MrVilla Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Okay.....det er bare å innse. Noen er rett og slett elendige til å skrive selv den enkleste kode. Ettersom selvtilliten nå er langt under havnivå så håper jeg at det er noen her inne som kan gi meg et tips. Jeg har et excel ark der det er to kolonner med tall. Den ene kolonnen (M) heter group og den andre heter (N) Parentgroup. Disse tallene danner et hieraki. SLik som systemet er så er alle i B kolonnen parent til A kolonnen, og disse to kolonnen danner en ganske stor meny. Det som jeg har gjort først er å søke etter alle tall i kolonne A som ikke har parent. Dette fordi dem da er øverst i menyen. Jeg søker deretter opp alle groups som har det første tallet jeg fant som parent og lister opp dem osv. Det er vanskelig å forklare dette så dersom dere laster ned arket og ser litt på koden så tror jeg det er langt tydeligere hva jeg vil frem til. Men spør for all del dersom det fortsatt er uklart. Jeg har klart å lage den første menyen, den andre menyen og den tredje, men midt i den fjerde så blir det bare rot Har holdt på lenge for å fikse det men jeg har ikke sjangs. Endret 1. august 2008 av MrVilla Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Løste første problemstilling. Endret 1. august 2008 av MrVilla Lenke til kommentar
Watvedt Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Løste første problemstilling. Hei, Legg ved fila så kan jeg sikkert bidra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå