Taxxi Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Vi er på en liten brygge, tett på skogen i Ulnes i Valdres. Her koser denne skjønnheten seg i solsteken på den ene sandalen min etter å ha blitt reddet opp fra vannet. Kort tid etter disse bildene ble tatt hadde han fått nok sol på vingene og var igjen klar for å fly. For meg er slike opplevelser små detaljer i hverdagen som høster frem gode sommerminner. Tester ut ny linse (50mm 1.4) og er fersk på denne typen fotografering så jeg setter pris på all kritikk jeg kan få. Exif f/2.2 1/1600s ISO-100 50mm Exif f/2.8 1/2500s ISO-200 50mm Endret 31. juli 2008 av Deniz1 Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Vet ikke helt hva jeg synes om dybdeskarpheten, men iallefall det første bildet, sammen med historien din synes jeg er veldig fint. Liker det første bildet definitivt best, det passer på en måte mye bedre inn i historien. At et menneske skal være involvert er ikke så tydelig i bilde nr 2 pga skoen i bilde 1. Fokus sitter jo meget bra på øyenstikkeren, men jeg er som sagt litt skeptisk til dybdeskarpheten. Lenke til kommentar
Taxxi Skrevet 1. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Takk for rask tilbakemelding! Første bilde er absolutt favoritten min her - kontakten med øyenstikkeren er med på å forsterke det. Kan hende jeg ble litt vel ivrig med den nye linsa angående dybdeskarpheten på bildene men jeg synes den tynne "fokus-linja" på bilde nr.2 var litt spennende Edit: vet at historien passer bedre til bilde nr.1 men det er derfor bildene er satt i serie og i denne rekkefølgen. Når man ser bilde nr.1 vet man hva bilde nr.2 gjelder. (det var hvertfall tanken fra min side, hvordan det fungerer vil jeg at dere skal vurdere) Endret 1. august 2008 av Taxxi Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Joda, jeg ser poenget ditt. Og det er jo egentlig ganske morsomt å se så tydelig hvor tynn denne linja også er. Men jeg tror jeg har bestemt meg, og jeg skulle nok helst sett litt mer dybdeskarphet. Men det er jo fullt lov å være uenig. Lenke til kommentar
Taxxi Skrevet 1. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg er ikke så uenig heller Jeg synes den tynne linja er spennende og litt artig men kunne gjerne tenkt meg å sett litt mer dybde i bildet for å se om det kunne fungert bedre. Edit: en annen grunn til den lave dybden var for å slippe inn nok lys til å kunne sette opp lukkertiden så mye som mulig. Bildene ble tatt uten stativ med litt støtte inntil brygga så det var litt krevende å få det så skarpt som mulig. Begge bildene er crop. Endret 1. august 2008 av Taxxi Lenke til kommentar
Taxxi Skrevet 1. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Noen som har noen tilbakemeldinger/tips til komposisjonen og fargene i bildene? Vil gjerne vite hva som kan gjøres annerledes og hva som eventuelt var ok. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har ingen forslag, men vil si at jeg liker det første bildet. Ingen av dem er makro, i og med at du har feil optikk til det bruket. Men nærfoto er det. Det jeg liker med det første er at det ser ut som om kreket studerer oss i skjul. Det ser nesten ut som om det har skumle hensikter. Det siste bildet er hverken fugl eller fisk for meg. Som makro blir det for fjernt, og så er det ikke noe særlig ryddige omgivelser. Det blir for mye konkurranse om oppmerksomheten. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har ikke noe å tilføre her, men jeg likte det første best. Fin positur, nesten som den iaktar seeren. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Det første hadde mye bra! Farger, komposisjon og kontakt. Litt mer dybdeskarphet hadde kanskje gjort seg, iallefall for å få sandalen i fokus. Sammen med historien din var dette flott. Bra jobbet! Lenke til kommentar
Taxxi Skrevet 1. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Takk for tilbakemeldinger. Det er ingen makrobilder dette nei, er heller ikke brukt noen macro objektiv. Men man MÅ jo ikke ha det for å kunne ta noen fine nærbilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå