eUnaas Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Harddisken på min dell X1 tok livet av seg. Etter å ha letet nettet rundt etter 1.8 tommer harddisker så fant jeg endelig noen hos Amentio. Etter noen mnd ventetid fikk jeg den endelig, men det viser seg at jeg har støtt på flere problemer. Kontaten passer ikke. Kan den gammle modellen min sammenlignes med IDE disk, og den nye SATA? Finnes det noen overganger eller omformere? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Begge er PATA, men de benytter forskjellige interface. HDD1544 benytter ATA-6 HDD1901 benytter ATA-7 Om det finnes overganger, og ikke minst om det er plass i den maskinen de skal inn i, kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Så, håpet er lite for å få dette til å passe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 ATA-6 / ATA-7 har jo absolutt ingenting med dette å gjøre. Det er protokoller, ikke fysisk kobling. Har ikke vært borte i slik disker, men tror det er ZIF til IDE adapter du skal ha. http://www.span.com/catalog/popup_image.php?pID=8932 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå