Gå til innhold

Anmeldelse: Rock Band (PS3)

Anbefalte innlegg

Så dei har med vilje lagt til sånt tulleskap? Huff så tåpelig. Eg er på ingen måte ute etter realisme når eg trykker på ein plastgitar, eg vil ha best mogeleg lydkvalitet, difor blir eg skuffa av sånt.

Kvar har sjølvsagt sin meining om saken, men dette er altså min.

Heilt einig, likar best å høyre musikken, ikkje publikumet. Eg skal heilt klart vente til GH4, Rock Band skuffa meg utruleg mykje då det kom so seint. Gledar meg til GH4, har meir trua på det ;)

Bare ikke Neversoft driter seg like mye ut som de gjorde med treern. Følte aldri at det var jeg som spillte sangene i spillet. Det virket mer som om jeg bare spillte oppå ett annet gitarspor. Opptil flere ganger når man spiller feil så spiller fortsatt melodien videre, og dessuten er det masse overflødige noter som overhodet ikke passer inn i sangen og gjør problemet enda verre.

Synes også at dybdesynet på Rock Band er bedre ;)

Endret av Dav1D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har merka det med at melodien går vidare eg og, berre litt lavare i bakgrunnen. Burde jo gått heilt vekk.

Men GH er heilt fantastisk det i forhold til Rock Band. Berre det at notane er runde og ikkje firkanta gjer at GH går ut seirande i denne duellen.

Endret av Zapticon
Lenke til kommentar

Jeg synes også de firkantene notene trekker det ned, men jeg finner Rock Band mye mer underholdene. Jeg synes ikke Guitar hero 3 er noe særlig morsomt og spille. Kan godt kose meg med 2ern en gang i blant, men blir ikke å spille så lenge fordi jeg er rimelig lei av sangene, men GH3 blir bare stressende og irriterende, grunnet det jeg skrev i forrige innlegg. Desverre.

Lenke til kommentar

Det med melodien skjer jo i alle spel, RB inkludert.

Eg er ikkje noko RB-basher, men meiner det har eit stort forbetringspotensiale. GH3 er genialt, det einaste eg har å kritisere er det store tidsvindauga på HO/PO. GH3 er det einaste spelet i denne sjangeren der dette er tilfelle, difor blir det veldig feil når ein går over til GH2, GH:A eller RB. GH:WT vil nok ha tidsvindauga som i GH:A, så det blir ein utfordring å kome seg gjennom det. Med HS blir derimot alt mykje enklare. No skal RB2 få BS så det kan bli bra det og. GH3 med lite tidsvindauge hadde blitt ein utfordring, utvilsomt, men likevel trur eg ikkje det hadde blitt like vanskeleg som RB og GH2. RB har desse dumme rektangulære notene, GH2 mangler fleire HS-hastighetar og du ser notane frå ein krappare vinkel, noko som gjer det vanskelegare. Der har GH3 eit fortrinn over både RB og GH2. Eg feila miserabelt på Snow på RB, hadde eg fått same låt, same tablatur på GH3 med HS4 skulle eg klart den lett.

Ein del låter er overcharted i GH3 ja, men er det seriøst noko du tenker på når du spelar? Eg synest det er positivt. Eg er ikkje ute etter realisme eller eit 1:1 tablatur, eg er ute etter å ha det moro, og der scorer GH3 høgast.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det med melodien skjer jo i alle spel, RB inkludert.

Eg er ikkje noko RB-basher, men meiner det har eit stort forbetringspotensiale. GH3 er genialt, det einaste eg har å kritisere er det store tidsvindauga på HO/PO. GH3 er det einaste spelet i denne sjangeren der dette er tilfelle, difor blir det veldig feil når ein går over til GH2, GH:A eller RB. GH:WT vil nok ha tidsvindauga som i GH:A, så det blir ein utfordring å kome seg gjennom det. Med HS blir derimot alt mykje enklare. No skal RB2 få BS så det kan bli bra det og. GH3 med lite tidsvindauge hadde blitt ein utfordring, utvilsomt, men likevel trur eg ikkje det hadde blitt like vanskeleg som RB og GH2. RB har desse dumme rektangulære notene, GH2 mangler fleire HS-hastighetar og du ser notane frå ein krappare vinkel, noko som gjer det vanskelegare. Der har GH3 eit fortrinn over både RB og GH2. Eg feila miserabelt på Snow på RB, hadde eg fått same låt, same tablatur på GH3 med HS4 skulle eg klart den lett.

Ein del låter er overcharted i GH3 ja, men er det seriøst noko du tenker på når du spelar? Eg synest det er positivt. Eg er ikkje ute etter realisme eller eit 1:1 tablatur, eg er ute etter å ha det moro, og der scorer GH3 høgast.

Jeg synes mange av låtene i GH3 blir for overdrevet, og det ødelegger spillet etter min mening. Setter helt klart pris på utfordring, men vil ha det moro og. HO/PO er litt for enkelt i GH3, og jeg tror nok de kommer til å gjøre det vanskeligere i GH4.

HS bruker jeg ikke i hverken GH3 eller RB. Synes tempoet er bra som det er. Men alt dette er helt klart smak og behag.

De firkantede notene i RB er noe dritt. Ikke skjønner jeg vitsen. Men det kan jo godt hende at de ikke for lov eller noe. Men de skulle gjerne kommet med en patch som endret de til sirkler igjen.

Gleder meg mye til å se både hvordan GH4 og RB2 blir når spillene kommer ut :).

Håper gjerne på at begge spillene blir gode.

Lenke til kommentar

RB2-instrumentene blir nok kompatible med GH:WT, håpar det går andre veien og, så kan ein vente til begge spelene er på markedet, velge dei beste instrumentene og kjøpe begge spelene.

Utan HS er det alt for tett på GH3. Det gjer det lettare å spele, men er jo akkurat det same, du må trykke på same tidspunkt. Det er blir lettare å lese og sjå når ein skal trykke. Overgangen til RB vart litt komplisert sidan eg er vant med HS4 og trykker for tidleg når notane kjem. Har kjøpt litt DLC til RB, men kjem nok til å spele mest GH3. Berre NS kjem ut med patchen så eg kan 5* og 100% meir.

Ellers synest eg ikkje låtene er så overdrevet. I RB er det kun tier 9-låter som har soloar som kan måle seg med dei værste i GH3, men det er ikkje stort betre der synest eg, alt er eit kaos av HO/PO uansett som eg må ha HS for å kome gjennom. Ein patch for å korte ned tidsvindauga i GH3 hadde vore knall.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Intrumentene burde helt klart fungere på de forskjellige spillene. Så vi håper jo på det :)

Forstår at overgangen blir mye vanskeligere da ja. HS4 går jo en del fortere enn RB speeden :p

Hva gjør den nye patchen?

Enig i at det er nok litt for mange lette sanger på Rock Band ja, men det positive er jo at de gir ut masse DLC.

Endret av Dav1D
Lenke til kommentar

Det er ein bug med DLC på GH3, dei siste utgivelsene har gjort at ein ikkje kan lagre spelet så lenge DLC er installert. Om eg skulle klare noko vil det altså ikkje bli lagra, som f.eks. FC på Messages (ja eg var litt oppgitt då). :(

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Aha. Ja det må være ganske kjipt. Meget fin sang og btw. Har nesten FC på den selv :p.

Jeg prøvde de nye sangene på 2-player. Ganske syke greier. Iallfall Buckethead sangen. Du har vel ikke klart den uten å få lagret også? Det må jo være jæævlig kjipt :ohmy:

Lenke til kommentar
Aha. Ja det må være ganske kjipt. Meget fin sang og btw. Har nesten FC på den selv :p.

Jeg prøvde de nye sangene på 2-player. Ganske syke greier. Iallfall Buckethead sangen. Du har vel ikke klart den uten å få lagret også? Det må jo være jæævlig kjipt :ohmy:

Har klart alle dei nye låtene, Buckethead er den vanskelegaste, men klarer den ganske greit, så det er ikkje så farleg. Eg klarte 4* på CoD og 5* på SG, men det får eg heller klare på nytt.

Lenke til kommentar

Hva er det alle disse fansy "HO/PO, HS etc." forkortelsene står for? Har selv Guitar Hero III, men dette ble bare kodespråk for meg. Kanskje noen kan forklare det slik at en dødelig som meg også forstår hva det snakkes om. Ellers kan jeg si meg enig i at lanseringsdatooen her i Europa var drøy! Greit ok at vi gjerne får ting litt senere. Men det har tross alt gått litt vel lang tid siden spillet ble lansert i the US.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
- HO/PO er for vanskelege å identifisere

- Overdrive-noter er kvite, vanskelegare å halde styr på knappane når notane ikkje er i riktig farge

Dette er noe du bare merker i starten, å se HO/PO-noter er ganske enkelt når du har spilt litt, da disse er merkbart smalere. Når det kommer til overdrive-notene er det jo ikke stor forskjell fra Guitar Hero til Rock Band, eneste er jo at de er heldekkende hvite i stedet for lyseblå og hvite.
Lenke til kommentar

Etter å ha sett bilder av RBII-trommene har jeg ikke lyst å slå på mine lenger. =/

I tillegg har jeg kommet til Hard og det begynner å bli alt for vanskelig. Foretrekker 99% på Medium framfor å faile etter 2 og et halvt minutt på Hard fordi jeg må dobbelkicke og blir sliten i armene.

Lenke til kommentar
- HO/PO er for vanskelege å identifisere

- Overdrive-noter er kvite, vanskelegare å halde styr på knappane når notane ikkje er i riktig farge

Dette er noe du bare merker i starten, å se HO/PO-noter er ganske enkelt når du har spilt litt, da disse er merkbart smalere. Når det kommer til overdrive-notene er det jo ikke stor forskjell fra Guitar Hero til Rock Band, eneste er jo at de er heldekkende hvite i stedet for lyseblå og hvite.

Det er klart, eg er ikkje nøgd med at GH-notane er blå heller, det hadde vore nok med det blå elektrisitetgreiene på gitaren og på halsen.

Det er omvendt på GH forresten. Der er notane du får SP med normal farge, men stjerneforma og så blir alle notane blå når du aktiverer SP. I RB er dei kvite når du plukker dei opp og normalt farge når Overdrive er aktivert, mulig dei er litt lysare faktisk, men dei har farge.

Lenke til kommentar

Herregud ludoer dere som sier at rock band er dårlig.. Rock band går på noter, mens GH er mere som stepmania hvor alt kommer i en hel haug for å gjøre ting vanskelig! Helt teit med tanke på at spillet skal være mer eller mindre virkelig basert, og alle låtene i rock band er ikke lette, du har metallica som er et helvete, green grass, high tides er også et reint F, du har flere også. Når det gjelder at rock band ikke kom ut på PS3 og WII med det første kommer det av at xbox(MS) kjøpte rettighetene til spillet 1 månde før alle andre, dette gjelder også rock band2. Kan også si at Rock band vinner så utrolig mer når det gjelder låt utvalg og DLC som andre har sagt her før meg, og dette kommer vel av at Harmonix bryr seg om sine 'kunder/brukere/spillere', mens GH gir f'en. Vil også si at harmonix gir ut ny DLC hver uke, for eks idag kommer BYOB og Toxicity med SOAD så å si at rock band er så dårlig er bs. Kan også si at når det gjelder utstyret så er det første gangen rock band har utvikla instrumenter, så derfor ting kan virke litt dårlig. Når rb2 kommer det instrumenter testet av bandet rush så det blir ikke noe "dritt" for å si det sånn ;)

PS: Dette er ikke flaming, bare min mening.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...