Gå til innhold

DOS driver for Ensoniq ES1370

Anbefalte innlegg

Ja, dere har lest riktig! Jeg er på utkikk etter DOS drivere til dette lydkortet! Jeg sitter med en eldgammel P90 med 64MB RAM, Esoniq lydkort, 500MB harddisk og 32x Creative CD-ROM. Nå har jeg innstallert MS-DOS 6.0 og innstallert drivere til CD-ROMen, og det eneste som mangler er lyden! Problemet er at disse driverene ikke er lett å finne. Jeg har brukt en god del tid i kveld på å laste ned og innstallere en haug med drivere som påståeligvis skulle være for MS-DOS, men som egentlig viste seg å være for windows, eller viste seg å tilhøre ES1371 (som overhodet ikke er kompatibelt). Derfor legger jeg ut en post her, i håp om at en eller annen geek (som meg) har en floppy(eller lignende) liggende med drivere til dette lydkortet :) Spread the word!

Nattinatti

Endret av -Mr.T-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått det til å fungere på et vis. Hovedproblemet var at det var konflikter mellom on-board lydkortet og ES1370 kortet, selv om on-board kortet var disabled. Måtte gå gjennom IRQ innstillingene i BIOS og fikk satt IRQ på lydkortet til 10 (stod på 5 opprinnelig). Problemet nå er selvsagt at noen spill fungerer fint som bare det (Death Rally, The Riddle of Master Lu, Duke Nukem 3D osv.), mens andre spill, spesielt Lucas Arts spill, ikke fungerer. Jeg har egentlig gitt opp dette kortet med tanke på 100% brukbarhet. PCI lydkort i DOS er spesielt problematisk og jeg har derfor tenkt å anskaffe meg et Sound Blaster 64 PnP ISA kort. Dette kortet har jeg hatt før og jeg VET det fungerer i 99% av tilfellene.

Ellers så kan jeg si at gleden var stor da jeg fikk startet Death Rally igjen, MED LYD!!!

Endret av -Mr.T-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...