Gå til innhold

Kabel fra vegg til DSL-inngangen i modemet

Anbefalte innlegg

Hei

Har i dag koblet som det sto i instruksene fra Telenor (m/bredbåndstelefoni), dvs veggkontakt -> splitter -> DSL-kabel -> Modem

Er det noen som vet hvilken type kabel som brukes inn i modemet (liten plugg), og hvor man kan få tak i en som er lengre?

Skulle gjerne flytte modemet til et mer passende sted og da trenger jeg å forlenge den.

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig telefonkabel... har ikke den liten plugg i begge ender?

Trenger en kabel med plugg som på en vanlig nettverkskabel i den ene enden og liten telefonkabel-plugg i den andre! Men også mulig sommervarmen har gitt meg en litt kraftig støkk her.

Er det ingen her som har flyttet modemet sitt lenger unna veggkontakten som er mulig med kablene som fulgte med pakken?

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

Har ikke flyttet den lengre unna, men byttet kabel fordi den var for lang :D Har internett fra NextGenTel, og hos meg er det en standard nettverkskabel som er brukt.

Men i alle fall er det ikke mer en 3 av lederne i kabelen som er brukt. (det er 3 ledere som kommer inn i huset ditt fra telefonboksen ute.) Det kan derfor godt stemme at det er en standard telefonplugg i veggen og en nettverksplugg i modemet. I verste fall kan du kjøpe deg en telefonkabel og en plugg så du kan terminere den på nytt.

Lenke til kommentar

Wohoo!

Tror jeg fant svaret langt inni forumet her.

Det jeg trodde var et problem er at det er RJ45 i veggen, og RJ11 på modemet. Men siden RJ11 passer i RJ45 pga designet på kontakten, så er det bare å handle telefonkabel selvfølgelig.

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...