Gå til innhold

FrP sin reelle politikk

Anbefalte innlegg

Det er så jævlig psykopatisk. Man vil ikke la folk som bygger landet få rettigheter, ikke en gang bo får de lov til. Samtidig spyr man fremmedfiendtlighet mot jordens aller mest forfulgte, mishandla og fattige. Asylsøkere og flyktninger. Og som om det ikke var nok vil man ta i fra mat, medisin og vannhjelpen fra verdens sultende. På toppen av alt dette er nesten alle produktene de kjøper lagd eller delvis lagd med slavelønninger og barnearbeid i horrible forhold. Samtidig skal man også forgifte og ødelegge jorden for de framtidige generasjoner. Jeg har ikke ord.

Og hva får vi igjen for dette? Et kvalmende psykotisk kjøpstivoli med skadelige produkter av lav kvalitet, ofte lagd av folk med slavelønninger og/eller barnearbeidere. Et enda kaldere samfunn, der enda flere ligger på gaten, enda flere eldre dør alene, enda flere korridorpasienter samtidig som neste generasjon skal sendes ut i krig og vi skal bruke mer penger på våpen og straff, ikke mindre. Nei, helvete heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med frp at man skal sende ut de som ikke har noe her å gjøre..

Som feks kriminelle, ulovelige flyktninger og de som drar på ferie til hjemlandet.

Å viss du snakker om fremmedfiendtlighet så bender det nok heller omvendt vei i disse tider. Igjennom feks sarpsborg sentrum kan du nesten ikke gå uten å få minioritetsgrupper og utlendinger etter deg.

Nordmenn er redde for å bli kaldt rasister, men jeg syns vi kan holde på vår tradisjon å tro, istedet for å la andre styre det..

Endret av thabech
Lenke til kommentar
Man vil ikke la folk som bygger landet få rettigheter, ikke en gang bo får de lov til.
Det er de rødgrønne som ikke vil gi pensjonistene rettigheter, som holder minstepensjonistene under EUs fattigdomsgrense og som har en eiendomsskatt som gjør at pensjonister ikke kan bli boende i huset de vokste opp i.
Samtidig spyr man fremmedfiendtlighet mot jordens aller mest forfulgte, mishandla og fattige. Asylsøkere og flyktninger.
De rødgrønne lar køsnikere og kriminelle kommer seg forbi kvoteflyktninger som venter på et tryggt land. De prioriterer de som kan bruke flere årslønner på å kjøpe seg et opphold i Norge og ikke de som trenger det mest.
Og som om det ikke var nok vil man ta i fra mat, medisin og vannhjelpen fra verdens sultende.
De rødgrønne vil ha høye tollmurer som sørger for at fattige land ikke kommer seg opp av fattigdommen. De bruker i tillegg uhjelp som er den sikreste metoden å skape korrupsjon og hindre deomkrati i et land. Bare se på vårt hovedsamarbeidsland Zimbabwe hva uhjelp fører til. Og mesteparten av pengene de har brukt på å kjøpe seg god samvittighet og mulige FM-stillinger har endt opp på sveitsiske bankkontoer eid av diktatorer.
På toppen av alt dette er nesten alle produktene de kjøper lagd eller delvis lagd med slavelønninger og barnearbeid i horrible forhold.
Eh, her er jeg ikke med. Det finnes barnearbeid i verden idag, mener du Frp allerede styrer hele verden?
Samtidig skal man også forgifte og ødelegge jorden for de framtidige generasjoner. Jeg har ikke ord.
Jeg tror du blander sammen med de rødgrønne. Frp kom med et titalls forslag på Stortinget om hvordan man skulle redusere forurensingen idag. De rødgrønne var mot absolutt alle forslag.
Lenke til kommentar
Det er så jævlig psykopatisk....

Nå sparker du vitterlig i alle retninger. Prøv å være litt mer strukturert når du snakker dritt om FRP, eller kommer deres sympatisører til å gi deg en verbal fyllesjuke...

Fjaset ditt mangler en rød tråd, og ingen knagger man kan henge FRP på... :nei:

Skjerpings!

Lenke til kommentar

Oppfordring til moderator: Få laget en FAQ til samtlige partier og heng denne som sticky. FAQen henviser til de respektive partienes partiprogram. Da slipper vi kanskje tulletråder som dette. I tillegg har vi sikkert tyve aktive FRP-tråder på forsiden av forumet.

Lenke til kommentar
Oppfordring til moderator: Få laget en FAQ til samtlige partier og heng denne som sticky. FAQen henviser til de respektive partienes partiprogram. Da slipper vi kanskje tulletråder som dette. I tillegg har vi sikkert tyve aktive FRP-tråder på forsiden av forumet.

Politikk er mer enn bare partiprogrammer. Utsagn som disse er ikke programmfestet, men bør likevel diskuteres.

Men nå er jeg enig at OP hadde visse mangler! :p

Lenke til kommentar

Uten fri fantasi klarer ingen på forumet komme med kritikk av Frp. Har imidlertid ingen tro på at henvisning til partiprogram får folk til å slutte å bruke egne skremmebilder som referanse.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Uten fri fantasi klarer ingen på forumet komme med kritikk av Frp.

Det at du gjentar denne skrønen gjør den ikke mer sann. Det er framlagt en mengde god og rasjonell kritikk mot FrP.

Om det var uklart så refererer jeg kun trådene her på diskusjon.no.

Har i flere av trådene oppfordret folk til å vise at påstanden min ikke stemmer, men ingen har gjort det så langt. Hadde ikke selv hatt problemer med å komme med rasjonell kritikk av Frp så det er merkelig at ingen her klarer å fremskaffe noe slikt slik at vi kan få en reell diskusjon.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Som feks kriminelle, ulovelige flyktninger og de som drar på ferie til hjemlandet.

Good one...

Usikker på om du er ironisk her eller ikke, men jeg går ut ifra at du synes at du synes at en asylsøker skal ha rett til å dra tilbake til hjemlandet på ferie. Hvis asylsøkeren gjør dette er det ingen grunn til å gi dem asyl, fordi de tydeligvis ikke har noe å søke asyl fra...

Lenke til kommentar

Good one...

Usikker på om du er ironisk her eller ikke, men jeg går ut ifra at du synes at du synes at en asylsøker skal ha rett til å dra tilbake til hjemlandet på ferie. Hvis asylsøkeren gjør dette er det ingen grunn til å gi dem asyl, fordi de tydeligvis ikke har noe å søke asyl fra...

Mannen nevner ikke noe om flyktning/asylsøker. Derimot snakker han om "minoritetsgrupper".

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det skulle være praktisk gjennomførbart å forby minoritetsgrupper å feriere i hjemlandet sitt, noe jeg forøvrig synes de bør ha all rett til. :) Det som jeg synes blir galt er for eksempel en somalier som får oppholdstillatelse fordi han føler seg "truet og etterfulgt" i Somalia, men deretter reiser på ferie i Somalia for å omskjære datteren sin eller lignende.

Lenke til kommentar

Har ønsker om at vi i fellesskap kan få laget en kick-ass politisk wiki som vi kan ha på forumwikien som vil gi en flott oversikt over partienes standpunkt, problemstillinger og mye mer. Men det er en litt annen diskusjon som vil bli tatt i egen tråd. :)

Lenke til kommentar

Eg er litt nysgjerrig på kor vanleg det der er, med å vende tilbake til Somalia for omskjæring og turisme.

Man vil ikke la folk som bygger landet få rettigheter, ikke en gang bo får de lov til.
Det er de rødgrønne som ikke vil gi pensjonistene rettigheter, som holder minstepensjonistene under EUs fattigdomsgrense og som har en eiendomsskatt som gjør at pensjonister ikke kan bli boende i huset de vokste opp i.

EU si fattigdomsgrense ligg på rundt 139 000, avhengig av korleis ein reknar. Kjem minstepensjonistane til å få so mykje meir peng med Høgre i regjering - og ville vi hatt råd til det?

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar

EU si fattigdomsgrense ligg på rundt 139 000, avhengig av korleis ein reknar. Kjem minstepensjonistane til å få so mykje meir peng med Høgre i regjering - og ville vi hatt råd til det?

Jeg kjenner ikke til programmet til Høyre, men at Frp gir pensjonister bedre kår og rettigheter enn de rødgrønne er det vel ingen som er dumme nok til å nekte for.

Lenke til kommentar
FrP hadde sjangs til å påverke regjeringa Bondevik II. Prioriterte ein skattelette eller minstepensjonistar?

Jeg husker ikke hvordan det gikk med pensjonistene, men de sørget for et par milliardær mer til eldreomsorg og helse i forhandlinger med BondevikII-regjeringen (var revidert nasjonalbudsjett året før regjeringsskifte om jeg husker riktig). FRP har et solid satsingsområde rettet mot de eldre. På papiret. Spørs jo hvordan det blir i praksis ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...