QBab Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Halloen godt folk! Det var altså i kveld det hele skjedde, en episk brytekamp mellom en god gammel venn av meg(i det røde hjørnet) og meg Qbab (uten hjørne). Vi sloss jemnt og trutt (hrm hrm, mannen i det røde hjørnet var en smule OP) Det endte dessverre med en telefon i underskudd, hvem får skylden? Følg med i siste episode av: "QBAB MISTER TELEFONEN SIN!" Okei, la oss spole litt tilbake. For et par dager siden sa jeg til kameraten min at om han så meg prøve og ta en røyk skulle han rive pakken fra meg, siden jeg holder på å slutte. I dag var vi på fest og jeg hadde ikke røykt hele dagen, jeg liker bare å ta opp en sigg fra lommen og kjenne lukten samt ha den i kjeften når jeg blir sugen. Ja, det funker for meg(sikkert et image issue). Så der går vi helt rolig, jeg tar frem røykpakken, aner fred og ingen fare da han plutselig hopper på meg å skal rive pakken fra meg. Rent instinktivt kniper jeg tak i pakken og nekter å gi slipp. Fyren (/idioten((?)>.<)) kaster meg rundt som om det skulle vert et basketak fra middelalderen, sterk er han også, jeg går i bakken og det hele kan minne om et voldtekt i åpengate. Jeg kommer meg til slutt løs og spurter av gårde, pakken med sigaretter er most og ubrukelig, så jeg sjangler ned igjen for å si at jeg ikke hadde planer om å røyke bare lukte og kjøre på som tidligere. Jeg får ikke sagt mer enn "jeg skulle ikk..." før det er på han igjen, hva faen liksom? Røyken er drept hva er det du vil? Han legger meg i bakken igjen og nå blir jeg sinna, for pointet hans gikk liksom i "røyk" (høhø tog du han?) da pakken ble most i fortauet. Jeg tar tak i fyren og gauler litt så han får roet seg og det hele blir etterfulgt av pinlig stillhet. I alt oppstyret forsvant mobilen min, vi lette i det lange og brede, både høyt og lavt, men borte var den. Var ikke noe billig sak heller, en touch screen ting fra LG som jeg ikke husker navnet på. Vi prøvde å ringe den uten videre hell, den var vistnok skrudd av. Har ikke fått snakket med han om det enda, siden han måtte stikke før jeg merket at telefonen var borte. Spørsmålet er, hva gjør jeg nå? Er det rett og rimelig at han dekker alle utgifter og skaffer en ny telefon samt kjøper meg en kake? Eller er det for mye og forlange av en av mine bestevenner? Ja, han er god kamerat selv om han finner på litt "småidiotiske" ting til tider. Dere tenker sikkert at han var full og kan skylde på det, men nei! Han var klinka edru, forbanna løken. Til slutt må jeg si dette ble en smule langt, men slik går det når man har trøste drukket over tapt kjærlighet/mobiltelefon og samtidig ikke har fått skrevet noe på forumet i heeele dag. :o QBab tar forbehold for alle skrivefeil som måtte oppdages i overnevnte tekst, samt copyrighter nye ord som ble oppfunnet i en følge av dette kaos. Endret 1. august 2008 av QBab Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Lurer på om Som man reder ligger man passer inn her? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg synes at han i det minste burde kjøpe den kaken til deg ja. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Tviler på at "kompisen" kommer til å kjøpe noen ny telefon til deg. Iallefall til oss på videregående så var det ansvar for eget utstyr når det var slike middelalder kamper. Hadde litt for mange neandertalere i klassen min. Passet man ikke på Mobiltlf, kort og eller nøkkler kunne det forsvinne. Både bli stjelt og bli gjemt... gikk noe i bakken var det helt og holdent eget ansvar. telefon for over 3 000 sikkert.. jeg har ikke hatt råd til å erstate den, det kan ikke være at du har lagt den ifra deg en annen plass da? Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Tror nok du må belage deg på en leterunde til om du skal ha igjen den mobilen uten å betale for den selv... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Høster der man sår. Men om du godnsakker med han så kan dere kansje komme til ett kompromiss? 'I pay half, you pay half'. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Halloen godt folk! Halloen I alt oppstyret forsvant mobilen min, vi lette i det lange og brede, både høyt og lavt, men borte var den. Var ikke noe billig sak heller, en touch screen ting fra LG som jeg ikke husker navnet på. Vi prøvde å ringe den uten videre hell, den var vistnok skrudd av. Har ikke fått snakket med han om det enda, siden han måtte stikke før jeg merket at telefonen var borte. Dette rimer ikke helt. Du skriver VI lette, men du sier at han forsvant før du merket at telefonen var borte? Hvem var det som lette, du og deg? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Halloen godt folk! Halloen I alt oppstyret forsvant mobilen min, vi lette i det lange og brede, både høyt og lavt, men borte var den. Var ikke noe billig sak heller, en touch screen ting fra LG som jeg ikke husker navnet på. Vi prøvde å ringe den uten videre hell, den var vistnok skrudd av. Har ikke fått snakket med han om det enda, siden han måtte stikke før jeg merket at telefonen var borte. Dette rimer ikke helt. Du skriver VI lette, men du sier at han forsvant før du merket at telefonen var borte? Hvem var det som lette, du og deg? Ja, det var altså meg og min usynlige halvbror. Nei, jeg hadde med meg noen andre kamerater for å lete. Har nå snakket litt med han om saken og det virker som han er villig til å betale en del av tapet. Edit: Nå som jeg er litt klarere i toppen vil jeg fremheve at jeg absolutt ikke ville vere med på dette basketaket. Jeg ble brutalt dratt inn og ser på situasjonen som svært unødvendig. Endret 1. august 2008 av QBab Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Kan ha vært "vi" som i "meg og de andre som var der" Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Slik historien ble fortalt, hadde jeg ikke inntrykk av at det var noen andre der, for hvis dere var så mange så burde noen ha sett telefonen sprette avgårde, og ikke minst prøvd å skille slåsskjempene? Hmmm.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 I dag var vi på fest ... Nok sagt. Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Synes du skal la det gå. Pass bedre på telefonen din neste gang =) Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Dette her er i bunn og grunn en bagatell og dere er gode venner, mann! La det gå, det var jo en "lek" på en eller annen måte. Tenkt deg om du hadde vært han og han hadde vært deg. Ville du dekket utgiftene? Tja, en kake kan man da ikke forakte. Litt off-topic: Elsker måten du skriver på! Lenke til kommentar
neadii Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ettersom dere er gode venner ville jeg bare snakket med han om å betale, men ikke prøvd å tvinge han osv. Jeg føler at det ikke er verdt å ødelegge ett godt vennskap over en mobil som er borte, selv om det kanskje er hans skyld. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hvorfor i alle dager skal kompisen betale for noe som helst? Det er vel ikke han som har rotet bort telefonen. QBab hadde bedt han om å rive røypakken fra han, og pliktoppfyllende som kompisen er gjør han dette. Men QBab gir ikke fra seg røykpakken uten en kamp, og ting blir som det blir. Her synes jeg QBab burde ta støyten selv. Uansett hvor kjipt det nå enn er at du har rotet bort telefonen så nytter det ikke og skylde på andre. Jeg regner med du har en normal reiseforsikring som dekker dette, så det blir vel ikke dyrere enn egenandelen på 500-1000,-. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Vi har nå kommet frem til en besluttning! Med nærmere ettertanke blir det for teit at han skal erstatte hele sulamitten, var litt full og ensporet da jeg skrev innlegget. Vi ble heller enige om at han skal kjøpe meg ut av abbonementet og så kjøper jeg ny telefon. Takker juryen @diskusjon.no for deres syn på saken. Endret 3. august 2008 av QBab Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Vi har nå kommet frem til en besluttning! Med nærmere ettertanke blir det for teit at han skal erstatte hele sulamitten, var litt full og ensporet da jeg skrev innlegget. Vi ble heller enige om at han skal kjøpe meg ut av abbonementet og så kjøper jeg ny telefon. Takker juryen @diskusjon.no for deres syn på saken. Høres BRA dyrt ut spørr du meg. KU990? Lenke til kommentar
viga Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 ikke annet valg, ta knærne, eller nakkeskudd :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå