Gå til innhold

Beste vannblokkene per idag

Anbefalte innlegg

Heisann! Har vært utenfor vannkjøling i snart flere måneder, og begynner og bli utdatert.

Skal skaffe meg nye vannblokker, og D-Tek Fuzion V2 skal være den beste CPU blokken har jeg fått med meg. Hvordan er det på GFX fronten? Har en MCW-60 liggendes, men skal bytte den ut. Fullcover er utelukket. Hvordan er Fuzion GFX V2? Finner ikke reviews av den.

Hva med chipsettblokker? Har D-Tek chipsettblokker? Min MCW30 er ikke så veldig restriktiv, men mtp cpu-blokken er det har jeg ingenting og miste.

MVH Todda7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt ann på pumpa du bruker. Med en semikraftig pumpe er impingement-blokker de som kjøler best. De er restriktive, så trenger litt gode pumper. Med svakere pumper er det high-flow blokker som er best, men de klarer ikke alltid å kjøle like godt.

Btw: vanntrykk og flow er MEGET oppskrytt!!!

Lenke til kommentar

For meg virker det som at du er godt oppdater. Har selv sett noe til resultater med gfxv2.

Skal også sies at ek har kommet med en GFX.

Ellers på CPU fronten har du også ek-supreme. Men det sies at den er best i singel loop systemer men har enda ikke sett noen resultater som tilsier at dette er fakta. Har selv kjøpt meg ek supreme. Men har ikke noe hovedkort enda å få testet ut akkurat denne myten.

Lenke til kommentar
For meg virker det som at du er godt oppdater. Har selv sett noe til resultater med gfxv2.

Skal også sies at ek har kommet med en GFX.

Ellers på CPU fronten har du også ek-supreme. Men det sies at den er best i singel loop systemer men har enda ikke sett noen resultater som tilsier at dette er fakta. Har selv kjøpt meg ek supreme. Men har ikke noe hovedkort enda å få testet ut akkurat denne myten.

Ja, men testene jeg har sett av fuzion cpu v2 viser at den er litt bedre enn EK Supreme. Når det kommer til pumpe, så har jeg en MCP655 liggendes men den skal nok byttes ut med en 355 med XPCS topp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bumper denne litt.

Går nok for D-Tek Fuzion CPU og GFX V2.

Når det kommer til pumpen, er jeg litt usikker. Min 655-vario forsvinner, og jeg må selvfølgelig ha noe bedre.

Denne skal være den beste pumpen, når man har den beste toppen. Bedre enn 655. Finnes det bedre? Skal ikke ha noe Aquastream-tull som overvåker rompetemperaturen min. Hva med denne? Finner ingenting om pumpen, ikke engang på XSPC sin hjemmeside.

Og hvor kan jeg få tak i XSPC reservoar pumpen?

Føler meg flau av og ikke være 110% oppdatert på denne fronten.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det bare gikk litt fort i svingene når du skulle skrive denne posten, eller om du misforsto. Men den første linken din er ikke en pumpe, men en topp med tank til Laing DDC, som er en veldig god pumpe for high end vannkjøling. Toppen gjør at pumpen yter en god del bedre og integrerer en tank på den. Det er for øvrig riktig at dette er den beste toppen til denne pumpen (se detaljert test her). Har du allerede en tank er denne toppen nesten like bra, og er et par hakk mer plasseringsvennlig.

Den andre pumpen du linker til er ikke å anbefale. Den leverer bare 1.8m meter head pressure, noe som er mye svakere enn DDC som ligger på rundt 4m. Grunnen til at det ikke står noe om den på XSPCs hjemmeside er nok at det er en helt ny pumpe.

Det er mange butikker som selger XSPC sine varer. Gå på tabben som heter retailers på siden deres, og klikk på en av butikkene. De aller fleste av dem har nok både toppen med tank og den uten.

Pumpen du skal ha (Laing DDC) selges under flere merker, og Laing DDC 3.2, Swiftech MCP355 og Koolance PMP-400 er akkurat samme pumpen, og det er den du skal ha.

Og en siste ting: hvis du vil at butikken skal sette en lavere verdi på pakken for å spare moms, bør du handle fra en amerikansk butikk. Alle de amerikanske btukkene jeg har vært i kontakt med kan gjøre dette, men ingen av de britiske.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Takker for hjelpen. Jeg vet at det ikke er en pumpe, men før i gamle dager når jeg var med i gamet ble den ofte solgt med pumpe i combo-deal. Så jeg omtalte den med en feil som pumpe. Jeg tror DC1000 pumpen er en modifisert Hydor L30-pumpe, ikke noe å ha på mao. Pumpen er DDC3,2 18w ja, og den får man overalt. Men jeg lette helst etter en plass der det ble solgt pumpe+topp for litt mindre cash. Har god erfaring med PTS når det kommer til gave-merking, men grunnet Laing 3,2 PTS-toppen så fører ikke de XSPC-topper.

EDIT: En ting til ja, hvor finner jeg heatercore nå igjen? Og hvordan er radiatorene til XSPC?

EDit2: Hva betyr at en vifte er closed corner eller open corner?

EDIT3: :p Skal bestille fra http://www.jab-tech.com/ har jeg bestemt meg for. Men jeg finner ikke slike slanger. Har kun brukt Tygon oppigjennom årende, og er litt skeptisk til mat-slangene.. Mat-slangene var mye billigere da, men trenger noen som er like gode som R3606. Andre gode merker enn Tygon?

Torstein.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, er det ingen butikker som selger XSPC-toppen med pumpe, så du må no kjøpe dem hver for seg. .

Heatercore finner du på din lokale bilkirkegård eller tilsvarende. Her i Bodø heter de Metall og Gjennvinning og har et fint utvalg med brukte heatercores. Dere har sikkert noe tilsvarende i Stavanger. Hvis du vet hvordan du setter på nipler og vifter på en forsvarlig måte er det det beste alternativet. Ellers er det noen nettbutikker som selger ferdigmodifeserte heatercores, deriblant performance-pcs.

Se test av XSPC-radiatoren her. Det er en helt grei radiator, den har lav restriksjon og funker bra med stillegående vifter. Men jeg ville heller valgt en Swiftechradiator siden de har en del bedre ytelse.

Edit: lurer litt på hvordan jeg klarte å få til å skrive det samme to ganger. Oh well, det er burte nå.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Problemet med å finne HeaterCore på kirkegården er dimensjonene på den.. Forskjellige biler har forskjellige dimensjoner på HC'en, skulle gjerne hatt lik den jeg har nå. Får nok klare meg med en til jeg skal bestille noe fra en annen plass :( Kansje jeg bestiller fra Performance-PCS, om jeg finner alle delene mine..

Kommer tilbake med edits om 5min :p

ar.htm

Litt uryddig, men det er endel dyrere på P-PCS..

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt på luft for en god stund, men vurderer sterkt å skaffe meg vannkjøling nå.

Jeg har undersøkt litt og vurderte å bruke flere av disse komponentene som dere nevner her. Kan du liste alle komponentene som du har valgt til slutt, og gi litt tilbakemelding om dine erfaringer med dem?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

MCR60v2 har jeg ikke hørt annet om enn at den ble sluppet for et par dager siden. Skal være noe med at pinnene i den er mindre enn i den gamle og bunnen er forandret litt på. Altså kontaktflaten til gpu kjernen.

D-tek fuzion v2 vs GTZ

swiftechgtzthermalzu6.png

dtekfuzionv2thermalq660mm5.png

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Det er egnetlig snakk om såppas lite at jeg tviler sterkt på at du vil merke noe særlig forskjell mellom disse to blokkene i loopen.

Karen på PerformancePCS kalte meg psyko og kastet en frosk i hodet på meg når jeg sa at 1'c var en enorm forskjell mellom MCW60 rev1 og rev2.

Så lenge jeg vet det er best i hodet mitt, så er det OK :p

Bare tuller. Har rev1 MCW60 fra før, men den skal selges og da vil jeg likegjerne kjøpet det beste med det samme. Slike ting selges jo i utlandet for en slikk og ingenting, driter i om den koster 200kr eller 400kr egentlig.

Lenke til kommentar

Hvor bra en skjermkortblokk yter har i grunn ingenting å si med mindre du skal drive med ganske hardcore voltmodding. Og selv da er ofte kjølingen av spenningsregulatorne like viktig. På stock spenning ligger for eksempel mitt Hd 4870 med EK Fullcover i skrivende på 37'C under load (F@H). Det hadde gjort null forskjell om det lå på 60'C i stedet. Og hvis du først skulle begynne å voltmodde vil du merke at et par grader fra eller til gjør forsvinnende liten forskjell på hvilken spenning du kan bruke. På skjermkortblokker er derfor like greit å gå for det som ser best ut (Ek :love:), eller noe billig hvis man er på budsjett (så lenge forskjellen ikke er for stor så klart).

I grunn gjelder også det samme på CPU. Forskjellen på blokker som Fuzion V2, EK Supreme, Apogee GTZ, XSPC Edge er ikke mer enn et par-tre grader. Og du får nok ikke prosessoren mer enn noen titalls MHz høyere med en forskjellen.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Hvor bra en skjermkortblokk yter har i grunn ingenting å si med mindre du skal drive med ganske hardcore voltmodding. Og selv da er ofte kjølingen av spenningsregulatorne like viktig. På stock spenning ligger for eksempel mitt Hd 4870 med EK Fullcover i skrivende på 37'C under load (F@H). Det hadde gjort null forskjell om det lå på 60'C i stedet. Og hvis du først skulle begynne å voltmodde vil du merke at et par grader fra eller til gjør forsvinnende liten forskjell på hvilken spenning du kan bruke. På skjermkortblokker er derfor like greit å gå for det som ser best ut (Ek :love:), eller noe billig hvis man er på budsjett (så lenge forskjellen ikke er for stor så klart).

I grunn gjelder også det samme på CPU. Forskjellen på blokker som Fuzion V2, EK Supreme, Apogee GTZ, XSPC Edge er ikke mer enn et par-tre grader. Og du får nok ikke prosessoren mer enn noen titalls MHz høyere med en forskjellen.

Noen titalls mhz er det jeg lever for. Og ja, jeg skal drive med nokså "hardcore voltmodding". Spenningsregulatorene på mitt gamle 3870 kort kan man ikke se lengre, de er fulle av kjølere. Vil ikke ha fullcover blokk, det er teit.

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...