Gå til innhold

Mer grafikk-trøbbel for Nvidia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må nesten teste dsub-15-porten min nå. ;)

Slik utviklingen har vært i det siste er nVidia lite aktuelt for min neste maskin. Det siste året har nVidia hatt mye trøbbel og ikke laget mange gode drivere. For et år siden var det derimot motsatt, der AMD/ATI ikke var serlig aktuelle med dårlig Linux-støtte og så videre.

Lenke til kommentar
Jeg fant noe interessant.

71 (intel cpu qx 9770) sekunder vs 8 sekunder (gtx280)

Må google mer. okay så BadaBOOM er programmet fra q3 i år av =)

Og nei det er ikke en spøk =)

Ja, ingen spøk dette. Du bør vurdere Nvidia kort hvis du tenker på Video encoding/trascoding. Vi kommer til å se flere slike CUDA-baserte programmer på flere områder snart, helt seriøst.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Ligger Geforce 8600GT innen Geforce 8600M serien?

det er et stjasjonert skjermkort så nei. hvis du ser så står det 8400M GT, M står for micro eller no XD så hvis du ser M i et skjermkort navn så er det snakk om laptop grafikkkort

Lenke til kommentar
gjelder dette også 8400m GT?

Jeg husker at temperatuen steg en god del på mitt 6800xt ( som var en billig versjon av ultra kortet, lol), men jeg hadde ett par programmer som fortalte meg hva temperaturen var på kortet, jeg stolte ikke på noen helt eksplisitt.

Jeg har ikke prøvd 8400m GT så jeg aner ikke. Men jeg er sikker på at du kan sette på en passiv kjøler, og forutsatt at den kjøler som står på har greie nok kjøleribber kan du nok klare deg med den. Evt ville jeg ha installert Rivatuner, og satt viften til ett nivå du finner svært stillegående om ikke "lydløst". Du kan også klokke ned skjermkortet i rivatuner, for å motvirke de helt store temperaturene.

edit: laptop, ja da kan du glemme det med passiv kjøler =)

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
gjelder dette også 8400m GT?

Jeg husker at temperatuen steg en god del på mitt 6800xt ( som var en billig versjon av ultra kortet, lol), men jeg hadde ett par programmer som fortalte meg hva temperaturen var på kortet, jeg stolte ikke på noen helt eksplisitt.

Jeg har ikke prøvd 8400m GT så jeg aner ikke. Men jeg er sikker på at du kan sette på en passiv kjøler, og forutsatt at den kjøler som står på har greie nok kjøleribber kan du nok klare deg med den. Evt ville jeg ha installert Rivatuner, og satt viften til ett nivå du finner svært stillegående om ikke "lydløst". Du kan også klokke ned skjermkortet i rivatuner, for å motvirke de helt store temperaturene.

edit: laptop, ja da kan du glemme det med passiv kjøler =)

Det tviler jeg sterkt på siden dette gjelder skjermkort for BÆRBARE pcer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

8400m GS og GT er for bærbare. M-en står for mobile.

Lenke til kommentar

8400m GS og GT er for bærbare. M-en står for mobile.

Det vet jeg vel, var svar til amiganostalgi som skreiv at gikk. Men han endret akkurat posten sin samtidig som jeg posta svaret.

Lenke til kommentar

Fikk dette problemet i for noen dager siden med en Dell XPS 1330, prøver å komme i kontakt med kundeservice for XPS men de svarer aldri. I går satt jeg og ventet over 45 min i telefonen uten å få svar.

Andre som har problem med kundeservice til Dell?

Lenke til kommentar

Dette forklarer en del... Øvre høyre hjørne på laptopen min, hvor skjermkortet sittet, er som regel GLOVARMT, og VGA-porten er til tider veldig kranglete med signalene. Men problemet er at min serie, HP Pavilion 9500, ikke ligger på den listen til HP... Kun opp til 9400-serien. Men jeg HAR 8600M skjermkortet 0.o

Lenke til kommentar
Fikk dette problemet i for noen dager siden med en Dell XPS 1330, prøver å komme i kontakt med kundeservice for XPS men de svarer aldri. I går satt jeg og ventet over 45 min i telefonen uten å få svar.

Andre som har problem med kundeservice til Dell?

Du må bare holde ut... :D jeg har aldri sittet 45min i kø, 10 min kanskje??

Men er det noen her som er forbrukereksperter? Hvis Nvidia nå går ut og sier at 8400M og 8600M er broken og alt må tilbake (eller en annen løsning). Hva kan vi som forbruker og eier av disse kortene gjøre da? Løsning fra DELL( i mitt tilfelle ) vil jo kanskje være å gi meg drivere som klokka gfx ned, eller som den siste bios oppdateringa gjør: setter vifta til å slå inn mye tidligere - for meg er ikke dette samme maskinen som da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Her finner vi noen av de reelle ulempene med en jevn høy temperatur. :p
Du er mildt sagt utrolig og jeg har gitt deg opp for lenge siden ;) Rett og slett håpløs dude. *kjøpe gråsteiner uten batteri i gave*

Har man ignore funksjon i forumet? Seriøst? (jeg fant, du gode gud så herlig). Trodde virkelig aldri jeg skulle få bruk for funksjonen. Har aldri hatt bruk for den siden jeg manøvrerte meg inn på internett i 1993.

Her klarer man virkelig ikke å skille hva som er hensiktsmessig og uskadelig temperaturnivå for komponenter i ett miljø og hva som er skadelig overoppheting i et annet vidt forskjellig miljø. Men jeg er glad jeg slipper å se slike kommentarer igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...