Gå til innhold

[AoC]Hvordan skaffer dere penger på aoc fort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg sliter med penger til hest snart!

jeg er lvl 35, og jeg vil ha nok penger til hest.

jeg har 25 s nå, men jeg vet ikke hvordan jeg skal skaffe meg mer penger (fort!)

jeg får ikke mye penger av quest hvertfall!

Du får ta "resource quests", for deretter selge "resourcers" på AH hvis du skal ha penger til mount når du dinger 40.

Lenke til kommentar

Mount har vel også gått ned i pris med ca. 60% siden launch, så burde ikke være så stort problem å få 75s rundt 40-45.

Kostet jo 3g før, tenk å ha det til lvl 40....

EDIT: Var visst hele 3g totalt, ikke 2g.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar

Hvordan er prisene på Gems da rundt den levelen?

lvl 70-80 Flawless gems selger for 20sp-1gp ca.

Pleier å ha en del ressurser på meg etter en økt om dagen.

Sjekk Trader(AH/Broker) på alle ressursene du har samlet deg opp og selg alt til en pris litt under det du finner til salg (eller legg deg på samme pris om du vil være fair og ikke presse priser ned).

Per dag får jeg ihvertfall solgt 3-5 items (gems eller tradeskill resource) på Trader(AH/Broker). (da har jeg fyllt alle slottene som er ledig for salg)

Jeg er level 79 og i går - etter å ikke ha vært innom på 3 dager - så hadde jeg solgt for 7gull (ca 15 items) :)

Lenke til kommentar

Å selge ressurser er veldig lønnsomt, men kun T2 og T3, dvs lvl 50+. Men jeg har ikke sett så mye på T1, det jeg har sett på er tilnærmet verdiløst, i alle fall i forhold til tiden det tar å samle det inn. Mulig at sandstone og ash kan ha litt verdi, men kravene til en T1 guild city er vel ikke så høye at det skaper noe særlig etterspørsel, slik T2 og T3 gjør.

Jeg fikk min hest på level 50-53 tror jeg det var, og da var prisen totalt 3g. Kan fortsatt ikke se noen god måte å få en hest på level 40 i dag, hvis ikke du får gull fra en annen. Men det kan være måter å tjene penger på som ikke jeg har oppdaget, for jeg har ikke utforsket så mye mer enn ressurs salg.

Lenke til kommentar

En snikmetode å tjene peng i Guild.

Dersom ingen feks jobber med Gems, så tilbyr du deg å være Gem maker. Dvs du jobber mot å foredle Gems og ber da guildet sende hva enn gems de har liggende.

Så skummer du litt (dvs selger noen gems så du har råd til hest).

Men selvsagt bør du jo følge løpet ut. Bruke gemsene og legge de foredlede i guild banken for guildet å dra nytte av. Ved evt utlegg så tjene det inn igjen ved å selge noe til andre.

Antar det finnes mange som enda ikke har tenkt mye på å selge ressurser eller hva verdier som finnes der.

Lenke til kommentar

Få deg en skinner crafting quest, og dra til Wild lands og drep lynx lvl 30-34, ca. 20-25% drop chance etter min mening, på min server selger Rough leather for 1s, så det burde ikke være helt umulig, jeg brukte ca 2 timer på å få de 140 leatherene jeg trengte til T1 armorsmith. Men da var jeg 40+ så det gikk rimelig fort å drepe de, på 35 tar et vel litt lengre tid.

Lenke til kommentar

gjør det på den enkleste måten, jeg fikk hvertfall mount i lvl 40.

dra til wild lands of zeleta å farm desease bears dropper rough leather, 20 slike får du 50sølv for (priserfra soulstorm). å det kan gå rimelig fort i svingene, noen gang er det noen minutter mellom hver dropp, avogtil dropper det som faen :p

vet ikke, det så store pris forskjeller? solgte ofte 5x rough for 15s+

Endret av ezkoo125
Lenke til kommentar
gjør det på den enkleste måten, jeg fikk hvertfall mount i lvl 40.

dra til wild lands of zeleta å farm desease bears dropper rough leather, 20 slike får du 50sølv for (priserfra soulstorm). å det kan gå rimelig fort i svingene, noen gang er det noen minutter mellom hver dropp, avogtil dropper det som faen :p

vet ikke, det så store pris forskjeller? solgte ofte 5x rough for 15s+

jeg må bare spørre et n00b spørsmål: hva er farm? (drepe?)

koster det ikke bare 75s for en hest?

eller må jeg har trening også?

Lenke til kommentar
jeg må bare spørre et n00b spørsmål: hva er farm? (drepe?)

Farm eller farming er å drepe mobs eller høste ressurser om og om igjen. Man farmer ofte når det er et/flere item eller ressurser man gjerne er på jakt etter i et område eller fra en spesifik mob (monster no person character).

Endret av s1gnal
Lenke til kommentar

AH er bare et WoW navn på Tradern i AoC. Du finner "Trader"'e i alle de 3 hovedbyene.

WoW: AH - Auction House

Everquest2: Broker

Age of Conan: Trader

Samme fyr som viser mailen din og Guild banken.

Trader er den fyren som sørger for at dine varer kommer på markedet for alle å kunne kjøpe, samt at du kan kjøpe fra andre. Dette er ikke det samme som vanlige Merchants som du selger skrotet ditt til.

Lenke til kommentar

Mange har brukt indirekte exploits i spillet til å tjene inn sinnsykt med gull. Det fleste exploits ble gjort ved å sammarbeide i gruppe, og ved å lure spillet til å tro man grindet alene som er lik at alle fikk max silver drop fra hver elite mob. Har ikke hørt om at noen ble bannet for det, men et godt eksempel på at exploiting desverre lønner seg for din egen del.

Det var faktisk flere i guildet jeg var med i som ville gjøre dette, men jeg ville ikke grunnet til juks. Bare synd at folk som spiller spillet ærlig, ofte forblir fattige iforhold. En i guildet hadde tjent 500 gull på under en uke ved å lure spillet. Han ble ikke bannet, neida "cleaver use of game mechanics" lol.

Lenke til kommentar

Den letteste måten jeg har funnet for en høy level PC å tjene mye gull er å kjøre grinding i Kheshatta, spesielt grinding i epic mode.

Man samler en gruppe på 6 personer og går inn i Kheshatta i epic mode. Lengst sør-vest er det level 80-82 mobs (2 forskjellige områder som kan forseres gjennom å hoppe opp et lite fjell). Gruppen går kun etter bossene (man lærer seg for hvor de er). Det er ca. 6-8 forskjellige bosser der med ulik respawn tid. Når man angriper mobs der bossen er vil alle løpe etter han som angrep. Denne personen flykter vekk helt til mobsene gir opp kampen. En av de andre PC'ene angriper bossen med f. eks. en spell som holder han fast. Da vil bossen flytte aggro til den andre PC'en. Så angriper hele gruppen bossen og kverker ham lett.

Etter at bossen er død får hver PC i gruppen ca. 30-50 silver i tillegg til en blå item og en grønn item på level 80. I løpet av 1-2 timers boss grinding her så hadde jeg tjent 5 gull i tillegg til en god del gode items man kan selge.

Det viktigste er å finne en gruppe som er rimelig flink og offtank personen som angriper først må være flink nok til å få hele gjengen etter seg og ikke dø for fort. Vanligvis så overlever han og kan komme tilbake og hjelpe til mot bossen. Om han dør så resurrecter vi ham før vi åpner kisten med boss-dropen slik at også han får sin del av skatten.

Jeg tror man lett kan tjene 10 gull pr. dag pluss salg av gjenstander hvis man spiller 3-4 timer i området. Det er best å spille her om natten da man kan være helt alene i området og ikke må dele bosser med andre.

Om man er litt lavere level enn 78-80 så kan man grinde epic for gull og normal for XP i death master camp sør-øst for Kheshatta landsbyen. Om man går epic så kverker man kun bossene ala eksemplet over. Om man går for XP så kverker man alle mobsene i normal mode.

Denne grindingen er veldig bra både for gull og for XP. Man kan fint klare å gå opp 1-2 levels pr. dag fra level 75-80 om man grinder i disse områdene. Death Master Camp er best for XP grinding og området i sørvest best for gull.

I death master camp er det stort sett melee mobs samt bosser. Er man flink kan man kverke 50-60 mobs i slengen ved å bruke følgende metode. Man lager en gruppe på 4 personer, en tank, en priest of Mitra samt 2 spellcastere som HoX og necromancer. Tanken løper rundt og skaffer aggro fra alle mobsene i området mens de andre 3 i gruppen samler seg i midten av området tett sammen. Når tanken har fått alle mobsene etter seg så løper han inn til midten hvor de andre er. Når alle er innenfor rekkevidde så fyrer Priest of Mitra av Avatar of Mitra som stunner alle mobsene. Samtidig så fyrer spellcasterne av sine beste AoE spells og PoM fyrer av sin repulse. Resultatet av dette er at de alle fleste mobsene dør fra maks skade fra 3 AoE spells samtidig. Restene ordnes med Lance of Mitra, Radiance fra PoM samt nye AoE spells fra de andre. Det tar kanskje 30-40 sekunder å drepe 60 level 78 mobs. Etterpå kan man samle inn en drøss med penger samt se at man får et par tusen XP pr. mob. Så en slik incident gir kanskje 100k XP til hver PC. Det er 4 forskjellige høyder med mobs in Death Master Camp. Den laveste med flest mobs. Så kanskje alle 4 høydene gir 250k-300k XP. 10 slike runder så har man et nytt level. Det beste med området er at mobsene respawner veldig ofte slik at de er respawnet i bunn når de på toppen er kverket. Det eneste problemet er at området er så populært at man ofte finner andre grupper som grinder der. Men midt på natten er man ofte helt alene og kan tjene enormt med XP og gull veldig raskt.

Jeg vet ikke om andre metoder som så raskt og sikkert gir penger i kassa.

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar
Mange har brukt indirekte exploits i spillet til å tjene inn sinnsykt med gull. Det fleste exploits ble gjort ved å sammarbeide i gruppe, og ved å lure spillet til å tro man grindet alene som er lik at alle fikk max silver drop fra hver elite mob. Har ikke hørt om at noen ble bannet for det, men et godt eksempel på at exploiting desverre lønner seg for din egen del.

Det var faktisk flere i guildet jeg var med i som ville gjøre dette, men jeg ville ikke grunnet til juks. Bare synd at folk som spiller spillet ærlig, ofte forblir fattige iforhold. En i guildet hadde tjent 500 gull på under en uke ved å lure spillet. Han ble ikke bannet, neida "cleaver use of game mechanics" lol.

Hvordan kan man lure spillet til å tro at man er alene når man faktisk er med i en gruppe? Da må man samarbeide uten å være teknisk med i en gruppe. Da vil selvsagt den som åpner skatten få alt gullet alene, men de andre får jo ingenting. Er man i gruppe så deles gullet i skatten likt mellom medlemmene. Hvorfor er dette å jukse? Det blir jo som at de andre i "gruppen" gir avkall på sin del for at den ene skal få alt.

Jeg har ikke sett tilfeller hvor rewards i form av gull og XP IKKE skalerer ned etter hvor mange som er med i gruppen. De som vil tjene mye de grinder epic fordi dette er veldig vanskelig. Epic bosser er så tøffe at rewards er veldig høye kanskje 1-3 gull pr. boss totalt. Exploiten går ut på å lure vekk de andre som skal hjelpe bossen slik at bossen blir igjen alene. Da kan man ta kan enkelt uten å bruke tid på å drepe alle i gruppen. Det er ikke lett å ta ut en og en av dem fordi de i utgangspunktet angriper samlet om en av dem blir angrepet. Derfor er reward satt så høyt også. 6 mobs mot 6 PC'er er livsfarlig i epic mode og nesten umulig. Men en boss mot 6 PC'er er lett for PC'ene.

Så exploiten går ut på at man lurer de andre vekk fra bossen slik at man kan ta ut bossen alene. Dette er isåfall dårlig scripting fra Funcom og IKKE juks. Mange av de viktigste slagene opp igjennom historien ble vunnet ved å lure motstanderen istedet for å følge "spillereglene" og storme rett mot ham.

Funcom kan lett ordne dette ved å endre scriptet slik at mobsene som er satt til å hjelpe bossen scriptes til å løpe tilbake til bossen for å hjelpe ham om han er i kamp etter at de avbryter forfølgelsen av den som opprinnelig fikk aggro. Alternativt kan Funcom redusere rewards fra slike kamper slik at det ikke blir så lukrativt å gjøre dem.

Spillere vil alltid exploite svakheter i et spill. Det er ikke juks. Juks er det når man manipulerer med filer, bruker bot'er etc. for å skaffe seg mer XP eller gull. Man kan selvsagt diskutere å utnytte en bug er juks, f. eks. en bug hvor man får reward for samme quest så mange ganger man vil fordi questen aldri flagges som utført. Men slike bugs blir oppdaget og raskt luket bort.

Den exploiten jeg beskrev over er velkjent blant AoC spillere og sikkert også Funcom og er ikke gjort noe med. Så jeg tror at Funcom synes at det er helt greit. I raids er man nødt til å ha en slik spillestil for i det hele tatt å overleve. Vi hadde en gruppe på 24 erfarne spillere i Kylikkis crypt og ble knust diverse ganger av den første bossen selv med utspekulert spilling. Så jeg tror at Funcom har laget raid bosser ekstremt vanskelige for at spillerne må finne en exploit som gjør at de har en sjanse. Hvis ikke ville ikke disse vært noen utfordring etter at exploitene blir kjent.

Men det er mulig at den exploiten du beskriver er noe helt annet. Jeg har imidlertid vondt for å se hva det er fordi om det er en bug hvor man kan spille i gruppe og få rewards som solo så burde Funcom ha fikset den for lenge siden. Men hvis det er en utspekulert spillestil mot epic bossene så er det ikke juks, men en svakhet i scriptingen til Funcom.

Lenke til kommentar

wow, så mye tror jeg ikke jeg har både lest og lært på så kort tid.

Og takk for det!

men dere snakker om mye høyere lvl enn det jeg er i nå!

jeg er i lvl 37 nå, og dere snakker om 78-80(tror jeg)

Jeg har endelig klart å lært meg hvordan selge/kjøpe systemet funker nå :) , men jeg har ikke tjent så mye enda :( .

Den billigste hesten koster 75s, trenger jeg trening også for at jeg kan bruke hesten?

fordi trening koster jo 1 gull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...