Gå til innhold

Sony HDR-CX11E, levering når?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt noen dato på dette kameraet, og på alle nettbutikker ser det ut som datoen er "mer enn 7 dager" frem i tid. Sony Norge bør kunne gi deg en mer presis dato om du ringer de eller sender de en e-post. Kanskje Sony Center også kan fiske frem en dato til deg.

 

Bare av nysgjerrighet... hva er spesielt med dette kameraet ettersom du ikke har funnet noen andre som svarer til forventningene?

Lenke til kommentar
Holder meg til denne tråden jeg også. Litt interessert i dette siden det har memorystick som lagringsmedie.

Hva er spesielt med å ha memorystick som lagringsmedie? Det er kun Sony som bruker memorystick, og anvendeligheten er langt mindre enn med et kamera som bruker SD kort. Og Sony driver jo å trikser og mikser med standardene hele tiden. Alt nå finnes det Sony-kamera som blir ubrukelige om minnekortet går i stykker, fordi de gamle typene ikke lages lenger. I tillegg har Sony såpass sære løsninger på omtrent alt av tilkoblinger batterier at det er vanskelig eller umulig å finne rimelige løsninger fra andre produsenter. Man må kjøpe originalt enten man vil eller ikke... hvis man i det hele tatt finner originalt ekstrautstyr da.

 

Jeg ville anbefalt å heller gått for et kamera som bruker SD kort. Panasonic og Canon er like gode produsenter som Sony.

Lenke til kommentar

Greit. Jeg ser poenget ditt! Jeg har alltid vært fornøyd med Sony sine produkter, så det har kanskje noe med derfor jeg helst vil holde meg til det denne gangen også. Jeg har også hatt et Panasonic DX100 videokamera som jeg også har vært storfornøyd med.

 

Men, hva ville så du ha kjøpt idag da til en normal familie, men likevel ville jeg brukt minnebrikker som lagringsmedie samt hatt mulighet for å koble på en ekstern mikrofon samt selvfølgelig hatt den beste kvaliteten som mulig?

Lenke til kommentar
Men, hva ville så du ha kjøpt idag da til en normal familie, men likevel ville jeg brukt minnebrikker som lagringsmedie samt hatt mulighet for å koble på en ekstern mikrofon samt selvfølgelig hatt den beste kvaliteten som mulig?

Minnebrikker er helt ok som lagringsmedie. SD/SDHC er blitt standarden på video, og det er kun Sony som ikke følger denne standarden. Så selv om Sony lager veldig gode produkter (jeg er litt Sony-"fanboy" når det gjelder TV blant annet), så blir Sony litt uaktuelt for meg når det kommer til produkter der nødvendig tilllegsutstyr blir sært og spesielt.

 

Canon HF100/HF10 og Panasonic HDC-SD9 er aktuelle kamera. Ta en titt på de :)

 

Men fortsatt gir nok mini-DV bånd best kvalitet og minst komprimering, og derfor inneholder videoen mer informasjon enn AVCHD som lagres på harddisk og minnebrikker. Canon HV30 er regnet som veldig bra her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...