Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18 år dame + 31 år mann ?


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Gjest Karl Stian

Jeg er en mann på 31 år som nylig har blitt veldig glad i ei ung jente på 18, vi har flørtet litt og nå har ting gått ganske langt og vi har utviklet et følelsesmessig sterkt forhold.

Vi er begge klar over at vi skiller mange år, 13 faktisk, men vi har tro på at dette likevell kan være den store kjærligheten.

Problemet er at jentas foreldre ikke vet noe om det, og at de er av den konservative typen og mest sannsynlig hadde klikket om de viste det.. Skal dette forholdet blir seriøst, må vi jo komme fram med det en dag.

 

Har noen noen erfaringer på dette området? Tips til hva vi kan si, hvordan vi kan si det for at jeg ikke skal høres helt syk ut?

 

Er det forresten noen som har erfaringer hvor slike forhold med stor alderforskjell har funket?

Jeg er litt redd for å overkjøre henne - vil jo gi henne den tiden hun trenger når hun er på et annet stadium i livet enn meg.

Vil gjerne høre erfaringer/ tips fra jenter i samme situasjon som "dama mi"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det forresten noen som har erfaringer hvor slike forhold med stor alderforskjell har funket?

Kan ikke svare på det meste, men eg kan si deg at foreldrene til kompisen min har en aldersforskjell på 21 år, å det har nå funket fint (tror de har vart gift i 20 år)

Lenke til kommentar

Åssen klarte du å rote deg borti en 18 åring egentlig. Jeg mener da at det finne så mange deilige kvinner på din alder at det er nesten kriminelt å satse på en 18 åring. Jeg mener dere er på to foskjellige stadier i livene deres akkurat nå.

 

Du:

 

-Har sikkert fast jobb

-Eget hus/leilighet

-Egen bil

-Mangfoldige forhold bak deg

 

Hun:

 

-Går ennå på VGS skal begynne på videre utdannelse?

-Har ikke fast jobb/eller har hun

-Veldig ung

 

kan sikkert komme på mer men you get the picture

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg må si meg enig med de andre her. De 13 årene som skiller dere er antakelig de 13 årene hvor man utvikler seg mest som menneske. Tenårene er barnehagen i forhold til 20-årene.

 

Nå finnes det riktignok mange eksempler på at slike forhold fungerer, så dere må selvfølgelig gå videre sammen nå, men ikke bli overrasket den dagen dere finner ut at det ikke fungerer. Lykke til!

Lenke til kommentar

Hun er i yngste laget for deg. Såvidt myndig og greier.

 

Hvis hun er ekstremt moden for alderen, og du er ekstremt umoden , så kan det jo fungere kjempefint.

 

Er ikke du i den alderen hvor menn har lyst å etablere seg? Gifte seg og stifte familie? Hun er mest sannsynlig i alderen hvor det er DRITKULT å endeli komme inn på utesteder uten å bruke falsk leg.

 

Kan det funke? Yep, en liten stund. Vil det vare ? Nope.

Lenke til kommentar

En alderforskjell på 13 år i de stadiene dere er i nå er veldig stor. Men du er nok allerede klar over at de eventuelle forskjellene dere har kan bidra til problemer, så jeg skal ikke gå nærmere inn på det. Tror det beste er å fremstille deres forhold så naturlig som dere kan. Om dere er i stand til å se på deres forhold som et fullstendig og verdig forhold vil kanskje hennes foreldre også kunne det.

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg må si meg enig med de andre her. De 13 årene som skiller dere er antakelig de 13 årene hvor man utvikler seg mest som menneske. Tenårene er barnehagen i forhold til 20-årene.

 

Nå finnes det riktignok mange eksempler på at slike forhold fungerer, så dere må selvfølgelig gå videre sammen nå, men ikke bli overrasket den dagen dere finner ut at det ikke fungerer. Lykke til!

 

La oss ikke overdrive, mange stagnerer jo fint og blir satt i sine veier når man er 20-21 (dog skjer det mye meellom 18 og 20-21). Mange jeg kjenner har forandret seg lite etter å ha vært feks 1 år på universitet, og fram til de er 30 (utover det at man kanskje har mer penger). Man utvikler seg mye mer som menneske mellom 7 og 20, enn mellom 18 og 31. Når det er sagt mener jeg det er en relativt høy risiko for at ting skjærer seg når man satser på noen som mest sannsynlig om kort tid vil utvikle seg ganske mye, og få endel vesentlige omveltninger i livet sitt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Tror det kan bli vanskelig, dere er på forskjellige stadier i livene deres, dere har venner som er på sin alder og da blir det litt crash der også.

Hun er også garantert veldig påvirkelig fra andre hold i den alderen også.

Dette er noen av de problemene en jeg bodde med hadde når han var ilag med en som var 18 og han var 28.

Han sa også at det er alltid var en ting som skapte en følelse at det manglet noe, at noe var feil.

 

Det ble slutt etter noen få uker.

 

Men for all del, det finnes også utallige historier som ender anderledes, men det er en vanskelig situasjon.

 

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar

Folk er på forskjellige stadier i livet sitt, det er en mulighet for at du passer godt overens med jenta på 18 år. Det virker som at det er en etablert oppfatning at hvis man er rundt 30 så har man hus, fast jobb, ønsker seg barn, har haugevis av forhold bak seg osv. Poenget er, slik er det ikke for alle og det viktigste er hvordan dere ser på hverandre.

 

Foreldrene er en ting, men hva med dine og hennes venner?. Du vil jo hele tiden omgås hennes venner, og hun vil garantert måtte omgås dine venner. Hvordan vil det fungere? Er dere på samme nivå og trives i hverandres selskap? Kan dere gå ut offentlig uten å bry dere om hva andre måtte mene om deres forhold?

 

Min søster er på ca. samme alder og jeg vet for min del at jeg hadde hatt det ganske tungt å akseptere at hun er sammen med en på 30. Uansett hvor åpent jeg prøver å tenke på det. Jeg hadde ikke kunnet gjøre noe fra eller til, er tross alt et valg man må respektere, men jeg hadde garantert tenkt mye på det.

Lenke til kommentar
Folk er på forskjellige stadier i livet sitt, det er en mulighet for at du passer godt overens med jenta på 18 år. Det virker som at det er en etablert oppfatning at hvis man er rundt 30 så har man hus, fast jobb, ønsker seg barn, har haugevis av forhold bak seg osv. Poenget er, slik er det ikke for alle og det viktigste er hvordan dere ser på hverandre.

 

For det første kan man være på et annet nivå, selv om det ytre ikke er så ulikt. Uansett ser jeg ikke på som hovedproblemet at han er 30, snarere at hun er 18, sjangsen for at det vil komme store omveltninger for hennes del i livsituasjon og mentalitet er ganske stor, og det kan veldig fort gå utover forholdet.

 

AtW

Lenke til kommentar

I en slik situasjon er det dere må tenke gjennom om det virkelig er verdt det.

 

Jeg ser på det som mye mer problematisk at en på 18 og en på 31 har et langvarig forhold enn et roteforhold. Et roteforhold er jo bare det og ikke noe mer. Aldersforskjellen kan ikke ha så utrolig mye å si i en slik situasjon.

 

Derimot, i et langvarig forhold kommer det opp veldig mange problemer. En del av dem kan være:

- Venner - kan være vanskelig for deg å omgåes hennes venner og omvendt.

- Familie - sannsynligvis noen i familien som synes aldersforskjellen er alt for stor.

- Stadium i livet - du har kommet mye lenger i livet enn henne, og du må vente flere ÅR før hun begynner å ta deg igjen.

 

Så er det virkelig verdt det? Spør du meg er svaret nei. Det er opp til dere om dere vil ofre noen år, sette venner og familie på spill for å ha muligheten til å være sammen resten av livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...