Dr. Chaos Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Noen som har sett den ennå? Jeg har brukt kikkert og et hvitt ark bak, sikter kikkerten mot Sola med forstørrelse linsa mot arket og der får jeg en mini versjon av sola. Den begynner å bli mindre. Kjedelig at den ikke skal bli mer enn ca 50% her i sør. Noen i Nord som kan dele bilder/ord med oss? Husk å ikke se på sola, du kan skade øynene, spesielt fordi det er lettere å se på sola under solformørkelsen, men den er ikke mindre farlig. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg bor ved Gjøvik, og har fått tatt et par amatørbilder :!: Kan vise senere :q Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 http://tv2nyhetene.no/article2104989.ece Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11700758 Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Den blir ikke så veldig mye mer dekket til enn halvveis her på Lillehammer, enda.. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Lillehammer: 42.5% kl. 11.33 ? Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Det jeg merket med solformørkelsen var at det ble kaldere luft og at det ble svakere lys. Nå er det snart over for denne gang. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 http://webcast1.uio.no/kanal1.html Bilde av sola fra fly ved kvitøya. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg hørte ikke vekkerklokken min. =( Når jeg våknet hørte jeg noen sa den var over der ute. Jaja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Joda jeg fikk sett og filmet den. Desverre var den ikke særlig stor her på Sørlandet. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Stått å vente hele dagen. Stod opp kl 4 i dag. Men den kom visst aldri her. XD (eller er det så liten forskjell at man faktisk må se på sola nesten hele tiden for å ikke gå glipp av det?) Oslo-området. Endret 1. august 2008 av andrull Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Nei, du skal kunne se det ganske tydelig. Men uten briller eller beskyttelse var det nesten umulig å se den (og veldig farlig). Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Stått å vente hele dagen. Stod opp kl 4 i dag. Men den kom visst aldri her. XD (eller er det så liten forskjell at man faktisk må se på sola nesten hele tiden for å ikke gå glipp av det?) Oslo-området. Sola er nok så sterk på midten av dagen at du ikke ser forskjell, men hadde du tatt en kikkert mot sola med et hvitt ark der du ser inn, og sikta kikkerten på sola hadde du sett hvor mye som var borte av sola. Dessuten mekrer du at det blir en del kaldere når det er solformørkelse. Her syntes jeg lyset ble litt svakere. Du bør sjekke TIDEN for slike formørkelser Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Stått å vente hele dagen. Stod opp kl 4 i dag. Men den kom visst aldri her. XD (eller er det så liten forskjell at man faktisk må se på sola nesten hele tiden for å ikke gå glipp av det?) Oslo-området. Haha, så bortkastet Det stod i de fleste aviser nå formørkelsen kom Lenke til kommentar
Reached Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 http://webcast1.uio.no/kanal1.html Bilde av sola fra fly ved kvitøya. Hoy, nesten som den i Heroes kanskje vi får sett noen superhelter snart her i Norge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Først nå kom sola frem her i Trondheim. :/ Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 En solformørkelse er aldri spennende med mindre det blir ganske merkbart mørkere. Litt svakere lys imponerer meg ikke. "Å wow, månen går fremfor sola!" Ja jøss, impressive indeed... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Først nå kom sola frem her i Trondheim. :/ Venter på sola enda i vesterålen. Overskyet der jeg bor. Fikk ikke se en dritt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hadde tenkt å sjå på det, men hadde andre ting fore. Når det ikkje blir mørkare er det ikkje kjekt uansett. Måtte vore langt nord skulle det blitt noko greier. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Stått å vente hele dagen. Stod opp kl 4 i dag. Men den kom visst aldri her. XD (eller er det så liten forskjell at man faktisk må se på sola nesten hele tiden for å ikke gå glipp av det?) Oslo-området. Haha, så bortkastet Det stod i de fleste aviser nå formørkelsen kom jepp. Stod at det skulle skje 11:33 (eller var det 10:33...) jaja, kan være det samme nå. Men skjedde altså ingenting da, og heller ikke noe 10-15min senere. (++) Men om man måtte se opp på selve sola for å se det, så kan det godt hende det var derfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå