hulla, usikker på vilke så anbefaler deg ikke og gjøre det. om det samme skjer da er det ikke PSU det er noe galt med da kan HK være gåent.

Litt dårlig forklart men er litt seint nå;)

EDIT: du skjønte at du skulle koble hovedlidninga fra!?

Endret av magnus106
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet, og jeg hadde tilfeldigvis en som hadde samme prosessor som meg.

fant ut at det var ikke den, men at det var hk som var defekt.

men prøv og jumpstart pcen, men som sagt, hadde samme feilen, og da var det hk mitt som var gåent.

Lenke til kommentar

Om du fikk den fra komplett er det myue mulig du har fått min, da jeg sendte min in til rep for drøye 2 uker siden og ikke verken hørt/sett noe til den siiden. (jeg hadde samme problem)

Neida, får ikke håpe det. Men om pcen er rimlig ny? så kan du vell bare sende hele sulamitten tilbake og si det som det er at det var sånn når du mottokk det;)

Da tipper jeg reklamasjon/garanti dekker skadene.

Lenke til kommentar
Om du fikk den fra komplett er det myue mulig du har fått min, da jeg sendte min in til rep for drøye 2 uker siden og ikke verken hørt/sett noe til den siiden. (jeg hadde samme problem)

Neida, får ikke håpe det. Men om pcen er rimlig ny? så kan du vell bare sende hele sulamitten tilbake og si det som det er at det var sånn når du mottokk det;)

Da tipper jeg reklamasjon/garanti dekker skadene.

Hei! Det er nok ikke din:p Den var sendt privat fra Sverige. Søsteren min som hadde tilbragt en tid der. Den er ikke ny så må nok fikse selv. Regner med det ikke er noe vits å kontakte posten siden vi ikke fikk åpnet den på posthus og det har gått en tid:S

Skal se om jeg får tak i en cpu å teste. Hvis ikke kjøper jeg nytt hovedkort å prøver det:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...