Gå til innhold

Aspire One nettverksproblemer

Anbefalte innlegg

hei.

Har hatt Aspire one noen dager nå, og førsteinntrykket var vel egentlig veldig bra.

Fin byggekvalitet, og en utrolig fin "kone"-maskin.

Fikk norsk tegnsett til å fungere midlertidig, og fikk til å begynne med opp både trådløst og kablet nettverk.

Etter ett par dager får jeg imildertid ikke lenger nettverk, (hverken kablet eller trådløst) og får ikke kommet inn på "Network Center for å prøve å sett opp på nytt.

Acer brukerstøtte er kontaktet, men sier i utgangspunktet at de ikke kan gi brukerstøtte på Linux, selv om maskinen er lvert med dette OS.

I tillegg ønsker jeg å få innstallert en nettverksskriver, Canon MP600R som står i nettverket, samt en Qnap NAS. Finner uansett ikke noe valg for å få opp enheter i mittt hjemmenettverk/Windowsnettverk.

Har tidligere benyttet Linux Mint på en annen maskin, og der går det med nettverk som en drøm........

Kan noen gi meg noen tips på hvordan jeg kan få nettverket til å funke igjen, samt få tilgang til NAS/server, samt printeren?

Hilsen en som ønsker seg mer kunnskap om LinuX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

Har hatt Aspire one noen dager nå, og førsteinntrykket var vel egentlig veldig bra.

Fikk norsk tegnsett til å fungere midlertidig, og fikk til å begynne med opp både trådløst og kablet nettverk.

Etter ett par dager får jeg imildertid ikke lenger nettverk, (hverken kablet eller trådløst) og får ikke kommet inn på "Network Center for å prøve å sett opp på nytt.

Acer brukerstøtte er kontaktet, men sier i utgangspunktet at de ikke kan gi brukerstøtte på Linux, selv om maskinen er lvert med dette OS.

I tillegg ønsker jeg å få innstallert en nettverksskriver, Canon MP600R som står i nettverket, samt en Qnap NAS. Finner uansett ikke noe valg for å få opp enheter i mittt hjemmenettverk/Windowsnettverk.

Har tidligere benyttet Linux Mint på en annen maskin, og der går det med nettverk som en drøm........

Kan noen gi meg noen tips på hvordan jeg kan få nettverket til å funke igjen, samt få tilgang til NAS/server, samt printeren?

Hadde samme problem, kjørte recovery cd og vips funket det!

Fikk du dette problemet etter at du kjørte Live update?

Ellers så er vel dette en post som kan videreføres til https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=966364

Lenke til kommentar
hei.

Hadde samme problem, kjørte recovery cd og vips funket det!

Fikk du dette problemet etter at du kjørte Live update?

Ellers så er vel dette en post som kan videreføres til https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=966364

Hei og takk for svar :yes:

Jeg fikk problemet noen dager etter at jeg hadde kjørt Liveupdate.

Skal kjøpe meg en Usb Pen drive og forsøke Recovery.

Hvordan kan jeg viderføre posten til den tråden du linker til?

Håper jo også å få svar på de andre spørsmålene mine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...