Zolo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Skal skrive til stencil bufferet på mitt nvidia kort. glActiveStencilFaceEXT(GL_FRONT); Men når jeg benytter meg av koden over finner jeg ikke ut hvilken header som skal inkluderes og eventuelt hvilket bibliotek det skal linkes mot. Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Skal skrive til stencil bufferet på mitt nvidia kort. glActiveStencilFaceEXT(GL_FRONT); Men når jeg benytter meg av koden over finner jeg ikke ut hvilken header som skal inkluderes og eventuelt hvilket bibliotek det skal linkes mot. Ikke at det jeg har peiling på linux elns. men prøv en av disse: #include <OpenGL/glext.h> #include <GL/glext.h> Uansett skal finnes ei mappe i linux som holder alle header-filene. Er jo bare å søke igjennom dem da Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Skal skrive til stencil bufferet på mitt nvidia kort. glActiveStencilFaceEXT(GL_FRONT); Men når jeg benytter meg av koden over finner jeg ikke ut hvilken header som skal inkluderes og eventuelt hvilket bibliotek det skal linkes mot. Ikke at det jeg har peiling på linux elns. men prøv en av disse: #include <OpenGL/glext.h> #include <GL/glext.h> Uansett skal finnes ei mappe i linux som holder alle header-filene. Er jo bare å søke igjennom dem da Finner den i "glext.h", men får beskjed om at metoden ikke er deklart når programmet skal kompileres. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 <snip>Finner den i "glext.h", men får beskjed om at metoden ikke er deklart når programmet skal kompileres. Hmmm har du brukt extensions før? Det er en extensions og de får du bare i runtime så du må bare erklære en peker til funksjonen for så hente addressen til funksjonen og så kan du bruke funksjonen. Det kan være litt jobb i starten til man får det til, men da er det ganske greit. Du kan også bruke biblioteker som gjøre det for deg. Et goooogle søk Bare spør hvis du ikke får det til og lykke til. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Hmmm har du brukt extensions før? Nei. Men dette ser ut til å fungere. PFNGLACTIVESTENCILFACEEXTPROC glActiveStencilFaceEXT = NULL; glActiveStencilFaceEXT = (PFNGLACTIVESTENCILFACEEXTPROC) glXGetProcAddress( (const GLubyte *) "glActiveStencilFaceEXT" ); glActiveStencilFaceEXT(GL_FRONT); Det kompilerer og er mulig å kjøre uten krasj. Det vil jo vise seg etter hvert om det fungerer riktig. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Koden ser perfekt ut den så det burde ikke være noen problemer, hvis kortet støtter glActiveStencilFaceEXT da Lenke til kommentar
krigun Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Bruk GLEW. Gjør håndtering av extensions enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå