_Johan_ Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg har nå i lengre tid prøvd å konventere en partisjon til fat32, fra ntfs. Men denne partisjonen virker veldig bestemt på å forsette i sitt gode gamle spor, som system fucker på pcen... Jeg prøvde bare å slette partisjonen, men det får jeg ikke lov til, og nå begynner jeg å gå tom for alternativer... Jeg har prøvd å gjørt det med standar windows foraterings verktøy, og partion magic 7.0, begger greier ikke jobben... Er det noen som har et godt forslag, fordi jeg begynner å bli litt gretten på den undestroyable partion Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 er partisjonen aktiv partisjon eller systemdisk? dette avgjør nemmelig hvor 'lett' det er å slette en partisjon Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Det høres ut som at IDE kontrolleren på Harddisken er defekt. Test om du kan hurtig formatere harddisken i windows. Med hurtig formatering brukes ikke kontrolleren på harddisken, noe som brukes med vanlig formatering. Visst du får hurtig formatere er det en garanti sak. (har vært i samme situasjon). Feilbeskrivelsen må du være nøye med: Kan ikke formatere harddisken via KONTROLLEREN på disken. Så visst du får til å formatere via windows hurtig formatering så har du svaret. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Legg denne filen på en boot disk og execute den fra dos...da tenker jeg det blir andre boller. Her får du opp en meny over partisjoner du kan slette. Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg får hurtig formatere ja, og det er bare en disk dær mp3ene mine lå Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg har nå i lengre tid prøvd å konventere en partisjon til fat32, fra ntfs. Men denne partisjonen virker veldig bestemt på å forsette i sitt gode gamle spor, som system fucker på pcen... Jeg prøvde bare å slette partisjonen, men det får jeg ikke lov til, og nå begynner jeg å gå tom for alternativer... Jeg har prøvd å gjørt det med standar windows foraterings verktøy, og partion magic 7.0, begger greier ikke jobben... Er det noen som har et godt forslag, fordi jeg begynner å bli litt gretten på den undestroyable partion Hva har du prøvd å slette den med? prøvd fdisk? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg får hurtig formatere ja, og det er bare en disk dær mp3ene mine lå Så visst du prøver å formatere på den treige måten skjer det ingenting? Visst det er tilfellet håper jeg at du har garantien i orden. Lykke til! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Har du prøvd et linux partisjoneringsprogram? fdisk og cfdisk i Linux er rimelig kraftige sånn sett... og jeg har ennå ikke funnet den partisjonen som cfdisk ikke klarer å kverke... Last f.eks ned slackware 8.1 ISO, brenn den ut og boot pc'en med den. Du trenger ikke installere noe Linux. Helt i starten av installasjonsprosedyren vil cfdisk starte, fjern gjenstridige partisjoner og reboot inn til evt. Windows igjen. Works like a charm Lenke til kommentar
fortere Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg bruker Gdisk.exe til sånt som dette. Hvis noen har en Symantech Ghost cd liggende så er Gdisk inkludert. Enkelt prog å bruke fra en bootdisk og tar knekken på det meste. Mulig linux varianten virker også, men der tror jeg det er lettere å gjøre feil... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Kanskje, kanskje ikke. Men Norton Ghost er vel ikke gratis? Å laste ned et image/bootdisketter er jo ganske rimelig... og cfdisk er mye lettere å bruke enn f.eks Fdisk i DOS/Windows, så det skal vel gå bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Har du prøvd et linux partisjoneringsprogram? fdisk og cfdisk i Linux er rimelig kraftige sånn sett... og jeg har ennå ikke funnet den partisjonen som cfdisk ikke klarer å kverke... Last f.eks ned slackware 8.1 ISO, brenn den ut og boot pc'en med den. Du trenger ikke installere noe Linux. Helt i starten av installasjonsprosedyren vil cfdisk starte, fjern gjenstridige partisjoner og reboot inn til evt. Windows igjen. Works like a charm Virker fint med andre distroer også. Har brukt RH til det jeg og det funker fint. Ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå