Gå til innhold

Innkalt til nytt jobbintervju

Anbefalte innlegg

Det første intervjuet var i begynnelsen av juli, og nå vil de ha en prat til.

De sa at det kom til å gå en stund før jeg hørte noe siden de skulle på ferie, så det var jeg forberedt på.

Jeg fikk en litt dårlig feeling etter det første intervjuet (det er kanskje vanlig?), men nå vet jeg ikke helt likevel siden de vil ha en ny prat.

Er det vanlig at man blir kalt inn igjen til nytt intervju (eller en prat) hvis de bare skal fortelle deg at du ikke fikk jobben?

Har ikke vært særlig mye på jobbintervjuer tidligere. De jobbene jeg har hatt har jeg ordnet gjennom kjentfolk og kontakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nevnte at det var et førstegangsintervju og at det ville bli flere samtaler, så det har du rett i. Men jeg syns altså at det gikk heller dårlig. Eller selve intervjuet gikk ikke så dårlig, men jeg fikk ikke noe særlig feedback (følte jeg) og de virket ikke sånn super-imponert :p

Samtidig virket de veldig proffe og skikkelige, så jeg tenkte at nå skal de invitere meg for å si på en fin måte at det "dessverre" ikke ble meg denne gangen, i stedet for å sende en mail eller pr telefon.

Men pleier man å gjøre slikt? Å få folk til å komme personlig for å gi en slik beskjed?

Jeg ble bare overrasket over at jeg (muligens) fortsatt er aktuell.

Lenke til kommentar
Er det vanlig at man blir kalt inn igjen til nytt intervju (eller en prat) hvis de bare skal fortelle deg at du ikke fikk jobben?

Det har jeg aldri hørt om, kan ikke se det for meg heller det ville jo ta alt for mye ressurser på personer man ikke vil ansette. Er vel ikke så mange som synes at sine første intervju gikk sånn kjempebra, det behøver ikke å betyr at det ikke gjorde det. Jeg ville tatt dette som et tegn på at fortsatt er interessert, så bare å forbedrede deg godt og gjøre det bra på intervju 2.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke, da får man beskjed på annet vis. Det er da så godt som ingen jobber som gis etter kun ett intervju - standarden er to eller tre intervjurunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...