Howard Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Eier du en bærbar med Geforce 8600M eller 8400M? Da bør du lese videre. Les mer Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Trasig for kundene det gjelder. Særlig siden ikke Nvidia går ut offisielt med dette. Lenke til kommentar
tmlunde Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Har mistenkt dette på min dell xps m1330, men antok at det var fedora/kde som forårsaket dette. Oppdaterte for øvrig biosen for en uke siden, noe som resulterte i mer viftestøy. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Vi kjøpte inn noen HP dv9000-modeller til ansatte her jeg jobber, SAMTLIGE har hatt dette problemet og vært inne til rep. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Enda en fin grunn til at jeg valgte bort nvidia. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Nvidia må rett og slett satse litt mer på kvalitetskontroll, det har vært for mye sjaber kvalitet fra den kanten. AtW Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 ulike feil i skjermbildet eller at VGA-utgaven på maskinen ikke virker En liten skriveleif der? Regner med at det skal være vga-utgangen Lenke til kommentar
Trickster Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Har ikke opplevd dette på min Asus takk og lov har 8600m Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Har ikke opplevd dette på min Asus takk og lov har 8600m "karosseri" er ikke lik på alle bærebare, noen kan ha mer plass til "lufting" av GPU-en.. Lenke til kommentar
bjorneoen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har 8600M i min milticom ifl90+ Har ikke merket noe feil enda utenom at den blir veldig varm! Men hvis det oppstår en feil av typen som det står om i artikkelen her på hw hvem skal jeg kontakte da? Jeg har jo ikke dell eller hp pc så... Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Veldig bra poeng i saken med nVidia og informering om problemene. Troverdighet til nVidia er sterkt svekket. Vi kommer til å se mer av ATI sine mobile løsninger. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg haddd en DELL Insperion 8600 som hadde 8400M, og den kunne gå varmt ofte. Men nå ligger den og støver. Her finner vi noen av de reelle ulempene med en jevn høy temperatur. Endret 1. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
kosh Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Har en Multicom IFL90+ med 8600M...får vel ta kontakt med Multicom om det oppstår problemer. Men speler lite, så er lite varmeutvikling.... Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Asus har kraftig nedklokket 8600M fra fabrikken (elendig..) på en del av modellene sine. Jeg har klokket det opp fra 400 til 550, så lurer på om den varer lenge i sommervarmen o_O Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 På dell står frekvensen på standard viften spinner opp mer hyppig. Enda mer rom til overklokking! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Enda mer rom til overklokking! Ikke mye når GPU allerede ligger på ca. 100 grader. :/ Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Offtopic: Hvorfor har jeg ikke ett video encodings program som bruker skjermkortet? Jeg bare tenker høyt nå. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 JEG VISTE DET!!! haha... (sry caps) Feilen viser seg i form av en rekke ulike symptomer, alt fra at maskinen ikke starter, til manglende skjermbilde, ulike feil i skjermbildet eller at VGA-utgangen på maskinen ikke virker. Rent konkret er det snakk om en overoppheting av grafikkbrikken. Jeg har allerede bytta hovedkort(med dets skjermkort) 2 ganger på min DELL M1330 og jeg har 8400M. DELL var nok veldig klar over dette da jeg ringte dem 14 dager siden, for da teknikeren hadde fjerndesk på meg lasta han ned og installerte nyeste bios. Gjorde han ikke sist gang. Jeg håper HW.no kommer tilbake på denne saken og forteller hva vi som forbruker og eier av de berørte systemene kan gjøre for noe. Jeg er lite keen på å ha en annen maskin en den jeg kjøpte for 9 mnd siden. Med det mener jeg at evt biosupdates skal flippe ut og kjøre massiv kjøling, bråke å dure noe fryktlig. Var derfor jeg bytta fra Asus til DELL. jeg er heller ikke intressert i lavere ytelse da ytelsen allerede er ganske low low :D Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Offtopic: Hvorfor har jeg ikke ett video encodings program som bruker skjermkortet? Jeg bare tenker høyt nå. Det finne slike programmer, men de kjører på CUDA og kan gi opp til 40 ganger mer ytelse på video encoding/transcodin, men da må du ha Nvidia kort Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg fant noe interessant. 71 (intel cpu qx 9770) sekunder vs 8 sekunder (gtx280) Må google mer. okay så BadaBOOM er programmet fra q3 i år av =) Og nei det er ikke en spøk =) Endret 1. august 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå