Gå til innhold

Xp i restart loop ?

Anbefalte innlegg

Hei :) I dag når jeg skulle slå på pc'n kom jeg helt til der du velger hvilken bruker du skall logge på også restartet Xp seg selv og sånn har den holdt på i flere timer! Tenkte og kanskje reparere Xp med og bruke cd'n, men er ikke helt sikker på om noe blir slettet da?? Noen andre som har noen forslag til hva jeg kan gjøre ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de fleste tilfeller jeg har hatt det problemet, har RAM vært problemet. Ta ut en eller flere minnebrikker og se om den starter opp (bytt på dem også).

Om det ikke er tilfellet, start maskinen i sikkerhetsmodus (F8 ved oppstart) og gå til kontrollpanelet -> system. Så til fanen avansert og deretter velger du instilliner under oppstart og gjennoppretting. Fjern haken ved Start på nytt automatisk.

Så starter du maskinen på nytt. Når feilen skjer igjen vil du få en blåskjerm som viser feilmeldingen. Post den så her.

Lenke til kommentar
I de fleste tilfeller jeg har hatt det problemet, har RAM vært problemet. Ta ut en eller flere minnebrikker og se om den starter opp (bytt på dem også).

Om det ikke er tilfellet, start maskinen i sikkerhetsmodus (F8 ved oppstart) og gå til kontrollpanelet -> system. Så til fanen avansert og deretter velger du instilliner under oppstart og gjennoppretting. Fjern haken ved Start på nytt automatisk.

Så starter du maskinen på nytt. Når feilen skjer igjen vil du få en blåskjerm som viser feilmeldingen. Post den så her.

Brukte en cd som heter Roadstarter bootcd, er nesten som en ubuntu live cd bare at det er Xp på den og brukte den til og hente ut alt og ta det på en annen hardisk også formaterte jeg :) Men takker uansett :)

Lenke til kommentar

Brukte en cd som heter Roadstarter bootcd, er nesten som en ubuntu live cd bare at det er Xp på den og brukte den til og hente ut alt og ta det på en annen hardisk også formaterte jeg :) Men takker uansett :)

Jeg sliter med noe av det samme, XP starter ikke (går i løkke under oppstart) og Sikkerhetsmodus virker ikke. Recovery CDn er ødelagt. Kan Roadstarter bootcd hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med noe av det samme, XP starter ikke (går i løkke under oppstart) og Sikkerhetsmodus virker ikke. Recovery CDn er ødelagt. Kan Roadstarter bootcd hjelpe meg?

Du kan hente ut data som du kan ta backup av med roadstarter bootcd ;) Viss du har noe viktig du ikke vill slette så kan du bruke det til og hente det ut og føre det over til en annen hardisk... Den hjelper deg egentlig ikke med selve problemet...

Lenke til kommentar

Du kan hente ut data som du kan ta backup av med roadstarter bootcd ;) Viss du har noe viktig du ikke vill slette så kan du bruke det til og hente det ut og føre det over til en annen hardisk... Den hjelper deg egentlig ikke med selve problemet...

Jeg prøver å hente ned roadstarter ...det går treigt men jeg får tiden til hjelp. Er det kun en fil som skal brennes over på en CD eller er det mer komplisert? Mener å se på nettet at dette er en rar-fil og det har jeg ikke vært borte i tidligere .... Noen tricks jeg burde kjenne til før jeg brenner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...