Gå til innhold

BK: Det kan blåse kraftig ved Vesterhavet!

Anbefalte innlegg

Tatt ved Søndervig, en liten ferieby rett utenfor Ringkøbing. Det blåste så kraftig at sanden pisket rundt beina. Datteren min syntes det bråket så mye at hun holdt seg for ørene, men pent var det der ute ved havet i vest.

post-111724-1217576153_thumb.jpg

Endret av Madmax500
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Det er altså et bilde fra Vesterhavet der poenget var å fange opp hvor mye det blåste. Ser ikke helt hvordan denne emnetittelen ikke er beskrivende nok, men hvis dere vil stenge denne pga det så vær så god! Regn da ikke med at jeg gidder å poste flere bilder her fremover. Tror kanskje du av og til tar denne Moderatorrollen din litt for seriøst (og ja, jeg har lest retningslinjene). Blir sur av sånt tull som dette :(

Lenke til kommentar

Enig med deg anående tittel, Madmax.

Eksempelvis "BK: 3 Bilder" går fint som smør mens "Det kan blåse kraftig ved Vesterhavet!" ikke er beskrivende nok. Forså det den som kan.

Uansett, for ikke direkte inntrykk av at det blåser mer enn frisk bris - uten at det betyr så mye for selve bildet.

Det har endel bra i seg, spesiellt fargene - selv om de klart kunne vært litt mer mettede (saturation) samt at kontrastene kunne vært økt. Hadde også klart foretrukket at jenta i stedet for å holde seg til hode, så fremover langs stranden - og gjerne uten lua slik det lyse håret fikk blafre fritt. Horisonten kunne du også rettet opp.

Lenke til kommentar

Vi skal egentlig ikke kommentere moderering i tråden, men jeg ser heller ikke noe problem med denne tittelen. At den er like oppfinnsom som suppe får heller stå sin prøve, for det er få her inne som har oppfinnsomhet til å komme på gode emnetitler. Og ikke forstår jeg hvorfor, men det er kanskje et uttrykk for generell manglende oppfinnsomhet. Ganske mange av kommentarene lider under nettopp dette, at folk ikke har god nok fantasi til å tolke bilder.

Dette bildet er det ikke vanskelig å tolke. Det er en beskrivelse av været, og beskrivelsen er god. Komposisjonen er grei, og piken i bildet gir godt uttrykk for hvor hardt det blåser. Jeg er ikke enig med raga i at det har for slappe farger og kontraster. Det er akkurat passe etter min vurdering. Både fargene og kontrastene er naturlige, og skarpheten er også naturlig.

Det er et ganske allright bilde som beskriver livet langs kysten når naturkreftene tar overhånd.

Lenke til kommentar

Har skrevet ut bildet i stor størrelse og da reagerte jeg litt på at det var mye "smell" i fargene. Har justert saturation opp endel fra utgangspunktet, men liker ikke bilder der det er dratt for hardt i spakene. Her er et til fra samme serie:

post-111724-1217586502_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...