N-3650 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har lastet ned litt av vert med java til min 3650 (som jeg får imorgen). Men noen steder er det bare *.sis filer, andre steder bare *.jar eller *.jad. Og for å gjøre meg enda mere forvirra har noen både *.jar og *.jad. Hva er forskjellen på disse filtypene? Og hvorfor er det forskjellig noen steder? Det mangler vel ikke noe der det bare er en fil? INFO: jeg har aldri prøvd et java-spill noen gang... så ikke si at jeg er dum. Men dere som har gjort dette før - svar gjerne! Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Kan du ikke myse litt på dette? Rydis - Nokia Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Hei! .jad. og .jar er Java programmer. Her må begge lastes inn på telefonen. .sis er programmer for operativsystemet på telefonen, Symbian60. Sjekk mere på www.nokiafree.org/forums Lenke til kommentar
N-3650 Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Kan du ikke myse litt på dette? Rydis - Nokia der ser jeg at det er både *.jar og *.jad filer... Ser at SpritHansi skriver dette: .jad. og .jar er Java programmer. Her må begge lastes inn på telefonen. MEN betyr det da altså at jeg ikke kan få bruke det jeg har lastet ned, der det bare er en *.jar eller en *.jad fil?? Funker ikke det? På http://home.no.net/frydland/nokia.htm står dette: [gamename].jad (this is needed so the phone can recognize the game) Er da *.jad filen bare en snarvei/veileder til selve spillet som er *.jar filen? -Der jeg har lastet ned både *.jar og *.jad er *.jar-filen mye større... Og jeg har lastet ned et fifa 2003 spill, der det er mye mere typer filer, bla musikkfiler. Hvorfor det? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Siden du får den telefonen vil jeg anbefale at du tar turen inn på Nokia.com og laster ned oppgraderingen til kameraet så du kan ta film med lyd! Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jar filen skal være størst. Hvis du bruker programmet jeg har nevnt i tutorialen kan du bare velge jad filen. Jeg tror at telefonen bare titter litt på jad'en, men laster virkelig opp jar'en. Lenke til kommentar
N-3650 Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 .sis er programmer for operativsystemet på telefonen, Symbian60. Hva med spillene som jeg har lastet ned som er *.sis da? ------ Jeg er litt redd for dette skjønner dere... MEN kan det skje noe med mobilen hvis jeg legger inn et spill som ikke funker eller ikke er tilpasset mobilen? -Og går det an å bruke backup-funskjonen i pc-suite som en gjenoppretting hvis noe skulle skje etter å ha installert et spill? ------ Er det bare å slette filene fra telefonen (både *.jar, *.jad og *.sis) hvis jeg ikke vil ha spillet lenger? Har jeg forstått det riktig hvis man må installere spillene etter at de er lastet over på mobilen? Må jeg da avinstallere de hvis jeg ikke vil ha de lenger? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har ikke vært borti .sis filer Funker ikke spillet er det bare å slette det. Ikke noe skjer bortsett fra en programfeil el. Hvis telefonen låser seg pga noe fudge så virker ikke Nokia suite. Dette vil nok høyst sannsynlig ikke skje. Det er ingen installering utover å få fila inn på telefonen altså ingen avinstallering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå