Gå til innhold

Solformørkelse 1 August

Dr. Chaos

Anbefalte innlegg

Noen som har sett den ennå? Jeg har brukt kikkert og et hvitt ark bak, sikter kikkerten mot Sola med forstørrelse linsa mot arket og der får jeg en mini versjon av sola. Den begynner å bli mindre. Kjedelig at den ikke skal bli mer enn ca 50% her i sør. Noen i Nord som kan dele bilder/ord med oss? :p

Husk å ikke se på sola, du kan skade øynene, spesielt fordi det er lettere å se på sola under solformørkelsen, men den er ikke mindre farlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stått å vente hele dagen. Stod opp kl 4 i dag. :D

Men den kom visst aldri her. XD

(eller er det så liten forskjell at man faktisk må se på sola nesten hele tiden for å ikke gå glipp av det?)

Oslo-området.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Nei, du skal kunne se det ganske tydelig. Men uten briller eller beskyttelse var det nesten umulig å se den (og veldig farlig).

Lenke til kommentar

(eller er det så liten forskjell at man faktisk må se på sola nesten hele tiden for å ikke gå glipp av det?)

Oslo-området.

Sola er nok så sterk på midten av dagen at du ikke ser forskjell, men hadde du tatt en kikkert mot sola med et hvitt ark der du ser inn, og sikta kikkerten på sola hadde du sett hvor mye som var borte av sola. Dessuten mekrer du at det blir en del kaldere når det er solformørkelse. Her syntes jeg lyset ble litt svakere.

Du bør sjekke TIDEN for slike formørkelser ;)

Lenke til kommentar

Oslo-området.

Haha, så bortkastet :D Det stod i de fleste aviser nå formørkelsen kom ;)

Lenke til kommentar

Oslo-området.

Haha, så bortkastet :D Det stod i de fleste aviser nå formørkelsen kom ;)

jepp. Stod at det skulle skje 11:33 (eller var det 10:33...) jaja, kan være det samme nå.

Men skjedde altså ingenting da, og heller ikke noe 10-15min senere. (++)

Men om man måtte se opp på selve sola for å se det, så kan det godt hende det var derfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...