kenneho Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hei. Jeg bytter nå ut min Sony Ericsson k810i med Nokia 6500 Slide. I den forbindelse trenger jeg å overføre så mye som mulig av kontakter, tekstmeldinger o.l fra den gamle til den nye. Tipper jeg må finne mer elegante løsninger enn å bare putte inn simkortet i den nye telefonen og satse på at all infoen er kommet med. Så, hvordan gjør man slike ting? Sistgang jeg byttet telefon gikk jeg fra en fem år gammel telefon til min nåværende Sone Ericsson, men jeg aner ikke hvordan man best fikser slikt med mer moderne telefoner. Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hei. Jeg bytter nå ut min Sony Ericsson k810i med Nokia 6500 Slide. I den forbindelse trenger jeg å overføre så mye som mulig av kontakter, tekstmeldinger o.l fra den gamle til den nye. Tipper jeg må finne mer elegante løsninger enn å bare putte inn simkortet i den nye telefonen og satse på at all infoen er kommet med. Så, hvordan gjør man slike ting? Sistgang jeg byttet telefon gikk jeg fra en fem år gammel telefon til min nåværende Sone Ericsson, men jeg aner ikke hvordan man best fikser slikt med mer moderne telefoner. Mvh Kenneth Tekstmeldinger er jeg usikker på hvordan man kan flytte over. men kontakter kan man vel sannsynligvis bruke en tjeneste som både Telenor og Netcom tilbyr, det med å legge ut kontaktene til deres side. den enkleste måten er å bruke Outlook etter min mening. Du setter opp telefonen til å lagre alle kontaktene i outlook fra sony ericsson telefonen, og så synkroniserer du outlook med den nye nokiaen. Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Tekstmeldinger er jeg usikker på hvordan man kan flytte over. men kontakter kan man vel sannsynligvis bruke en tjeneste som både Telenor og Netcom tilbyr, det med å legge ut kontaktene til deres side. den enkleste måten er å bruke Outlook etter min mening. Du setter opp telefonen til å lagre alle kontaktene i outlook fra sony ericsson telefonen, og så synkroniserer du outlook med den nye nokiaen. Jeg har Chess-abonnement, men skal undersøke om Telenor eller Netcom allikevel kan tilby meg en slik tjeneste. Men det finnes kanskje lignende tjenester andre steder på nettet? Har forresten ikke Outlook, så den løsningen passer nok ikke for meg. Bruker utelukkende web-basert mail. Men jeg skal se om Mozilla Thunderbird evt har støtte for dette. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Finnes gratis web-løsninger for backup av mobilen (i allefall kontaktlisten). Blant annet www.zyb.com Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Finnes gratis web-løsninger for backup av mobilen (i allefall kontaktlisten). Blant annet www.zyb.com Takk for tipset. Hvis noen vet om andre tjenester som man _vet_ tilbyr backup av mer enn bare kontaktlisten tar jeg gjerne imot slike tips også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 bruk outlook. samme om du ikke har det, finn en outlook data og bruk den. grunnen til at jeg sier det er at jeg har gjort det samme selv, gått fra SE til nokia, og nokiaen takler ikke multi-entry vcard filene SE lager. nokia pc suit hang seg med de filene, men gikk i outlook Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg endte opp med å bruke www.zyb.com og det ser ut til å ha fungert utmerket. Takk for tipsene! Lenke til kommentar
laroys Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 gsmsync.net finnes også. Min SE w810i synk'et ihvertfall fint mot denne tjenesten. Så håper jeg at min nye E66 som er på vei enkelt lar seg koble opp mot samme tjeneste. ..noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå