Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

våknet nettopp fra søvnparalyse ?

Joker8

Anbefalte innlegg

Har hatt dette mange ganger. Noen ganger ser jeg ekle, forvridde mennesker som står og ser på meg. Jeg visste at de ikke egentlig var der og at de helt sikkert tilhørte en drøm, men jeg kunne ikke bevege meg, så jeg lå liksom der tvunget til å se disse menneskene, selv om jeg var helt våken ellers.

En gang var jeg helt overbevist på at mamma ropte og skrek på meg, og at hun prøvde å vekke meg, men jeg kunne ikke bevege meg. Da jeg tilslutt våkna, var det ingen i huset. En annen gang var jeg helt overbevist over at noen strøk hånden sin over ryggen min. Litt ekkelt, men egentlig aldri vært direkte redd for fenomentet, selv om jeg ikke ante hva det var for noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har opplevd dette bare en gang. Føltes som jeg plutselig våknet (lys våken) og kunne bevege øynene, men resten av kroppen var helt lammet.

Dette er vel en glidende overgang mellom søvn og våken hvor enkelte deler av hjernen er "våken", mens den delen som styrer musklene fremdeles er i drømmeland.

Er det vanlig at man kan bevege øynene under paralysen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...